baneris leidinys

ukio kestucio g
Savivaldybės Ūkio ir verslo komiteto nariai išvažiuojamąjame posėdyje sprendė klausimą, kokias eismo saugumo priemones įdiegti, kad Šakių miesto Kęstučio gatvė taptų saugesnė tiek pėstiesiems, tiek dviračių vairuotojams. D. Pavalkio nuotr.

Rita PLAUŠINAITYTĖ-ŠERKŠNIENĖ

Antradienį vykusiame išvažiuojamajame savivaldybės tarybos Ūkio ir verslo komiteto posėdyje diskutuota dėl dviračių ir pėsčiųjų saugumo Kęstučio gatvėje Šakių mieste. Sutvarkius skverą ir įrengus dviračių taką prie Siesarties, kirsti tiesiai Kęstučio gatvę pasidarė nesaugu, o komiteto nariai svarstė, kaip galėtų spręsti šią problemą.

„Nerimą kelia dviratininkai, kurie, atvažiavę nuo Siesarties į Kęstučio gatvę, nori patekti į skverą, nežino, ką daryt – vieni nulipa nuo dviračių, vedasi iki pėsčiųjų perėjos, kiti neria tiesiai per gatvę. Sumaištis šioje vietoje. Pati pėsčiųjų perėja yra taip pat labai nesaugi, čia dažnai žviegia mašinų stabdžiai, visada jaučiu įtampą, kad tik netapčiau kokio nors nelaimingo įvykio liudininku“, – taip situaciją pristato Kęstučio gatvėje dviračių parduotuvę „MB dviračiai“ turintis jos savininkas Mindaugas Balčiūnas.

Jis mano, kad šioje vietoje neišvengiamas greičio mažinimo kalnelis, kuris priverstų vairuotojus lėtėti, nes šioje vietoje leidimas važiuoti 50 km per valandą yra per didelis. Dėl greičio mažinimo kalnelio parduotuvės savininkui iš karto paprieštaravo tiek vietos seniūnas Dalius Jasevičius, kuris nenori apstatyti miesto kalniukais, tiek ir AB „Kelių priežiūra“ Šakių padalinio vadovas Antanas Pauliukevičius. Jis sako, kad vargu ar Kelių direkcija leis įrengti kalnelį, nes tam prieštarauja ir vairuotojai, ir gyventojai dėl jo keliamo triukšmo ir nepatogumų, o čia yra ir gyvenamųjų namų. Seniūnas D. Jasevičius pasiūlė geriau įrengti šviesą atspindinčius, mirksinčius pėsčiųjų perėjos žymėjimo ženklus. Tada vairuotojai iš tolo bus įspėjami apie pavojingą vietą ir pėsčiųjų perėją, privalės būti atidesni.

Anot komiteto nario Romo Pukinsko, apskritai tas pasiesarčio dviračių takas ties Kęstučio gatve padarytas keistai, nes įvažiavimas į Kęstučio g. 8 pastato kiemą yra per siauras mašinoms, o dviračių takas turėjo kirsti Kęstučio gatvę tiesiai į skverą, bet ne skersai.

Tačiau komiteto pirmininkas Vilhelm Haase sako, kad kas jau padaryta projektuojant, tas padaryta, neatsuksi laiko atgal, bet reikia žiūrėti, kaip išeiti iš šitos situacijos. Anot posėdyje dalyvavusio savivaldybės Ūkio, architektūros ir investicijų skyriaus vedėjo pavaduotojo Aurimo Staugaičio, atsižvelgiant į kelio plotį, Kelių direkcija, ko gero, tikrai neleis šioje vietoje nei kalnelio įrengti, nei pėsčiųjų perėjos. Čia, anot specialisto, reikėtų įrengti eismo saugumo salelę, bet tam jau reikės daryti kelio rekonstrukciją, prieš tai viską suprojektavus, todėl greito ir lengvo būdo išspręsti šią problemą Kelių direkcija, kuri yra kelio savininkas, tikrai nepasiūlys.

Ūkio ir verslo komiteto nariai sako, jog pradžioje, iki kol bus įrengta eismo saugumo salelė, pakaktų ir šviesą atspindinčio, tamsoje mirksinčio didelio pėsčiųjų perėjos ženklo. Komiteto narys Valdas Stankūnas pastebėjo ir kitą problemą – Šakių miesto centru, t.y. ta pačia Kęstučio gatve, leidžiama važiuoti sunkiasvorėms transporto priemonėms, nors tarybos nariai tą klausimą, kad reikėtų uždrausti joms čia važiuoti, yra sprendę. Gerą pusvalandį skvere pastovėję komiteto nariai įsitikino, kad čia pravažiavo dvi sunkiasvorės, vadinasi, tokios technikos srautas yra nemažas, o tai vėlgi kelia grėsmę ir tiems patiems pėstiesiems. Pasak AB „Kelių priežiūra“ Šakių padalinio vadovo A. Pauliukevičiaus, prie kiekvienos žiedinės sankryžos atvažiuojant į miestą yra patariamieji ženklai sunkvežimių vairuotojams, kur jiems važiuoti, kad apvažiuotų Šakių miestą, bet patariamieji ženklai toli gražu nereiškia, kad būtina jų paisyti – jie tik rekomendacinio pobūdžio.

Ūkio ir verslo komiteto pirmininkas V. Haase sako, kad po šio posėdžio dėl problemos komiteto nariai pirmiausiai kreipsis į savivaldybės Eismo saugumo komisiją ir pateiks komiteto narių siūlymus. Mano, gal vėliau ir pati Kelių direkcija kreipsis į Saugaus eismo institutą, kuris, išanalizavęs situaciją, pasiūlys, kokias priemones dėl saugumo šioje vietoje būtų galima įdiegti. Beje, komiteto narys R. Pukinskas pastebėjo, kad pėsčiųjų perėjose svarbu ir apšvietimas, kuris turi būti specialus, kryptinis, kad gerai apšviestų pėsčiųjų perėją ir ne tik šioje vietoje, bet ir visose kitose pėsčiųjų perėjose. R. Pukinskas taip pat nepritaria ir kalnelio įrengimui šioje vietoje, nes mašinos prieš kalnelį pristabdomos, pradėdamos važiuoti išmeta labai daug išmetamųjų dujų, o tai tik teršia orą.

Su dviratininkais nuolat bendraujantis ir žinantis jų lūkesčius M. Balčiūnas sako, kad kritikos vertas ir naujasis pasiesartyje įrengtas dviračių takas. Pasak dviračių sporto entuziasto, šis takas galėjo būti asfalto dangos, kad būtų patogu važiuoti tiek dviratininkams, tiek su riedučiais, paspirtukais, riedlentėmis, nes dabar taku esą mažai kas naudojasi, nes jis nėra tinkamas minėtoms priemonėms. Pasak dviratininkų, laimei, dar sudėjo ne briaunuotas trinkeles, o bebriaunes, kuriomis dar šiaip ne taip įmanoma pavažiuoti dviračiu ar kitomis minėtomis transporto priemonėmis, bet profesionalams tokiais takais minti yra nepatogu.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos