Vasario 21 d., Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, paaiškėjo pirmą kartą Lietuvoje surengtų Metų žodžio ir Metų posakio rinkimų rezultatai. Kandidatai dalyvauti šiuose rinkimuose buvo siūlomi nuo praėjusių metų birželio.
Už organizatorių atrinktus žodžius ir posakius buvo balsuojama portale www.lzinios.lt. Internetiniame balsavime daugiausia balsų gavo žodis „švaistuomenė“ ir posakis „laikausi kaip... Gedimino kalnas“.
Žodį „švaistuomenė“ (ką nors švaistanti bendruomenė) sukūrė reklamos agentūra „New!“ ir išpopuliarino jį „Ežio“ paslaugų reklamoje.
Su „švaistuomene“ itin varžėsi Rimvydo Valatkos išpopuliarintas „gandragalvis“ (partijos, kurios simbolis gandras, narys, perkeltine reikšme – nevykęs valdininkas). Trečiojoje vietoje liko socialinių tinklų jausmažodį įvardijantis „patiktukas“ (angl. „like“). Tarp labiausiai patikusių „nuošliauža“, kurį pasiūlė vilnietė Romualda Truncienė bei pateikė galimą perkeltinę šio žodžio reikšmę – „šiek tiek kvaištelėjęs, trenktas žmogus“. Komisijos dėmesio sulaukė ir Juozo Erlicko naujadaras „vargospūdis“ (pajamų ir išlaidų santykis) ir „primintukas“ (sutartinis ženklas, primenantis, ką reikia daryti“).
Naujovišką etiketo formuluotę – posakį „laikausi kaip ... Gedimino kalnas“ pasiūlė Giedrė Bulgakovienė iš Alytaus. Antroji vieta Metų posakio rinkimuose atiteko Liudo Mažylio linkėjimui „švęskime Lietuvą, švęskime džiugiai, švęskime ilgai“. Trečiojoje vietoje liko frazė „baikit, nemanau“ (Audronė Pitrėnienė). Tarp labiausiai komisijai patikusių ir posakiai „ieškoti verta, ieškoti įdomu“ (Liudas Mažylis) „viskas aišku, jei moki skaityti“ (Algirdas Avižienis), „nuolaidinė sąmonė“ (Ričardas Doveika), „partija ne troleibusas“ (Gintautas Paluckas).
Metų žodžio ir Metų posakio rinkimus surengė Lietuvių kalbos draugija ir UAB „Lietuvos žinios“, bendradarbiaudami su Lietuvių kalbos institutu.
„Draugo“ inf.