Šakietis Arvydas (dešinėje) su darbus atliekančios įmonės darbų vadovu Algiu Ribikausku diskutavo apie trasos įrengimą, tačiau šakiečio jokie argumentai neįtikino ir jis liko prie nuomonės, kad trasos atkarpa tarp medžių yra nesaugi. D. Pavalkio nuotr.
Gintarė MARTINAITIENĖ
Nuo rugpjūčio pabaigos J. Lingio parko pakraštyje darbymetis – vyksta tarptautinius standartus atitinkančios velotrasos įrengimo darbai. Pagal optimistinį scenarijų trasa galėtų būti įrengta dar šį mėnesį, tačiau ne visi šakiečiai tyliai laukia darbų pabaigos. Į redakciją kreipėsi pilietis, sunerimęs dėl trasos saugumo, ją vadinantis tiesiog savižudžių trasa.
Nuo rugpjūčio pabaigos J. Lingio parko pakraštyje darbymetis – vyksta tarptautinius standartus atitinkančios velotrasos įrengimo darbai. Pagal optimistinį scenarijų trasa galėtų būti įrengta dar šį mėnesį, tačiau ne visi šakiečiai tyliai laukia darbų pabaigos. Į redakciją kreipėsi pilietis, sunerimęs dėl trasos saugumo, ją vadinantis tiesiog savižudžių trasa.
Šakietis Arvydas, nenorėjęs būti pristatytas ir pavarde (redakcijai pavardė žinoma), sako negalintis ramiai stebėti vykstančių darbų. Pirmiausiai jis nesupranta, kodėl trasai vieta buvo parinkta būtent parke tarp medžių.
„Užsieny esu matęs daug trasų, bet niekur nėra medžių“, – sako vyras ir teiraujasi, kas konkrečiai parinko būtent šią vietą, o ne, pavyzdžiui, pievą prie Jaunimo kūrybos ir sporto centro.
Savivaldybės, kuri ir yra projekto užsakovas, architektas Mantas Paketuris pripažįsta, kad buvo svarstomi įvairūs variantai, vienas jų pasiesartyje, bet galiausiai pasirinktas šis.
„Pavojingus medžius pašalinome, šakas apgenėjome. Būna, sako, vaikai kaista ant saulės, tai čia ir pavėsis tarp medžių, o ir parkas taps didesniu traukos centru, nes ši vieta buvo neišnaudota“, – argumentus dėl vietos parinkimo vardija architektas.
Arvydas sako priekaištų neturintis arčiau krepšinio aikštelės esačiai trasos daliai, bet nesupranta, kaip galima saugiai važiuoti tarp medžių.
„Čia medžiai, kad tankas neišvers. Vaikai atsitrenkę į jį sutrūks. Reikia kažką daryti dėl saugumo“, – sako šakietis.
Mums su Arvydu besikalbant greta įrengiamos trasos, prie mūsų prieina ir darbus atliekančios įmonės „Velosolutions“ darbų vadovu prisistatęs Algis Ribikauskas, pasirengęs atsakyti į visus klausimus. Beje, vilnietis pats yra dviratininkas, propaguojantis ekstremalų dviračių sportą.
Vyras pasakoja, kad vien jis yra suprojektavęs apie 100 panašių trasų, pastatęs bemaž 20 ir teigia, kad darbus atliekantys ir patys dviračių sportu užsiimantys žmonės yra kompetentingi įvertinti situaciją, nes aikštelių, kur yra medžių, jie įrengę ir daugiau. Viena tokių – Latvijoje, rodo videoįrašą apie ją, tačiau Arvydas sako, kad Latvijoje važinėja profesionalai, o čia važinės eilinių šakiečių vaikai.
A. Ribikauskas aiškina, kad visi projektai patvirtinti, atitinka tarptautinės dviračių federacijos standartus, tad Šakiai jokia išimtis. Darbus, kaip aiškina pašnekovas, jie atlieka visame pasaulyje, pagrindinė įmonės būstinė yra Šveicarijoje, o įrengę trasą Šakiuose, vyks darbuotis į Afriką.
„Yra vaikų, pradedančiųjų trasa ir pagrindinė – pažengusiems“, – aiškina darbų vadovas, ėmęs dviratį ir keliskart pats apvažiavęs dar nebaigta įrengti trasa, tačiau jokie jo argumentai Arvydo neįtikina.
„Bet vaikui neuždrausi. Nevažiuos, kai jau dantų neturės“, – įsitikinęs šakietis.
Į jo pasakymus reaguodamas A. Ribikauskas svarsto, kad už vaikų saugumą atsako ir tėvai, nes, sakykim, lygiai taip pat vaikas gali įkristi į Šakių ežerą ir kas tada už tai atsakys – kelia retorinį klausimą darbus atliekantis vyras.
„Čia važiuoti greitai reikia ir ištvermės, ir jėgos, nes kuo greičiau, tuo sudėtingiau, todėl važiuoji lėtai“, – sako dviračių sporto žinovas.
Smalsauju, ar ir kitose vietose, kur jie įrenginėja trasas, sulaukiama tokio visuomenės susidomėjimo. A. Ribikauskas pripažįsta, kad nebuvo, kad nesulauktų susidomėjimo, tačiau dažniausiai esą nerimsta vaikai.
„Šiauliuose jau kai baiginėjom, tai po kokia 20 vaikų sėdėdavo ir laukdavo, kada greičiau mes baigsim“, – sako pašnekovas, o ir Šakiuose vis dažniau sulaukiama smalsių vaikų žvilgsnių.
Anot jo, Šakiuose esanti teritorija darbų atlikimo atžvilgiu nebuvo labai paprasta, mat teritorijoje ne tik medžiai, kurių keletą teko pašalinti, bet ir pati teritorija nelygi.
„Sudėtinga pati teritorija. Teko pastovėti, pagalvoti, kaip geriau padaryti, iškomponuoti, daug konsultavomės, tikslinomės ir su kolegomis“, – aiškina A. Ribikauskas ir pripažįsta, kad nors nemažai darbų atlikta, visgi sudėtingiausia bus teritoriją išasfaltuoti (bendras plotas 2 tūkst. 374 kv. m, tvirtos dangos plotas užims 629 kv. m), tuomet čia turėtų darbuotis ne trys, o apie 10 darbuotojų.
Pagal optimistinį scenarijų, sako darbų vadovas, darbai galėtų būti pabaigti per rugsėjį, pagal pesimistinį – per spalį.
Jeigu orai leis, galbūt kartu su Lietuvos BMX dviračių asociacija būtų surengta ir trasos atidarymo šventė ar varžybos.
Velotrasos įrengimui savivaldybė numačiusi iki 180 tūkst. eurų.