Kelininkai žiemai pasiruošę

valo kelius
Nuotr. Toks valytuvas-barstytuvas vienu išvažiavimu  nuvalo ir pabarsto apie 30 km kelio.


Lina POŠKEVIČIŪTĖ

Praėjusią savaitę pasirodžius pirmajam sniegui, kelių priežiūros technika išskubėjo į kelius. Kelininkai sako, jog šiemet frazių apie netikėtai juos užklupusią žiemą neprireiks.

VĮ „Kelių priežiūra“ Marijampolės padalinio Šakių kelių tarnybos viršininkas Antanas Pauliukevičius teigė, kad kelininkai ne vieną mėnesį ruošėsi atsakingai, o pirmieji kelio dangos barstymai pradėti lapkričio 18 d., kai, pasak A. Pauliukevičiaus, Šakių rajone kelius padengė plikledis. Žiemos tarnyba budi jau nuo spalio 16 d. – stebimos oro sąlygos ir, esant būtinybei, technika yra pasiruošusi išvažiuoti į kelius.

„Šiuo metu krašto ir rajono keliams valyti jau sukaupta 840 t druskos bei apie 1200 t smėlio ir druskos mišinių. Manau, jeigu kasdien dirbsime, tai barstymui skirtų medžiagų neužteks, reiks papildyti“, – rodė druskos bei smėlio-druskos atsargas A. Pauliukevičius.

Gruodžio 1 d. gausiai pasnigo ir kelius nuklojo sniego danga, kelininkai sako, kad žiema jų netikėtai tikrai neužklupo. Pasak Šakių kelių tarnybos viršininko, šią dieną pirmieji automobiliniai valytuvai-barstytuvai į krašto kelius išvažiavo apie 5 val. ryto, o nuo 7 val. kelių priežiūros technika pradėjo valyti ir rajoninės reikšmės kelius. Gruodžio 1 d. dirbo septyni kelių priežiūros mechanizmai ir buvo išbarstyta apie 10 t barstymui skirtų medžiagų.

Kelininkai primena, kad žiemos priežiūros darbai skirstomi į priežiūros lygius pagal kelių svarbą, kadangi nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniegą ir juos pabarstyti nėra galimybių. Todėl pirmiausia yra valomi ir (arba) barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai. Kadangi mūsų rajone nėra magistralinių kelių, tai žiemos metu vykdoma pirmiausiai krašto, o po to rajoninių kelių priežiūra. Minėtų kelių mūsų rajone yra nemažai: bendras krašto kelių ilgis – 124 km, rajoninių – 400 km.
Kaip žinia, Šakių kelių valdyba pavaldi naujai susikūrusiai VĮ „Kelių priežiūra“, kelių priežiūros naujovė yra prevenciniai barstymai.

„Prevenciniai pabarstymai vykdomi siekiant apsaugoti vairuotojus nuo nelaimių. Pavasarį arba rudenį palankios sąlygos susidaryti itin pavojingam reiškiniui – „juodajam ledui“, kuris susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“, jis gali susidaryti itin greitai, todėl ne visada spėjame „juodojo ledo“ ruožus pabarstyti. Todėl ir yra vykdomi prevenciniai barstymai, kad tie „juodieji ledai“ nesusidarytų“, – pasakojo ilgametę kelininko patirtį turintis A. Pauliukevičius ir pridūrė, kad ant švarios, juodos asfalto dangos plono ledo sluoksnelio vairuotojai nepastebi, neįvertina situacijos, važiuoja kaip važiavę, o iš tikrųjų ten jau tyko pavojus.

A. Pauliukevičius džiaugiasi puikia baze Šakiuose, be septynių automobilinių valytuvų-barstytuvų, sniego valymui paruošti trys greideriai, penki traktoriai ir kiti kelių priežiūros mechanizmai.

Dar tik kelios žiemos dienos, kokia žiema laukia, belieka spėlioti, kelininkai ragina žiemą vairuotojus vairuoti saugiai, įvertinti kelio dangos būklę, oro sąlygas.

„Šiais laikais informacijos yra daug, apie kelių būklę, eismo sąlygas ir kitą informaciją vairuotojai gali rasti Lietuvos automobilių kelių direkcijos tinklapyje eismoinfo.lt“, – priminė A. Pauliukevičius.

Pašnekovas pasakojo, kad iš gyventojų sulaukia priekaištų ištisus metus, bene daugiausia dėl prastų žvyrkelių, ūkininkų technikos teršiamų kelių.

„Reikia pasidžiaugti, kad rajone  50 proc. sumažėjo žvyrkelių: iš 400 km rajoninių kelių – virš 200 km jau su asfalto danga“, – pokalbį užbaigė A. Pauliukevičius.