Ar tikrai gaus žadėtus pinigus, paaiškės po mėnesio

kelio remontas
Kol savivaldybė nepasirašys sutarties su Kelių direkcija, lieka atviras klausimas, koks iš tiesų finansavimas bus šįmet skirtas vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūrai – didės, kaip žada Susisiekimo ministerija, ar mažės, kaip teigia Kelių direkcija. D. Pavalkio nuotr.

Rita PLAUŠINAITYTĖ-ŠERKŠNIENĖ

Savivaldybės vietinių kelių remontui ir žvyrkelių asfaltavimui šįmet žadama skirti daugiau lėšų negu pernai. Tokia žinia iš Susisiekimo ministerijos atskriejo tik po to, kai Lietuvos savivaldybių asociacija prirėmė ministeriją prie sienos, teigdama, kad Lietuvos merai priešinasi sprendimui trečdaliu sumažinti finansavimą keliams.

Antradienį vykusiame Lietuvos savivaldybių asociacijos valdybos posėdyje dalyvavo ne tik dauguma šalies merų, bet ir susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius, su kuriuo buvo aptartas bene aktualiausias merams klausimas – koks finansavimas bus skiriamas šįmet savivaldybių kelių ir gatvių priežiūrai. Savivaldybes buvo pasiekusi liūdna žinia iš Kelių direkcijos, kad finansavimas vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūrai mažės iki 40 proc., o konkrečiai Šakių rajonui mažėtų 28 proc. (Šakių savivaldybė iš Kelių priežiūros ir plėtros programos pernai gavo 1 mln. 331 eurą, o šiemet Šakių rajonui būtų skirta 380 tūkst. eurų mažiau).

Sprendimą savivaldybėms sumažinti  finansavimą, skirtą kelių priežiūrai, Susisiekimo ministerija priėmė po to, kai Finansų ministerija užšaldė Kelių direkcijos lėšas ir Vyriausybės rezerve paliko 142 mln. eurų, kurie turėjo būti skirti Kelių plėtros ir priežiūros programai. Iš šios programos lėšų remontuojami ne tik regioninės reikšmės keliai ir gatvės, bet kasmet ir savivaldybėms skiriama pinigų vietinės reikšmės kelių remontui, asfaltavimui, duobių tvarkymui. Vyriausybė nusprendė, kad pinigų šiais metais labiau reikės didinant vaiko pinigus „ir kitoms reikmėms“, o keliai ir gatvės palauks. Anot Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidento Mindaugo Sinkevičiaus, vos išgirdę tokias prognozes, Lietuvos merai užvertė asociaciją pareiškimais, kad jokiu būdu tokių drastiškų priemonių ministerija negali imtis, nes gyventojai pirmiausiai iš vietos valdžios reikalauja geresnių kelių bei socialinių būstų. Anot M. Sinkevičiaus, būtent dėl to į valdybos posėdį antradienį ir buvo kviestas susisiekimo ministras J. Narkevičius. Ministras patikino merus, kad šiemet finansavimas savivaldybių keliams bus 5 proc. didesnis nei pernai, ir pabrėžė, kad būtent savivaldybės geriausiai susitvarko su kelių priežiūros projektais. Susisiekimo ministro teigimu, vietinės reikšmės keliams numatoma skirti 155,2 mln. eurų. Susisiekimo ministras taip pat paragino savivaldybių atstovus Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas naudoti efektyviai, „užtikrinant savalaikį jų panaudojimą“, nes pernai iš skirtų 154,9 mln. eurų 11,7 mln. liko nepanaudota.

Rajono meras Edgaras Pilypaitis sako, kad kol kas savivaldybė yra gavusi tik skaičiavimus, kaip tas finansavimas keliams bus skirstomas, o pateiktoje lentelėje yra numatyta ir išimčių, todėl, kol realių pinigų savivaldybė dar negavusi, sunku prognozuoti, koks tas finansavimas iš tiesų bus.

Savivaldybės Ūkio, architektūros ir investicijų skyriaus vedėjas Arvydas Šlėderis sako, kad iš pernai gautų lėšų savivaldybėje buvo įsisavinta 99,1 proc. – liko vos keli tūkstančiai eurų per viešųjų pirkimų ir planavimo neatitikimus.

Vedėjas įsitikinęs, kad tikrieji skaičiai, kiek vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tvarkyti bei prižiūrėti šįmet bus skirta lėšų, paaiškės tik vasario 20 d., kai savivaldybių atstovai vyks į mokymus ir pasirašys sutartis su Kelių direkcija. Anot vedėjo, šiuo metu jiems nėra tiksliai pasakyta, ar Kelių direkcija mažins lėšas ar didins – tokio dokumento, patvirtinančio finansavimo dydį šiems metams, kol kas savivaldybė dar neturi, o spėlioti, kol nebus pasirašyta sutartis su Kelių direkcija, vedėjas kol kas nėra linkęs. Anot savivaldybės Ūkio, architektūros ir investicijų skyriaus specialistų, jeigu pinigai vietinės reikšmės keliams ir gatvėms būtų sumažinti, tektų mažinti ir darbų apimtis, o tai reikštų ne ką kita kaip mažiau sutvarkytų kelių ir gatvių rajone.

Kelių direkcijos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininkas Evaldas Tamariūnas sako, kad Kelių direkcijos skaičiavimai dar buvo tik preliminarūs, galutinė sąmata paaiškės po posėdžio, kai bus patvirtintas Kelių direkcijos pateiktas projektas. Kelių direkcijos duomenimis, įstatymas numato galimybę padidinti lėšas kelių priežiūrai, jeigu Finansų ministerija leis naudoti Kelių priežiūros ir plėtros programai skirtas užšaldytas lėšas.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip atsikratote žaliosiomis atliekomis?

klausimelis 04 16Dalė iš Griškabūdžio:

Lapus, daržovių atliekas kompostuojame. Po to kompostą naudojam ant daržo. Nugenėtas medžių šakas patys susismulkinam ir naudojam kaip kurą. Žinau, kad žaliąsias atliekas galima vežti į tam skirtas aikšteles. Bet kai kaime gyveni, tai nereikia niekur vežti. Be to, tokių atliekų nedaug ir susidaro. Nupjauta žolę dedu apie medelius, krūmus. 

klausimelis 04 16 2

Ilma iš Šakių:

Šiuo metu gyvenu bute. Tad dėl žaliųjų atliekų tvarkymo ir rūpesčių neturiu. Jeigu tvarkomės, pasigrėbiam apie daugiabutį, tai sukraunam į krūvas, kurias po to išveža seniūnija. Be abejo, žinom, kad reikia atsakingai ir gamtoje elgtis poilsiaujant, todėl ir laužą tik tam skirtose vietose kūrenam, dar ir šiukšles, kitų paliktas, surenkam.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.