
Turizmo tendencijos rajone džiuginančios, teigia iš „Adventuro“ parodos grįžusi Šakių turizmo informacijos centro direktorė Eglė Plančiūnienė. Anot jos, atvykstantiems turistams kasmet randama vis daugiau ką pasiūlyti.
Nuotr. Pro Šešupės euroregiono turizmo informacijos centro stendą „Adventuro“ dienomis praėjo apie pusantro tūkstančio žmonių. Nuotraukoje su lankytojais bendrauja direktorė E. Plančiūnienė.
Žemdirbiško Šakių rajono vizitine kortele lieka dvarai. Paroda „Adventuras“ atskleidė, kad vis daugiau žmonių žino ne tik apie Zyplių, bet ir apie Gelgaudiškio dvarus, o „Urigos“ sūreliai, kuriais buvo vaišinami stendo lankytojai, ne vienam žadina sentimentus.
„Apie Gelgaudiškio dvarą išgirsta vis daugiau žmonių, tai pasiskaito, tai per radiją, ar televiziją pamato. Aišku, tai daugiau aktualu kultūriniams turistams. Su kompanijomis keliaujantys aktyvių pramogų mėgėjai nori sužinoti, kur gražesnis kelias, ką juo važiuodamas pamatysi, kokie turizmo objektai yra pakeliui. Vis tik žmonės, kurie nebuvę rajone, apie jį mažai ką ir žino. Taip jau yra, nes ką, pavyzdžiui, mes žinome, apie kokio nors Lietuvos atokesnio regiono turistines galimybes? Visada išlieka aktuali problema, kaip pasiekti vartotoją“- mąstė E. Plančiūnienė.
Kaip mes turizmo prasme atrodome palyginus su kitais Lietuvos regionais? „Nelyginant su didžiaisiais miestais, ar kokiais Druskininkais, mes atrodome tikrai puikiai. Štai kasmet pas mus atsiranda naujų turizmo objektų. Rugsėjį rengdama pranešimą Dvaro dienai pamačiau, kad per metus kiekviename panemunės miestelyje atsirado kažkas naujo. O juk nuo to rugsėjo dar atsidarė „Vilkenta“, restauruotas Kidulių dvaras. Tai jau irgi ateities perspektyva. Gera žinia ir tai, kad ruošiama ir 30 profesionalių gidų, kurie galės priimti turistus“,- kalbėjo E. Plančiūnienė.
Turizmo centro direktorė teigė, kad šiemetinis mūsų krašto pristatymas nuo pernykščio labai nesiskyrė. Zyplių dvaras, Teatralizuota Gelgaudiškio dvaro ekskursija, Sūrių namai, Ožiukų mokykla, Kidulių vyninė „Vilkenta“, linų sėmėnų aliejų gaminanti UAB„Aletovis“ ir kanapių aliejų spaudžiantis MB „Kanapis“ – tokie mūsų krašto turizmo objektai lankytojams buvo siūlomi šiųmetėje „Adventuro“ parodoje.
Darėme zanavykiškų žodelių viktoriną. Atsakę, ką reiškia vienas ar kitas zanavykiškas žodis, lankytojai gaudavo prizą – „Urigos“ sūrelį, maišelį kanapių sėklų ar sėmenų aliejaus. E. Plančiūnienė pripažįsta, kad tokie žodeliai, kaip naja, zelikis, miestiečiams buvo nelengvas išbandymas. „Reikia pastebėti, kad „Urigos“ vardas labai pasiteisino ir pernai, ir šiemet, nes žmonės kiekvienąkart maloniai nustemba sužinoję, kad mūsų rajone gaminamas šis daugelio pamėgtas produktas. Nemažai stendo lankytojų atsiminė, kad tai patys pirmieji sūreliai. Man labai įstrigo, kai pernai viena moteris prašė perduoti bendrovės direktoriui, kad jie nekeistų įpakavimo, nes su šiais sūreliais ji užaugino dukrą, o dabar jais mėgaujasi ir anūkė“,- šypsojosi E. Plančiūnienė.
Pagrindiniai „Adventuro“ parodos lankytojai – vilniečiai, taip pat tie, kurie dirba turizmo srityje. „Tai labai naudinga paroda, nes yra proga susipažinti su kitais Lietuvos turizmo objektais, pamatyti, ką siūlo kiti, apsikeisti kontaktais. E. Plančiūnienė pasakojo, kad Šešupės euroregiono turizmo informacijos centras užmezgė tiesioginį ryšį su kiduliečiu verslininku, kurio įmonė UAB „Suvalkijos laivai“ iš Jurbarko plukdo žmonės į Nidą. „Jis pasisiūlė daryti apžvalgines ekskursijas po Šakių rajoną. Turistai nuo Jurbarko prieplaukos plauktų iki Gelgaudiškio, sustotų Plokščiuose, nuplauktų iki Vytėnų pilies“,- pasakojo E. Plančiūnienė.
Parodoje dalyvavo Šakių savivaldos atstovai, Zyplių ir Gelgaudiškio dvarų komandos. „Adventure“ klientų ieškojo ir įmonės „Expedicija“ vadovas Skirmantas Paukštys, netoli Lekėčių turintis ekstremalių pramogų parką. Parodos lankytojus jis kvietė išbandyti vieną iš savo siūlomų užduočių – lipimą butelių dėžėmis, dedant jas vieną ant kitos. Galiausiai darosi vis sunkiau išlaikyti pusiausvyrą stovint ant siūbuojančių dėžių bokšto. Vis tik S. Paukštys tikina, kad yra labai mažai žmonių, kurie tikrai bijo aukščio. Dauguma jų baimę yra įsikalbėję.
Pasak Turizmo informacijos centro vadovės, Lietuvoje galima daug ką pamatyti, tik reikia prisiruošti atsikelti savaitgalio rytą anksčiau ir išvažiuoti iš namų. „Gyvename gan patogioje vietoje, o mūsų šalis nėra tokia didelė, galima daug pamatyti ir per dieną. Beje, tikrai labai patogu maršrutus ir lankytinas vietas derintis paskambinus į Turizmo informacijos centrus. Tai padeda sutaupyti laiko ir gauti kokybišką, patikrintą informaciją“,- teigė E. Plančiūnienė.
Vietinio turizmo reikšmė ir mastai vis auga – pernai po Lietuvą keliavo net 2,6 mln. gyventojų, t.y. 3 proc. daugiau nei 2012 m. (palyginimui – į užsienio keliones 2013 m. leidosi 1,8 mln. lietuvių). Prognozuojama, kad vietinių turistų skaičius galų gale pasiekė prieškrizinį 2008 m. lygį. Tai rodo, kad šalis atsigavo, o žmonės vis labiau domisi savo kraštu. Ir jie pasirenka ne tik tradicinius maršrutus į kurortus ar didžiuosius miestus, bet lanko ir kitas per 23 Nepriklausomybės metus atsinaujinusias ar naujai įkurtas turistines vietas. Ši paroda buvo pati tinkamiausia platforma susipažinti su šviežiausiomis turizmo verslo idėjomis.
Šiemetiniai „Adventuro“ akcentai – kelionių galimybės šeimoms su vaikais. Vyko fotosesijos, žonglieriaus, fokusininko bei muilo burbulų pūtėjų pasirodymai, lankytojus linksmino muzikantai, veikė ledų ir sūrio kioskelis. Kadangi šiuolaikiniai turistai vis daugiau dėmesio skiria pasmaguriavimams, buvo raginama atsigręžti į autentišką lietuvišką virtuvę. Edukacinių tradicinių amatų užsiėmimų metu pristatytas tautinis paveldas: buvo galima išmokti austi, drožti medį, marginti kiaušinius, rišti sodus, pinti juostas, lieti žvakes, velti vilną, kt.