Nuotr. Smalsuolių dėmesį ne mažiau traukė senoviniai motociklai, kuriuos daugelis vyresnio amžiaus žmonių dar gerai prisimena ar netgi patys turi.
Lina POŠKEVIČIŪTĖ
Praėjusį šeštadienį kriūkiečiai galėjo pamatyti ir nusifotografuoti prie senovinių automobilių ir motociklų. Retai gatvėse matomų automobilių kolona į Kriūkus užsuko iš čia kilusio Vytauto Norkevičiaus, kuris priklauso senovinių automobilių klubui „Klasika“, iniciatyva. Prie neįprastos automobilių parodos prisijungė ir motociklininkų klubas „Senasis motociklas“.
Senovinės technikos klubas „Klasika“ pristatė dvylika istorinių automobilių. Pasak kraštiečio, šio klubo nario V. Norkevičiaus, klubas šeštadienį leidosi į žygį, nes pažymėjo sezono uždarymą. Apie vidudienį antikvarinės transporto priemonės išsirikiavo Kriūkų miestelio centre.
„Esu gimęs ir užaugęs Kriūkuose, vėliau išėjau gyventi į Kauną. Mano pirmasis įsigytas ir restauruotas automobilis buvo „BMW 321“, pagamintas 1937 m. Šiek tiek šį pomėgį buvau apleidęs, bet nostalgija seniems automobiliams padarė savo. Ir prieš šešerius metus įsigijau 1977 m. gamybos automobilį „Oldsmobile Toronado Brougham Coupe“. Parsigabenau iš JAV. Šito modelio laukiau maždaug trejus metus. Automobilio restauravimas užtruko taip pat apie trejus metus“, – pasakojo V. Norkevičius ir pridūrė, kad tai tikrai nemažai kainuojantis hobis.
Be V. Norkevičiaus automobilio, pažiūrėti tikrai buvo į ką: „Mercedes-Benz 290 cabriolet“ (1937 m. modelis), „Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible“ (1975 m.), „Buick Riviera“ (1971 m.) ir kiti.
Pasak V. Norkevičiaus, klubas „Klasika“ vienija tuos, kurie neabejingi senovinei technikai ir jos išsaugojimui, klubo nariai rengia senovinės technikos paradus bei parodas ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų.
Tą dieną Kriūkuose net 11 senų motociklų išrikiavo klubo „Senasis motociklas“ nariai. Pasak jankiškio, klubo vadovo Aido Gicevičiaus, jie tą dieną taip pat uždarė važinėjimo sezoną. Į Kriūkus atburzgė rusiški „Iž“, čekiški „Jawa“ motociklai, o klubo vadovas A. Gicevičius atvairavo 1938 m. gamybos vokišką „DKW“.
„Daugumai atėjusių vyresnių žmonių motociklai kelia sentimentus. Sako, kad vienas turėjo tokį, kitas kitokį. Ne vienas zanavykas senų motociklų dar turi iki šiol“, – pasakojo senų motociklų gerbėjas A. Gicevičius, užsiimantis jų restauravimu ir prikeliantis motociklus antrajai jaunystei. Prieš ketvertą metų Patašinėje susibūrę istorinių plieninių žirgų mylėtojai šiandien save vadina tiesiog zanavykų klubu „Senasis motociklas“.
Senovinės technikos pasižiūrėti atėjo gausus būrys kriūkiečių, kurie domėjosi automobilių techninėmis galimybėmis, kiti – vedami smalsumo. Nedažnai tenka sutikti žinomiausius senovinės technikos restauratorius, kolekcininkus bei ekspertus.
Iš Kriūkų senų ir retų automobilių kolona patraukė į Jurbarko rajone Smalininkų miestelyje įsikūrusį Senovinės technikos muziejų, kurio įkūrėjas Justinas Stonys, o iš ten ana puse Nemuno senovinių automobilių entuziastai grįžo į Kauną.