baneris leidinys

kiduliai del kelio
Kasdien žvyrkeliu važinėdami gyventojai prašo išasfaltuoti visą kelio Kiduliai–Gelgaudiškis artkarpą sakydami, kad tai senas ir iki šiol neištesėtas pažadas. D. Pavalkio nuotr.

Lina POŠKEVIČIŪTĖ

Kidulių krašto gyventojai daugiau nei dešimtmetį viliasi, jog asfalto danga bus pagaliau užklotas kelio Kiduliai–Gelgaudiškis–Gerdžiūnai ruožas Kiduliai–Gelgaudiškis. Viltį beprarandantys žmonės kreipėsi į Seimo narę Ireną Haasę, o ši surengė susitikimą, į kurį atvykę susisiekimo viceministras, Kelių direkcijos, savivaldybės atstovai patikino – kelias Kiduliai–Gelgaudiškis lieka savivaldybės prioritetiniu keliu ir, startavus naujai žvyrkelių asfaltavimo programai šalies mastu, gyventojai asfalto tikrai sulauks.

Nuolatinis automobilių laužymas ir priverstinis kvėpavimas dulkėmis – taip gyvenimo sąlygas apibūdina Kidulių, Gelgaudiškio seniūnijų gyventojai, važiuojantys keliu Kiduliai–Gelgaudiškis ar gyvenantys greta žvyrkelio. Minėtas kelias yra valstybinės reikšmės, tad turi būti tvarkomas Kelių direkcijos lėšomis. Gyventojai jau ne pirmus metus prašo, kad tą nelemtą žvyrkelį pagaliau išasfaltuotų. Pastarąjį kartą dėl šio žvyrkelio asfaltavimo į Kelių direkciją, Susiekimo ministeriją, Seimo narę I. Haasę kreipėsi dar 2019 m., o pernai spalį pakartotinai, surinkta pusantro tūkstančio šiuo keliu besinaudojančių žmonių parašų. Tačiau, pasak Papiškių kaimo (Kidulių sen.) gyventojos Erikos Foktaitės, atsakymo iš Kelių direkcijos bendruomenė taip ir nesulaukė. Tad Kiduliuose sausio 16 d. gausiai susirinkusi bendruomenė Kelių direkcijos atstovo Aivaro Vilkelio, susisiekimo viceministro Mindaugo Tarnausko ir teiravosi, kodėl kelias Kiduliai–Gelgaudiškis 2018–2020 m. žvyrkelių asfaltavimo programoje liko už brūkšnio – šeštoje vietoje.

Kaip patikslino kalbėjęs rajono meras Edgaras Pilypaitis, Šakių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T-164 buvo išreikšta valia duodant prioritetinius balus būtent šiam kelio ruožui asfaltuoti.

„Šiek tiek gaila, kad šis kelio ruožas bendroje sureitinguotoje lentelėje atsirado pirmas už brūkšnio. Visi sąraše esantys penki objektai mūsų rajone yra pabaigti, nors žvyrkelių asfaltavimo programa dar nėra baigta. Dabar visi lauktume, kada startuotų nauja žvyrkelių asfaltavimo programa. Savivaldybė savo pozicijos, kad kelias Kiduliai–Gelgaudiškis būtų prioritetinis sąraše, nekeičia“, – kalbėjo meras.

Apie pačios 2018–2020m. žvyrkelių asfaltavimo programos įgyvendinimą kalbėjęs susisiekimo viceministras M. Tarnauskas pripažino, kad programos įgyvendinimas užsitęsė.

„Šiais metais mes vis dar įgyvendinam 2017 m. pradėtą žvyrkelių asfaltavimo programą, kurią šiemet tikimės užbaigti, bet lygiagrečiai su Kelių direkcija dirbame jau prie naujos žvyrkelių programos atrankos kriterijų“, – tikino kraštietis, tačiau negalėjo atsakyti, keleriems metams naujoji asfaltuotinų žvyrkelių programa bus sudaryta.

Anot viceministro, naujai rengiamoje metodikoje būtent savivaldybių žodis taps vienu iš svarbiausių argumentų, kuris žvyrkelis rajone turi būti asfaltuojamas pirmiausiai.

„Aš šiandien girdžiu iš savivaldybės mero, kad kelias Kiduliai–Gelgaudiškis yra prioritetinis, todėl man nekyla abejonių, kad šitas žvyrkelis bus pirmose asfaltuotinų kelių ruožų sąrašo pozicijose ir šis rajonui aktualus klausimas bus išspręstas“, – pridūrė M. Tarnauskas.

O gyventojams paklausus, kas asfaltuotinų žvyrkelių atrankos metodikoje keisis, Kelių direkcijos atstovas akcentavo, jog atrankos kriterijai išliks panašūs – automobilių, taip pat ir viešojo transporto intensyvumas kelyje, kelio užbaigtumas bei kiti.

Šio krašto gyventoja E. Foktaitė visgi norėjo išgirsti, kodėl savivaldybės prioritetinis kelias Kiduliai–Gelgaudiškis, surinkęs pagal atrankos metodą 71 balą, nepateko į asfaltuojamų kelių sąrašą, o tiek pat balų surinkęs neprioritetinis kelias Miknaičiai–Slavikai–Kiduliai pateko ir buvo išasfaltuotas.

Kaip paaiškino Kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius A. Vilkelis, sudarant asfaltuotinų žvyrkelių ruožų galutinį sąrašą, remiamasi ne tik savivaldybės skirtais prioritetais.

„O jei kelias surinko vienodą balų skaičių, tai aukštesnę poziciją sąraše nulėmė eismo intensyvumas tame kelyje“, – tik tiek pakomentavo Kelių direkcijos atstovas.

Kalbėjęs vienas šio krašto gyventojas priminė, kad dėl probleminio žvyrkelio prašymus gyventojai įvairioms institucijoms rašė dar nuo 2008 m.

„Ir jokių prošvaisčių nematyti. Pasikeitė pas mus jau keturi seniūnai per tą laiką, antras meras, – svarstė gyventojas. – Kodėl į Valakbūdį, kur yra 20 žmonių namų gyvenvietė, septynis kilometrus paklojo? Ar ten judėjimas didelis? Ar todėl, kad Panoviuose tuometinis vicemeras gyvena? Keisis valdžia už kelių mėnesių ir vėl tas kelias taps neprioritetinis...“

Kaip aiškino Kelių direkcijos atstovas A. Vilkelis, Lietuvoje yra 5 tūkst. 500 km žvyrkelių, o galimybės išasfaltuoti yra ribotos, iš jau minėtos programos bus išasfaltuota 1 tūkst. 800 km, todėl žmonėms ir tenka laukti dešimt ar daugiau metų.

Susitikime dalyvavęs Mindaugas Skruibis teiravosi, kokiu tikslu ir kokiais kriterijais vadovaujantis buvo pasirinktas ir tvarkytas minėtame kelyje dviejų kilometrų ruožas už beveik 200 tūkst. eurų.

„Ar valstybės požiūriu yra tikslinga daryti einamąjį remontą kelio, kuris tuoj pat turi būti kapitaliai remontuojamas ir klojamas asfaltas?“ – teiravosi M. Skruibis.

Kaip užtikrino Kelių direkcijos atstovas, gyventojai neturėtų jaudintis, jei kelią prižiūrinti akcinė bendrovė „Kelių priežiūra“ atliko kažkokį kelio remontą, nes tai nėra priežastis nukelti žvyrkelio asfaltavimą. „Kelių priežiūra“, anot A. Vilkelio, privalo jiems priklausantį kelią prižiūrėti.

„Ponas mere, ateikit ir pagyvenkit Maštaičiuose. Aš su jumis susirašinėjau per mesendžerį, ar buvot atvažiavę? Tik sakėt, kad galit tarpininkauti, mes to ir tikimės. Jūs tas dulkes per vasarą pavalgykit, – žodžių į vatą nevyniojo gyventojas Andriejus Michailovas. – Greideriuodami vasarą velėnom užvertė kelią, padarė tokį jukį, bulves ar kukurūzus sėt galėjai.“

Gyventojai su šypsena pasakojo, kad prieš šį pirmadienio susitikimą minėtame kelyje dirbo greideriai ir duobes lygino, tačiau duobės išsimušusios ir naujai remontuotame ruože.

„Keliu nemažai važiuoja užsieniečių dviratininkų. Matome, tie jų dviračiai genda, mums gėda. Kiti turistai, pavyzdžiui, su motociklais, pavažiuoja, pamato žvyrkelį ir apsisuka atgal. Jau nuo 2008 m. vis tas kelias už brūkšnio, – kalbėjo A. Michailovas. – Koks šiame kelyje gali būti intensyvus automobilių eismas, jeigu vairuotojai tą žvyrkelį tiesiog stengiasi aplenkti?..“

Kelių direkcijos atstovas ragino gyventojus apie kelyje matomus defektus informaciją siųsti jiems, o jie žadėjo perduoti kelią prižiūrinčiai „Kelių priežiūrai“ bei patikino, kad eismo intensyvumas matuojamas vieną kartą per metus.

Gyventojai visgi norėjo išgirsti konkretų atsakymą, ar gali ir kada tikėtis kelio Kiduliai–Gelgaudiškis asfaltavimo.

„Šitas kelias yra savivaldybės prioritetinis, iš Susisiekimo ministerijos pusės kartu su Kelių direkcija galim pasakyti, kad šiais metais turėsime naują žvyrkelių asfaltavimo programą. Vadinasi, šitas žvyrkelis rajono asfaltuotinų žvyrkelių sąraše bus pirmoje vietoje, – reziumavo pokalbį M. Tarnauskas. – Jei žvyrkelis bus pirmoje vietoje, tikėtina, kad galbūt jau kitais metais prasidės parengiamieji darbai – projektavimas. Tai aiškus atsakymas, kas toliau vyks.“

Susirinkusiems gyventojams taip pat buvo pasakyta, kad Kiduliai–Gelgaudiškis bus projektuojamas kaip vientisas objektas ir asfaltuojamas visas daugiau nei 11 km ruožas.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

BlueYellow-baneris

Reklama

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

200x100 banAUDRA

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2022 Visos teisės saugomos