baneris leidinys

adventur litexpo
M. Būblaitytės nuotr.: Šakiečiai tarptautinėje parodoje buvo išties matomi – Suvalkijos stendas liko antru gražiausiu Lietuvoje, populiarumo susilaukė ir specialus leidinys, lankytojų dėmesį traukė įvairūs pasirodymai.

Jau septintą kartą Litexpo parodų rūmuose vykusioje, Baltijos šalyse didžiausioje turizmo parodoje trečią kartą dalyvavo ir Šakių rajono atstovai. Beje, Delfi.lt rengtame balsavime Suvalkijos stendas liko antru gražiausiu Lietuvoje (22,4 proc. (1975 balsai)), o išradingai parodai pasiruošę šakiečiai sugebėjo nustebinti net visko mačiusius.

Būtinybė vienytis

Žymiu skirtumu Suvalkijos stendą aplenkęs Ežerų krašto stendas siuntė tą pačią žinutę – būtinybę vienyti jėgas, nes turistams rūpi ne rajonų ribos, o kuo didesnis galimybių kompleksas. Šakių delegacijos atstovai pastebi, kad turizmo centro sprendimai parodoje jau ne pirmą kartą taikliai atliepia lankytojų lūkesčius ir savotiškai diktuoja tendencijas, kurias vėliau tenka pastebėti kitų miestų stenduose. Projektą koordinavusi Šakių TIC direktorė Ieva Bernotaitė negaili komplimentų ir rajono turizmo paslaugų teikėjams: „Kasmet prie mūsų prisijungia vis keliais turizmo teikėjais daugiau – džiaugiamės, jog mūsų turizmo objektams aktualu patiems pabendrauti su parodos lankytojais, save parodyti. Manau, tai idealus bendradarbiavimo rajone pavyzdys.“ Bendradarbiavimu džiaugėsi ir stende apsilankęs Šakių rajono meras Edgaras Pilypaitis bei savivaldybės administracijos Kultūros ir turizmo skyriaus atstovės Aurelija Papievienė ir Inga Navlickienė.

Šakiai – visko mačiusiems

Šiemet Šakiai buvo pristatyti ne tik kaip turistams patrauklus rajonas, bet ir kaip reikšminga ir įdomi Suvalkijos dalis. Kartu su kitomis keturiomis savivaldybėmis (Kalvarija, Kazlų Rūda, Marijampole ir Vilkaviškiu) teikiamos turizmo paslaugos buvo suskirstytos pagal žmogaus gyvenimo periodus. Keturios fotostudijos su mobiliomis dekoracijomis tapo puikiu įrankiu parodos lankytojams čia ir dabar išsiųsti nuotrauką draugams ar artimiesiems iš „apsilankymo“ Šakių rajone. Tą pačią spalvingą tematiką išlaikantis leidinys taip pat sulaukė didelio populiarumo jau vien dėl 115 lankomiausių vietų žemėlapio su šmaikščiais bei informatyviais aprašymais, 18 svarbiausių renginių.

„Kai esi vaikas – atradimų ir linksmybių semiesi Kazlų Rūdoje ir Kalvarijoje, lankai zoologijos sodą ir miško takus, kai įsimylėjęs – neri į jaunatviško šėlsmo kupiną Marijampolės gyvenimą, kur laukia aktyvaus laisvalaikio pramogos ir gatvės menas, sukūręs šeimą – keliauji į gamtos ir istorijos grožybėmis turtingą Vilkaviškį, o kai pats sulauki brandaus amžiaus ar kartu su tėvais atvažiuoji į Šakius – bent dienai pasijusti ponu, poniškųjų privilegijų ir nepamirštamų įspūdžių patirti!“ – pasakojo Šakių TIC direktorė I. Bernotaitė. Pasak jos, tai tik sėkminga šio projekto pradžia – sukurtais įrankiais ketinama naudotis toliau.

Poniškos privilegijos

Kalbinti didmiesčių gyventojai prisipažįsta, kad į regioną vilioja ne tik švaresnis oras ir natūrali gamta, bet ir žemesnės kainos. Kitaip tariant, už tą pačią sumą, kurią išleistų savo mieste įprastinėms pramogoms, Šakių rajone jie gali pasimėgauti išskirtinėmis dvariškomis bei valstietiškomis privilegijomis. Šių metų parodos temą „Potyrių turizmas“ savaip atliepė net keletas Šakių rajono objektų: Zanavykų muziejus (vad. Rima Vasaitienė) pristatė savo veiklą, krašto kultūrą ir naująją knygą „Tekstilės lobiai Zanavykų krašto bažnyčiose“, Kidulių dvaras (vad. Milda Prūsaitytė) žavėjo kostiumais ir kvietė į jubiliejinę miestelio šventę, restoranas „Kuchmistrai“ (vad. Rita Bartkutė-Dėdinienė) vaišino kulinariniais dvaro virtuvės eksperimentais bei kvietė ne tik šventes švęsti, bet ir šį tą išmokti ir sužinoti, Šakių cirko mokykla (vad. Itana ir Raimundas Januševičiai) patraukė dėmesį stulbinančiu mažųjų artistų pasirodymu, Gelgaudiškio dvaras (vad. Diana Šležienė) viliojo teatralizuotomis pažintinėmis ekskursijomis, Čekauskų etnografijos muziejaus (vad. Gintas Čekauskas) komanda kvietė prisiminti senuosius amatus. Nuostabu, kad kiekvienas jų geba parekomenduoti ir kaimyną, ir toliau esančius turizmo taškus, kuriuos verta pamatyti atvykus į Šakius. Savotišku Zyplių dvaro simboliu tapęs Lukšių seniūnas Vidas Cikana kai kuriems svečiams pats savaime yra kelionės tikslas ir tik įrodo, kad svarbu ne tik krašto istorija bei patirtis, bet ir tai, kas kasdieniu darbu sukuriama šiandien. Likti įdomiais padeda ir nuolat puoselėjami santykiai su Jurbarko rajono turizmo ir verslo centru (vad. Gaiva Mačiulaitienė), Panemunių regioniniu parku (vad. Mindaugas Janušonis) ir kitais vietinio bei nacionalinio turizmo organizatoriais. Dauguma jų patys užsuko į Šakių stendą pasilabinti, pasidžiaugti naujienomis. Kita dalis buvo aplankyti jų stenduose.

Ne tik pažiūrėti, bet ir patirti

Visą savaitgalį vykusi paroda siūlė ne tik „apeiti“ įvairiausius turizmo maršrutus ir pramogas siūlančią Lietuvą, bet ir susipažinti su potyrių turizmu dar dviejose salėse bei fanų zonoje. Parodos dalyje „Autentiška Lietuva“ Šakių rajonui savo rankų darbo vynais atstovavo kavinė-vyninė „Vilkenta“. Pasak šeimos verslo atstovų Vaidos ir Tado Vilkenių, dalyvavimas parodoje jau tapo savotiška tradicija ir galimybe ne tik rasti naujų kontaktų, bet ir susitikti su jų vyną jau žinančiais ir mėgstančiais.
„Deja, gal tik 1 proc. visų lankytojų užsuko į antrą aukštą“, – trūkčioja pečiais vyndariai stebėdamiesi ir viliasi, kad kitais metais pavyks glaudžiau bendradarbiauti su TIC stendu, mat neišvengiamai tenka kalbėti ne vien apie savo verslą, bet ir visus Šakių rajono žinomus objektus – būtų paranku prisistatyti kartu.

Eiliniams lankytojams nematoma parodos dalis

Restorano „Kuchmistrai“ atstovai atskleidė, kad šiemet daugiausia dėmesio skyrė verslo partnerių paieškoms. Didelis jų pranašumas, kad derina išskirtinio maitinimo paslaugas su greta esančiais dvaro rūmais, Zanavykų muziejumi ir įtraukia net dvaro vynuogyną. Tačiau tenka pripažinti, kad, pradėjus teikti apnakvydinimo paslaugas, srautas dar padidėtų, nors ir taip Zyplių dvaro kompleksas yra vienas lankomiausių taškų Šakių rajone. Šakių TIC direktorė I. Bernotaitė ne kartą minėjo, kad būtent privataus verslo iniciatyvos labiausiai džiugina. Tiek profesionaliai parengta reklamine medžiaga, tiek sugebėjimu vis pasiūlyti ką nors naujo ir iniciatyva kooperuotis su gretimais objektais. Pasak parodos organizatorių, šiandieninis keliautojas tradicinius traukos objektus, poilsio formas keičia į autentiškus maršrutus ir perka ne turizmo produktą, o unikalią, emocinę patirtį – tai pasiruošę teikti ir Šakiai.

Monika Būblaitytė

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti


Paskutinės naujienos

Reklama


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos