Prie Vilkaviškio kelių tarnybos Šakių meistrijos vairo stojęs Vidmantas Diržius (dešinėje) sako, kad nemažai patirties įgijo dirbdamas kartu su ilgamečiu Šakių kelių tarnybos vadovu Antanu Pauliukevičiumi. D. Pavalkio nuotr.
Dar prieš trejus metus prasidėjo šalies kelius prižiūrinčių įmonių reorganizacija. Valstybės įmonė „Kauno regiono keliai“ buvo sujungta su 10 kitų regionų kelių priežiūros įmonių, o junginys pavadintas „Kelių priežiūra“. Šakių padaliniui ir toliau vadovavo ilgametis viršininkas A. Pauliukevičius. Šiemet vėl permainos – „Kelių priežiūra“ sustambino kelių tarnybas. Iki šiol Lietuvos valstybinius kelius prižiūrėjo 46 kelių tarnybos, o nuo birželio mėnesio jų liko tik 21. Ši reforma palietė ir buvusį „Kelių priežiūros“ Šakių padalinį, jis prijungtas prie Vilkaviškio kelių tarnybos ir tapo Šakių meistrija, kuri prižiūri 533 km kelių ne tik Šakių, bet ir Kazlų Rūdos bei Kauno rajonuose.
Daugiau nei 40 metų Šakių kelių tarnybai vadovavo A. Pauliukevičius, tačiau, prasidėjus dar vienai reorganizcijai, jis nusprendė išeiti į pensiją. A.Pauliukevičius prisipažino, kad nujautė artėjančią reformą.
„Keturiasdešimt metų atidaviau keliams. Pradėjau dirbti dar sovietiniais laikais, atsimenu, į susirinkimus atvažiuodavau tiesiai iš objekto su guminiais batais, mane bardavo, kad nepersirengęs“, – prisimena A. Pauliukevičius ir pripažįsta, kad kelininko darbas – sunkus ir visą laiką matomas, o dirbantieji nuolat sulaukia žmonių priekaištų.
„Šią žiemą buvo atvažiavęs generalinis direktorius, dar nepasakė, kad vyks reforma. Tuomet jam sakau, jei vyks, aš daugiau netęsiu darbo, tegul dirba jaunesni. Mes jau žinojom, kad mažins šalyje tarnybų skaičių. Manau, kad veiklos tęstinumą naujasis Šakių meistrijos vadovas užtikrins“, – kalbėjo A. Pauliukevičius kartu apgailestaudamas, kad „Kelių priežiūros“ vadovybėje nebeliko tikrų kelininkų.
Šakių meistrijoje, kuri ir toliau rūpinsis mūsų rajono keliais, vyr. inžinieriaus pareigas eis V. Diržius, pasak kurio, įmonių sustambinimas veiklai neturės didelės įtakos. Jis paminėjo, kad mūsų rajone nėra pirmo, antro lygio kelių (t. y. magistralinių), visi krašto keliai priskiriami trečiam lygiui. Tokių kelių Šakių meistrija prižiūri 142 km, o žvyrkelių – 192 km. A. Pauliukevičius mano, kad galbūt toks pasiskirstymas lėmė, kad Šakių padalinys buvo priskirtas prie Vilkaviškio, kuris turi magistralinį kelią Marijampolė–Vilkaviškis–Kybartai.
Pasak V. Diržiaus, permainos įmonėje dirbančių žmonių nepalietė, techniką jie remontuoja netoli Garliavos Pagiriuose įkurtoje bazėje. Technikai sugedus, ji turimu tralu nuvežama į bazę, šakiečiai taip aptarnauja ir Vilkaviškį, Marijampolę.
V. Diržius pasakojo, kad pasikeitė kelkraščių šienavimo tvarka, anot jo, pjauti reikia pagal žolės aukštį, šiemet žolė ypač greitai auga, todėl tarnyba kartais nespėja laiku atlikti šio darbo.
Kaip minėjo „Kelių priežiūros“ vadovai, daugiausiai skundų gaunama būtent dėl prastų žvyrkelių, anot kelininkų, Šakių rajone labai išvystytas žemės ūkis, o keliai silpni.
„Pavyzdžiui, Alytaus rajono tarnyba prižiūri 37 km žvyrkelio, tiesa, iš mūsų prižiūrimų 192 km nemaža dalis yra Kauno rajone“, – kalbėjo V. Diržius.
Pasak kelininkų, kelio būklė priklauso ir nuo pilamo žvyro, Šakių padalinys ilgą laiką keliams vežė gana prastą žvyrą iš Graužinių karjero, esančio Vilkaviškio r., dabar, sako, žvyras vežamas iš Jurbarko karjero ir yra daug geresnės kokybės.
„Manau, kad Kelių direkcija per mažai skiria finansavimo žvyrkelių dangų atstatymui“, – įsitikinęs A. Pauliukevičius.
Kelininkai paminėjo, kad šiemet gana kokybiškai atnaujinamos ir asfaltuotų kelių dangos, penki kilometrai dangos atnaujinti kelyje Šakiai–Plokščiai. Kalbėtasi ir dėl bene problemiškiausio kelio Šakiai–Slavikai. Kelininkai pripažino, kad jam reikalingas kapitalinis remontas, prižiūrėti sunku – nuolat važinėjanti sunkiasvorė technika kelkraščius smarkiai apgadina.
Kaip paradoksą kelininkai įvardijo rytiniame Šakių aplinkkelyje po kelio dangos remonto iki šiol nesuženklintą atkarpą. Nors objektas jau priduotas, šis darbas nebuvo įtrauktas į atlikimo sąlygas.
Susitikimo pabaigoje rajono meras už geranorišką bendradarbiavimą padėkojo ilgamečiam kelių tarnybos vadovui A. Pauliukevičiui, o naujam vadovui palinkėjo, kad darbuotojai juo pasitikėtų ir visa komanda dirbtų kaip laikrodis.