Pertvarkos vykdomos toliau – atėjo vairuotojų eilė

mikroautobusasGintarė MARTINAITIENĖ

Savivaldybėje pertvarkos vykdomos toliau. Dabar „ant bangos“ – vairuotojai. Jau kuris laikas šiuo klausimu savivaldybėje ir už jos ribų sklando įvairios kalbos. Tad kiek vairuotojų planuojama atleisti ir kada tai bus padaryta? Ne pirmą kartą prabylama ir apie nepagarbų, nemandagų administracijos bendravimą su darbuotojais. Tad kaip yra iš tikrųjų?

Nuotr. Planuojama, kad savivaldybėje bus sumažintas vairuotojų skaičius, bet pavėžėjimo paslauga neturėtų būti nutraukta.

Pasiūlė pereiti

Iš viso savivaldybėje dirba šeši vairuotojai: AlgisValaitis, Vidutis Rudzevičius, Valdas Grybas, Algis Ramanauskas, Vidmantas Gylys ir Juozas Šuopys. Dviem iš jų buvo pasiūlyta pereiti kitur. Esą V. Rudzevičius su autobusiuku būtų perkeltas į Šakių „Žiburio“ gimnaziją, o A. Ramanauskas, vairuojantis baltą savivaldybės autobusiuką („Mercedes Benz Sprinter“), būtų įdarbintas UAB „Šakių autobusų parkas“. Tačiau, kai V. Rudzevičius paskambino „Žiburio“ gimnazijos direktorei Jūratei Mozūraitienei, jam buvo patikinta, kad gimnazijai vairuotojo nereikia, nebent autobusiuko.

„Manau, kad čia manim apgaule atsikratyti nori. Atseit perves, nors vairuotojo nereikia, paskui atleis“, – įžvalgomis dalijosi V. Rudzevičius.

Jis jau trejus metus yra pensijoje, mažinant etatus atleistas iš dviejų įstaigų, tačiau nei vienoje, kaip tikino pašnekovas, nebuvo tiek neaiškumų ir spaudimo.

„Žiauri situacija. Prastos nuotaikos ir labai čia mus judina“, – teigė pašnekovas.

A. Ramanauskas sakė, kad į „Šakių autobusų parką“ nenori būti perkeltas. Apie tai jis pranešęs ir savivaldybės administracijai. Tačiau jis tikino jokio spaudimo nejautęs.

Išdėstė sąlygas

Jei minėti du vairuotojai būtų perkelti kitur, savivaldybėje liktų keturi. Tačiau jiems pokalbio su administracijos pavaduotoja Inga Cibulskiene metu buvo išdėstytos sąlygos, kaip turės dirbti toliau. Tačiau čia, kaip tikina vairuotojai, juokas pro ašaras, nes esą ir viešuosius pirkimus patys turėtų daryti, ir transportą tvarkyti, ir net remonto darbus pagal poreikį atlikti. Esą jei vairuotojai mano, jog nepajėgs, gali apsispręsti ir išeiti iš darbo.

„Toks vaizdas, kad karas. Paskambino, kai buvau Vilniuje, paklausė, kada grįšiu, ir pasakė, kad grįžus iškart pasikalbėt su pavaduotoja reikia nueiti“, – prisiminė maždaug poros savaičių senumo istoriją V. Rudzevičius.

Jis neslėpė, kad jautė spaudimą ir didžiulį įvykių skubinimą.

Pasirodo, išdėstytas sąlygas apsvarstyti vairuotojams buvo duota labai mažai laiko. Savo apsisprendimą, kas nepajėgs įgyvendinti iškeltų sąlygų, o kas su jomis sutinka, jie administracijos direktoriaus pavaduotojai Ingai Cibulskienei turėjo pranešti tą pačią ar kitą dieną.

Ar teisėta?

Visgi vairuotojai susizgribo, ar administracijos elgesys su jais yra teisėtas. Tad vienas iš vairuotojų visų vardu kreipėsi patarimo į tarybos nares – teisininkes Rimą Rauktienę ir Ireną Haase. Be to, R. Rauktienė yra tas žmogus, kuris daugybę metų išdirbęs savivaldybėje ir puikiai žino sistemą, pažįsta žmones.

„Gal ir tikrai vairuotojų šiuo metu yra per daug, gal ir reikia reformų, tai administracijos teisė spręsti, bet pirmiausia viskas turi būti motyvuota, ekonominiu požiūriu apskaičiuota ir, be jokios abejonės, teisėta. Ko administracijos vadovų klausėme, atsakė ir patikino tik žodžiu. Negavome jokio dokumento, jokio plano, jokių  raštiškų sprendimų ar finansinio pagrindimo. Savivaldybės taryba taip pat jokio klausimo dėl administracijos struktūrinių pokyčių ar reorganizavimo neanalizavo“, – tikino R. Rauktienė.

Tačiau ją skaudina ir tai, kad savivaldybėje, jos žiniomis ir pačios pastebėjimu, nuolat tvyro įtampa. Administracijoje stokojama pagarbos darbuotojams, netrūksta grubumo. Be to, kaip supratusi  ji, apie šią pertvarką mažai ką težinojo ir meras Juozas Bertašius bei vicemeras Edgaras Pilypaitis, kurie prie pokalbio apie vairuotojus (dalyvaujant patiems vairuotojams ir administracijai – red.) prisijungė tik į savivaldybę užsukus tarybos narėms. Tai esą turėjo būti tik vairuotojų ir I. Cibulskienės uždaras pokalbis.

„Visada ir visuose darbuose pasitaiko klaidų, buvo jų savivaldybėje ir tuo laiku, kai aš ten dirbau, bet tikrai niekada ten nebuvo tiek nelaimingų žmonių. Reikia reformų, reikia permainų, reikia inovatyvių žingsnių modernėjančiame pasaulyje, bet ar tokiais būdais, kai sukuriamos nesuvokiamos darbo sąlygos, kad ir siekiant iš vairuotojų padaryti įvairiausių sričių specialistus, išmanančius viešųjų pirkimų subtilybes ar darbo su kompiuteriu specifiką, kai pats savivaldybės kompiuteristas, beje, jau į šias pareigas atrinktas paties direktoriaus E. Sniečkaus, turi tik profesinės mokyklos išsilavinimą?“ – retorinius klausimus neslėpdama nusivylimo kėlė tarybos narė, ilgametė savivaldybės darbuotoja R. Rauktienė.

„Tenka apgailestauti, kad vairuotojų iškelta problema – ne vienintelė, kai klausimai administracijoje sprendžiami tokiu būdu. Visos iki šiol jau vykusios didesnės ar mažesnės permainos vyko būtent taip. Praėjus vieneriems naujos tarybos ir jos suformuotų institucijų veiklos  metams, tenka pripažinti ir jau pradėti kalbėti apie tai, o šiai administracijos vadovybei norisi palinkėti savo bendravimo su žmonėmis įgūdžius ir apskritai darbo metodus gerokai patobulinti“, – mintimis dalijosi R. Rauktienė.

I. Haase taip pat nėra prieš reformas.

„Ne kartą apie tai kalbėta ir to reikia, bet reikia žinoti skaičiavimus, strategiją. Reikia žmonėms paaiškinti, sukviesti, informuoti, kad būtų galima ramiai dirbti. Nežinomybė negerai. Tiesiog administravimo įgūdžių stoka, bet tai pataisoma, tik reikia išgirsti patarimus iš šalies“, – tikino I.  Haase.

Informuos, kai bus aišku

Administracijos direktorius Evaldas Sniečkus ragino neskubinti įvykių, nes dar niekas neaišku.

„Kai susiplanuosim, viską paskaičiuosim ir sudėliosim, tada ir informuosim. Planuojam keisti struktūrą, tačiau teiksim ir tarybai“, – teigė jis.

Sunkiai administracijos direktoriaus sekėsi išklausti, kokios pertvarkos numatomos, nes kol kas „viskas eigoje“. Tačiau tuo, kad vairuotojų savivaldybėje per daug, jis yra įsitikinęs šimtu procentų.

„Jei matome, kad neefektyvu, reikia kažką daryti. Be to, ir patys vairuotojai nepatenkinti, kad per mažai uždirba, tad kalbame, derinamės, ką papildomai jie galėtų dirbti. Merui turi būti priskirtas vairuotojas, kiti gali vairuoti patys“, – teigė administracijos direktorius.

Paklaustas, ar vairuotojams būtina išmanyti kompiuterinį raštingumą, vykdyti pirkimus, atlikti kitus darbus, E. Sniečkus tikino, kad paprasta tik gulėti ant sofos, visa kita, natūralu, sudėtinga. Tad esą ir buvo kalbama, klausiama, kas ką sugebėtų. Galima suprasti, kad administracijos humaniškumo nesuprato vairuotojai. O gal tas nesusikalbėjimas vyksta dėl viešai aptarinėjamo administracijos grubaus elgesio ir netakto?

E. Sniečkus sako, kad jau ramiai į tokias kalbas reaguoja. „Nuo pat pradžių čia mane kaip baubą ir drakoną piešia. Jau ramiai reaguoju. Tik tas chaoso nešiojimas visiškai nereikalingas. Yra, kas dirba, ir problemos nekyla“, – teigė administracijos direktorius.

Jis blogai vertina ir tarybos narių kišimąsi bei „advokatavimą“, nes ir taip rajone, jo nuomone, viskas per daug paremta ne ūkiniu požiūriu ir skaičiavimais, o politiniais sprendimais. To, administracijos direktoriaus įsitikinimu, neturi būti.

Pavėžėjimas bus

Pasak jo, šią savaitę posėdžiausiančiai tarybai bus teikiamas sprendimo projektas, kad „Mercedes Benz Sprinter“ būtų perduotas ne UAB „Šakių autobusų parkui“, kaip svarstyta anksčiau, o Šakių kultūros centrui. Būtent dėl to, kad šis autobusiukas bus kažkam perleistas, ir kilo pasipiktinimas. Juo daugelį metų įvairios nevyriausybinės organizacijos, kultūrininkai, neįgalieji, moksleiviai, kolektyvai būdavo vežiojami į įvairius renginius, konkursus ir pan.

„22-ejus metus galėjo būti teikiama tokia paslauga ir viskas buvo gerai, o dabar jau negalima. Juk už pavėžėjimą niekas pinigų neimdavo“, – svarstė vairuotojas.

R. Rauktienė taip pat mąstė, kad jeigu autobusiukas bus perduotas, kas išgalės pirkti pavėžėjimo paslaugą.

„Dažniausiai tie, kurie naudojasi ta paslauga, savo transporto neturi, o pinigų už tai susimokėti tikrai nemažais tarifais – taip pat. Tad gal išvis nereikia nei reprezentacijos, nei kultūros?“ – svarstė tarybos narė.

E. Sniečkus patikino, kad jei taryba pritars perdavimui, taip ir bus padaryta, o pavėžėjimas bus vykdomas ir ateityje. Dramatizuoti nėra ko.

„Tas autobusiukas tam ir skirtas“, – akcentavo administracijos direktorius, tačiau atsakyti, kas jį vairuos, konkrečiai negalėjo.

Tad permainos vyko, vyksta  ir vyks. To reikalauja pats gyvenimas. Tik, kaip svarstė  R. Rauktienė, vykdant įstatymus, kuriuos nuolat savo veikloje akcentuoja administracijos direktorius, negalima pamiršti ir bendrųjų teisės principų – protingumo, teisingumo, sąžiningumo ir kt. Negerbti ne vienerius metus savivaldybėje dirbančių specialistų patirties, jų sukauptų žinių, ne vienos ir ne dviejų dešimčių jų išspręstų problemų ir pagaliau – žmogaus amžiaus – niekam nevalia.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar pakanka sporto infrastruktūros rajone?

klausimelis 04 19Arūnė iš Griškabūdžio:

Ne. Griškabūdyje nieko nėra. Mokyklos stadionui reikėtų labai didelio remonto. Ten yra krepšinio aikštelė, bet aš krepšinio nežaidžiu. Atvykdavau pasportuoti į Šakius. Lankiausi baseine ir treniruoklių salėje. Šakiuose reikėtų daugiau dviračių takų, nes nelabai yra kur važiuoti. 

klausimelis 04 19 2

Milda iš Šakių:

Nepakanka. G alėtų būti daugiau. Labai trūksta dviračių takų. Daug metų laukiam dviračių tako Šakiai–Lukšiai. Girdėjau apie Šakių „Varpo“ mokyklos stadiono rekonstrukciją. Tikrai reikalingas ir futbolo aikštynas, ir lengvosios atletikos treniruotės, nes kuo daugiau sportuosim, tuo bus geriau.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.