Nuotr. VĮ „Kelių priežiūros“ Šakių tarnybos vadovas Antanas Pauliukevičius pavojaus varpais dar neskambina – nėra taip kaip anksčiau, kad druskos atsargų turėdavo pilnus sandėlius, bet ką berti ant kelių tikrai dar kol kas yra.
Permaininga žiema dažnam sukėlė klausimų, kaip dirba ir ką daro mūsų kelininkai, kad vairuotojams kelyje dažnai tenka susidurti su nemenkais iššūkiais. Ne paslaptis, kad dėl galimai slidžios kelio dangos metų pradžioje rajone turėjome ir labai skaudžių eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės.
Neaiškumus išsklaidyti ir aptarti situaciją keliuose, apžvelgti rajono „Kelių tarnybos“ darbą praėjusį penktadienį vykusioje spaudos konferencijoje užsimojo mero pavaduotojas Bernardinas Petras Vainius. Anot vicemero, žiema dar tik įpusėjo, bet pasirodo, kad kelininkams kelių barstymui jau baigiasi druska.
„Mūsų rajono kelininkai turi septynis valytuvus-barstytuvus, jie išvažiuoja jau penktą valandą ryto į kelius. Žinoma, pirmiausia yra tvarkomi krašto keliai, vadinamieji A kategorijos, kuriems yra prioritetas. Čia užtrunka iki aštuntos, septintos valandos, o vėliau grįžta į rajoninius kelius. Trys valytuvai pirmiausia išvažiuoja, kur yra kalnai – Kriūkai, Gelgaudiškis, Plokščiai, likusieji – kitur. Ir rezultatas yra toks, kad tas laikas, kai važiuoja mūsų vaikai į mokyklas, rajono keliai yra dar neparuošti. Mes taip daug kuo rizikuojame“, – sako B. P. Vainius.
Kiekvieną dieną mūsų mokyklų autobusiukai ir kiti, tiek autobusų parko, tiek seniūnijų autobusiukai, kurie veža mokinius, suvažinėja 2 tūkst. 327 km. Anot pavaduotojo, kai yra normalios eismo sąlygos, vaikus vežantys autobusai važiuoja 40–70 km per valandą greičiu, o tokiomis sąlygomis kaip dabar autobusai važiuoja 30–40 km per valandą greičiu. Dėl to yra ir vėlavimai, ir žmonių nusiskundimai, kad autobusai neatvažiuoja (nors tik vėluoja), tačiau oro sąlygų pasirinkti neįmanoma, vairuotojai nenori rizikuoti ir važiuoja lėčiau. Kaip sako mero pavaduotojas, šiuo metu mūsų rajone ant kelių jau yra išberta 1 tūkst. 800 t druskos, apie 700 t smėlio, o kartu sudėjus tai yra 800 t daugiau negu per praėjusius visus metus. Todėl, anot B. P. Vainiaus, šįmet, ne kaip ankstesniais pastaraisiais metais, tenka vairuotojams prisiminti žiemiškas sąlygas keliuose ir elgtis atsakingai.
Tačiau VĮ „Kelių priežiūros“ Šakių tarnybos vadovas Antanas Pauliukevičius pavojaus varpais dar neskambina – nėra taip kaip anksčiau, kad druskos atsargų turėdavo pilnus sandėlius, bet ką berti ant kelių tikrai dar kol kas yra.
„Žinoma, norėtųsi, kad medžiagų tiekimas būtų geresnis ir mes turėtume daugiau atsargų, bet yra, kaip yra. Tačiau taip, kad mes neturėtume galimybės prižiūrėti kelių ar atsargų sandėliuose, – šiuo metu tikrai taip nėra“, – ramina tarnybos vadovas.
Tarnybos vadovas taip pat tikisi, kad likusi žiemos dalis nebus tokia ekstremali kaip pradžia ir pavyks šį sezoną užbaigti sėkmingai. Tiek kelininkai, tiek policijos pareigūnai, tiek rajono savivaldybės vadovai sako, niekas žmogaus kelyje neapsaugos, jeigu jis pats nepasirinks saugaus greičio ar atstumo, realiai neįvertins žiemos kelių sąlygų.
„Mūsų rajono kelininkai turi septynis valytuvus-barstytuvus, jie išvažiuoja jau penktą valandą ryto į kelius. Žinoma, pirmiausia yra tvarkomi krašto keliai, vadinamieji A kategorijos, kuriems yra prioritetas. Čia užtrunka iki aštuntos, septintos valandos, o vėliau grįžta į rajoninius kelius. Trys valytuvai pirmiausia išvažiuoja, kur yra kalnai – Kriūkai, Gelgaudiškis, Plokščiai, likusieji – kitur. Ir rezultatas yra toks, kad tas laikas, kai važiuoja mūsų vaikai į mokyklas, rajono keliai yra dar neparuošti. Mes taip daug kuo rizikuojame“, – sako B. P. Vainius.
Kiekvieną dieną mūsų mokyklų autobusiukai ir kiti, tiek autobusų parko, tiek seniūnijų autobusiukai, kurie veža mokinius, suvažinėja 2 tūkst. 327 km. Anot pavaduotojo, kai yra normalios eismo sąlygos, vaikus vežantys autobusai važiuoja 40–70 km per valandą greičiu, o tokiomis sąlygomis kaip dabar autobusai važiuoja 30–40 km per valandą greičiu. Dėl to yra ir vėlavimai, ir žmonių nusiskundimai, kad autobusai neatvažiuoja (nors tik vėluoja), tačiau oro sąlygų pasirinkti neįmanoma, vairuotojai nenori rizikuoti ir važiuoja lėčiau. Kaip sako mero pavaduotojas, šiuo metu mūsų rajone ant kelių jau yra išberta 1 tūkst. 800 t druskos, apie 700 t smėlio, o kartu sudėjus tai yra 800 t daugiau negu per praėjusius visus metus. Todėl, anot B. P. Vainiaus, šįmet, ne kaip ankstesniais pastaraisiais metais, tenka vairuotojams prisiminti žiemiškas sąlygas keliuose ir elgtis atsakingai.
Tačiau VĮ „Kelių priežiūros“ Šakių tarnybos vadovas Antanas Pauliukevičius pavojaus varpais dar neskambina – nėra taip kaip anksčiau, kad druskos atsargų turėdavo pilnus sandėlius, bet ką berti ant kelių tikrai dar kol kas yra.
„Žinoma, norėtųsi, kad medžiagų tiekimas būtų geresnis ir mes turėtume daugiau atsargų, bet yra, kaip yra. Tačiau taip, kad mes neturėtume galimybės prižiūrėti kelių ar atsargų sandėliuose, – šiuo metu tikrai taip nėra“, – ramina tarnybos vadovas.
Tarnybos vadovas taip pat tikisi, kad likusi žiemos dalis nebus tokia ekstremali kaip pradžia ir pavyks šį sezoną užbaigti sėkmingai. Tiek kelininkai, tiek policijos pareigūnai, tiek rajono savivaldybės vadovai sako, niekas žmogaus kelyje neapsaugos, jeigu jis pats nepasirinks saugaus greičio ar atstumo, realiai neįvertins žiemos kelių sąlygų.
„Draugo“ inf.