bernotaite zenklas
Nuotr. Šakių turizmo informacijos centro direktorė Ieva Bernotaitė rajono valdžios atstovams, skyrių vedėjams ir specialistams pristatė kelis variantus, koks galėtų būti Šakių prekinis ženklas.


Agnė NAUMAVIČIŪTĖ

Antradienio rytą į savivaldybės posėdžių salę rinkosi rajono valdžios atstovai, skyrių vedėjai ir darbuotojai, kuriems Šakių turizmo informacijos centro (TIC) direktorė Ieva Bernotaitė pristatė prekinio ženklo, kuris atspindėtų Šakius, projektą. Tiesa, bendras sprendimas posėdyje nebuvo priimtas ir prie šio klausimo bus sugrįžta dar kartą.

I. Bernotaitė pirmiausiai pristatė kitų turizmo informacijos centrų bei dabartinį mūsų krašto ženklą, kuris, anot direktorės, atspindi Šešupės euroregioną, bet ne pačius Šakius, tad jį reikia atnaujinti. TIC vadovė pasakojo, kad ieškodama įvairių idėjų ir variantų pasitelkė ir asociaciją „Zanavykų sąšauka“, studentus, tačiau nė vienas pasiūlytas ir išdiskutuotas variantas „neprilipo“.

Dėl prekinio ženklo sukūrimo ir vizualizacijos, kaipgi jis turėtų atrodyti, I. Bernotaitė konsultavosi ir su grafikos dizaineriais. Šie, kaip, beje, ir studentai, siūlė logotipe panaudoti šakas, tačiau su šakomis variantai taip pat nepasirodė tinkami.

 Šiuo klausimu I. Bernotaitė taip pat konsultavosi su UAB „IT solutions“ vadovu Robertu Ulinsku, kuris teigė, kad kuriant prekinį ženklą jame turi būti vaizduojami mūsų krašto žmonės bei skambios frazės, pavyzdžiui, „Leiski sau atrasti“, „Patirk tai, ko nesitiki“ ir pan. Viskas būtų kaip ir gerai, tačiau R. Ulinsko paslaugos būtų atsiėję apie 10 tūkst. eurų. Be to, toks logotipas neatspindi Šakių išskirtinumo ir tiktų, ko gero, kiekvienam miestui reprezentuoti. Tiesa, gan plačiai naudojamas buvo Šakių miesto šventei sukurtas logotipas su užrašu „Aš myliu Šakius“, tačiau, I. Bernotaitės nuomone, šis ženklas ir turėtų likti miesto šventės simboliu.

„Galų gale prieita prie frazės „Šakiai – kalbos namai“. Tačiau vėlgi kyla daug klausimų, ar tai pritraukia žmones, ar būsime įdomūs užsieniečiams, ar toks prekinis ženklas bus suprantamas, ar mums patiems jis patinka. Kita vertus, vienas ekonomistas yra pasakęs, kad į Lietuvą savaitei atvyksta tik išprotėję japonai, o šiaip Lietuva yra savaitgalinė šalis. Šiandien, bandydami prisivilioti užsieniečius ir tam skirdami lėšų, turėtume pagalvoti, ar mes turime tokius turizmo išteklius, kad galėtume juos priimti, ar mes turime viešbučius, sodybas. Pirmiausiai, mūsų kraštą labai gerai pažinoti turėtų patys šakiečiai, antra, aplinkinių rajonų gyventojai, trečia, – Kauno auditorija, kuri yra mokesnė. Taigi, kol kas orientuokimės į vietos lankytoją“, – kalbėjo I. Bernotaitė.

Kelis logotipo variantus, tinkančius frazei „Šakiai – kalbos namai“, sukūrė šakiečių įmonė „Graphic Node“, kuriame vaizduojami ir namai, ir knyga. Prasidėjus diskusijai, kai susirinkusieji turėjo galimybę išsakyti savo nuomonę, ji buvo nevienareikšmiška. Pavyzdžiui, rajono meras Edgaras Pilypaitis svarstė, ar rajono pakraščių miesteliai, jų gyventojai, veiklos, kurios taip pat „neša didelį turistinį užtaisą“, pozicionuos save su užrašu, kuriame būtų minimi tik Šakiai.

Kitiems taip pat kilo įvairiausių klausimų, ar tikrai einame ta linkme ir reklamuojame save su kalba, gal reikėtų paieškoti kitų alternatyvų... Žinoma, neatmestas ir šis variantas, tačiau pasiūlyti ir dar keli. Pavyzdžiui, kad prekiniame ženkle turėtų atsispindėti varpai, kurie siejasi su karilionu, su Vincu Kudirka. Kitas pasiūlymas – parodyti Šakių išskirtinumą, kuo jie kitokie, kad esame kitoje Nemuno pusėje ir galime save apibūdinti kaip „Kitoks kraštas – Šakiai“. Taip pat svarstyta, ar šiame ženkle neturėtų atsispindėti ir piliakalniai. Žodžiu, pasiūlymų daug, tad ir diskutuojama šiuo klausimu bus dar ne kartą, kol galų gale bus prieita prie bendros nuomonės ir Šakiai turės savo prekinį ženklą.

Diskusijoms įsisiūbavus savivaldybės Regioninės plėtros skyriaus vedėjas Vitas Girdauskas teiravosi, dėl ko šis ženklas yra kuriamas: turistų pritraukimui ar rajono gyventojams, verslininkams. Anot jo, jei orientuojamasi į siauresnį, turistų ratą, reikėtų galvoti vienaip, bet jei mąstome plačiąja prasme ir kuriame visą rajoną atspindintį ženklą, reikėtų mąstyti visai kitaip.

„Pavyzdžiui, Kauno šūkis „Kaunas pilnas kultūros“, kaip manote, iš kur jis atsirado? Garantuoju, kad peržvelgus šio miesto strategiją vienas iš trijų tikslų su kultūra susijęs ir bus. Ar nereikėtų ir mums susieti ženklo su tuo, ką kuriame, kad tai sietųsi su pačia mūsų strategija, kad verslui būtų priimtina, kad koks nors verslininkas kepdamas pyragus ar dar kažką norėtų ant etiketės uždėti šį ženklą“, – nuomonę išsakė V. Girdauskas.

Tačiau TIC vadovė turi kiek kitokią nuomonę. I. Bernotaitė teigė, kad nenori ir neplanuoja, kad šis ženklas atsidurtų ant kiekvieno to panorėjusio gamintojo prekių.

„Čia yra komunikacijai skirtas ženklas, kuris bus išreiškiamas per mediją, parodas, vizitinius logotipus. Taip, jį galės naudoti savivaldybės darbuotojai, tačiau tikrai ne kiekvienas privatininkas. Sakykim, kad ir dabar: iš viso rajono apie renginius gauname labai daug afišų ir publikacijų, tikrai ne visos jos kokybiškai padarytos, o jei ant kiekvienos iš jų uždėsime šį ženklą, tuomet tik gadinsime savo įvaizdį“, – atsakė I. Bernotaitė.

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti


Paskutinės naujienos

Reklama


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos