Nuotr. Tik savaitę veikiantis naujas miesto šviesoforas dėl panaikintos papildomos lentelės dabar sukelia nepatogumų transporto priemonių vairuotojams ir paralyžiuoja miesto eismą.
Paskutinę vasario savaitę Šakiuose Kęstučio ir V. Kudirkos gatvių sankryžoje buvo sumontuotas naujas vienintelis mūsų miesto šviesoforas. Deja, nauju, ryškiomis spalvomis šviečiančiu šviesoforu patenkinti ne visi eismo dalyviai.
Pakeitus šviesoforą nauju nebeliko papildomos rodyklės, kuri anksčiau leisdavo vairuotojams sukti į dešinę degant raudonam signalui, jeigu kelias būdavo laisvas. Nuo 2020 m. šios papildomos lentelės bus panaikintos, todėl montuojant naująjį šviesoforą jos ir buvo atsisakyta. Tačiau pastabūs eismo dalyviai sako, kad dabar mieste formuojasi automobilių kamščiai ir teršiamas oras išmetamosiomis dujomis. Savivaldybės Eismo saugumo komisijos narys Valdas Stankūnas sako, kad žmonės dėl šios problemos į jį, kaip į atsakingą asmenį, pastaruoju metu „kreipiasi masiškai“. Anot V. Stankūno, šios paprastos problemos būtų galima išvengti vietoj lentelės įrengus papildomą šviesoforo sekciją, kuri leistų sukti į dešinę ir nereikėtų laukti, kol visomis eismo juostomis pravažiuos transporto priemonės. Pasak komisijos nario, dabar tiek pirmąja, tiek antrąja juosta važiuojančios transporto priemonės turi sustoti ir laukti, kol užsidegs žalias šviesoforo signalas. Įrengus papildomą šviesoforo sekciją, šitas nesklandumas būtų išspręstas. Kaip sako Eismo saugumo komisijos narys, statant naują šviesoforą, su jų komisija apskritai niekas nederino šio klausimo ir jis nebuvo išdiskutuotas.
Į V. Stankūną besikreipiantys asmenys iškėlė ir dar vieną klausimą, kuris į akis krenta nuo Kauno pusės atvykstantiems eismo dalyviams, norintiems sukti į kairę tamsiu paros metu. Ant pagrindinės žalios šviesoforo sekcijos nėra rodyklės, kad eismo dalyviai pirma eismo juosta turi važiuoti tik tiesiai, nors sukti į kairę jiems neleidžia deganti papildoma šviesoforo lentelė, tačiau tikslesnis šviesoforo ženklinimas, anot V. Stankūno, būtų nepamaišęs. Ne vienas vairuotojas apskritai ne į šviesoforą žiūri, o važiuoja iš inercijos pagal seną įprotį.
Šiuos klausimus, pasak V. Stankūno, reikėjo tiesiog apgalvoti prieš perkant naują šviesoforą ir pasikonsultuoti su ta pačia Eismo saugumo komisija, kelio savininkais ar Lietuvos automobilių sąjunga „Saugaus eismo institutu“.
„Draugo“ inf.