Juodojo veidrodžio statulėlės įteiktos penkiose kategorijose: televizijai, radijui, nacionalinei spaudai, regioninei žiniasklaidai ir naujienų portalui. Pastarąjį apdovanojimą pelnė „15 min.lt“. D. Pavalkio nuotr.
Ketvirtadienį panoraminiame „Silver Sky“ klube Vilniuje, 26-ajame aukšte, kamerinėje aplinkoje tarptautinės programos „Media4change“, skatinančios atsakingą ir etišką žurnalistiką, atstovai surengė pirmuosius etiškos žurnalistikos apdovanojimus Lietuvoje. Kaip regioninės žiniasklaidos atstovai dalyvauti šventiniame renginyje buvo pakviesti ir „Draugo“ atstovai. Juodojo veidrodžio statulėlės įteiktos penkiose kategorijose.
Televizijos kategorijoje apdovanojimas teko nacionaliniam transliuotojui LRT. Radijo kategorijoje – LRT radijui. Tarp regioninės žiniasklaidos etiškiausiu pripažintas „Šiaulių kraštas“, tarp nacionalinės spaudos – „Lietuvos ryto“ dienraštis. Naujienų portalų kategorijoje apdovanojimas teko „15min.lt“
„Media4Change“ programos analitikai visus 2019 m. stebėjo medijų turinį apie visuomenės grupes, kurių atžvilgiu yra didžiausia socialinė distancija (pavyzdžiui, psichikos sutrikimai, seksualinė orientacija, tautinės mažumos ir kt.).
Organizacija stebėjo televizijos, radijo, spaudos, interneto puslapių ir regiono žiniasklaidos turinį. Šiame sąraše – 26 nacionaliniai leidiniai, 92 regioniniai, 11 radijo stočių, 5 televizijos, 428 portalai.
„Media4change“ tyrime publikacijos nagrinėtos vadovaujantis kiekybiniais (temų, žanrų pasiskirstymo aspektu) ir kokybiniais (šaltinių palyginimas, antraščių analizė) kriterijais.
Nominantai kategorijose vertinami pagal du kriterijus: pagal tiriamų grupių kalbinimą ir pagal teigiamo, neutralaus bei neigiamo konteksto balansą.
Pasak programos vadovės Neringos Jurčiukonytės, monitoringo skaičiai leidžia suprasti tendencijas ir apčiuopti problemines vietas.
„Tai savotiška proga Lietuvos žurnalistikai žvilgtelėti į veidrodį ir identifikuoti pagrindines tendencijas kalbant apie psichikos sveikatą, seksualinę orientaciją, migraciją, religiją bei tautines bendrijas, permąstyti savo vaidmenį informuojant visuomenę“, – sakė N. Jurčiukonytė, pabrėžusi, kad nuo pačios žiniasklaidos priklauso, ar ji nori tą vaizdą veidrodyje keisti, ar ne, nes tyrimo rezultatai byloja, kad toli gražu ne visa žiniasklaida yra draugiška ir etiška tautinių mažumų, pabėgėlių ar kitų socialiai pažeidžiamų grupių atžvilgiu, dažnai, pavyzdžiui, lenkai, rusai ar romai vaizduojami neigiamame kontekste, naudojami tokie terminai kaip „čigonas“, „psichas“ ir pan.
„Media4change“ veikia nuo 2009 m. Programos komandą sudaro NVO, žurnalistikos ir žmogaus teisių ekspertai iš skirtingų Europos šalių. Koordinacinis judėjimo centras yra Lietuvoje.
„Draugo“ inf.