Nuotr. Lietuvos žiedinių lenktynių čempionais skirtingose klasėse tapo (iš kairės) Richardas Martinkevičius ir Ignas Domeika. Jis čempiono karūna pasipuošė antrus metus iš eilės.
Gintarė MARTINAITIENĖ
Šeštadienį Estijos Pernu lenktynių trasoje „Autoplius.lt Fast Lap“ paskutinėse varžybose apdovanoti keturi nauji Lietuvos žiedinių lenktynių čempionai. Keturiose skirtingose klasėse, suskirstyti pagal automobilių variklių darbinį tūrį, apdovanoti čempionais tapę lenktynininkai. Tarp jų – šakiečiai Richardas Martinkevičius ir Ignas Domeika.
Mažiausio tūrio varikliais varomų automobilių R1600 klasėje iki paskutinio ketvirtojo etapo lyderiu buvo Tomas Buškevičius, tiesa, su trapia dviejų taškų persvara. Už jo – Richardas Martinkevičius. Lyderiu laikytam sportininkui persvaros nepakako apsisaugoti nuo puikiai važiavusio R. Martinkevičiaus, kuris pirmame važiavime finišavo antras, antrame – pirmas. Sudėjus viso sezono metu iškovotus taškus Estijoje Lietuvos čempionu tapo būtent R. Martinkevičius, vairavęs 1993 m. pagamintą „Honda Civic“ automobilį.
R3000 klasėje intrigos buvo kone mažiausiai – sezono lyderis Ignas Domeika į Estiją atsivežė 14 taškų persvarą ir ją sėkmingai išnaudojo važiuodamas saugiai ir užtikrintai. Etapo nugalėtoju tapo Aurimas Mištautas, tačiau prieš I. Domeiką metų įskaitoje jis nepakovojo. I. Domeika, vairavęs BMW 330, Lietuvos žiedinių lenktynių čempionu tapo antrus metus iš eilės.
Čempionų karūnomis taip pat pasipuošė Karolis Gedgaudas (R2000 klasė) ir Paulius Reisas (R3000+).
Pasak I. Domeikos, nors visą sezoną važiavo stabiliai ir buvo priekyje, tačiau sezono lengvu nevadina – buvo ir techninių problemų, po pirmo etapo priimtas sprendimas ruošti kitą variklį, štai trečiajame etape treniruočių metu sutrūko pavarų dėžė, bet pavyko sutvarkyti ir startuoti pirmam. Tad netgi ir turėdamas nemažą persvarą sako užtikrintai nesijautęs ir Estijoje.
„Neperšokęs griovio nesakyk op“, – įsitikinęs sportininkas.
Ir iš tikro, kaip pasakoja jis, kvalifikacijos metu antrame rate sutrūko galinis reduktorius, teko startuoti iš 10 pozicijos, vėliau pasijuto prastas automobilio valdymas, mat „pabėgo“ automobilio geometrija. Tad lengva nebuvo, tačiau geras automobilio paruošimas, treniruotės bei įgūdžiai leido pelnyti aukščiausią poziciją.
„Mūsų ir buvo toks nusistatymas, kad jeigu jau kovoti, tai dėl aukščiausių pozicijų“, – tikina čempionas.
Už pergalingą sezoną gerų žodžių I. Domeika negaili puikiai dirbusiai komandai, o savo socialinėje paskyroje „Facebook“ už palaikymą dėkojo ir savo dukrytei Gustei.
Šalia „Race“ kovų, trasoje sezoną pabaigė ir „Time Attack“ greičiausio rato lenktynininkai. Dalyviai čia varžosi dviejose kategorijose – „Street“ ir PRO. Jų tikslas – kuo greičiau įveikti ratą ir konkurentus aplenkti ne trasoje, o laiko protokoluose. „Street“ dalyviai čia varžosi standartiniais, kasdienai tinkamais automobiliais, PRO – lenktynėms ruoštais bolidais su saugos lankais ir kita privaloma atributika. Pastarojoje kategorijoje R1600 klasėje ratą greičiausiai apsuko R. Martinkevičius.
R. Martinkevičius, kalbėdamas apie prabėgusį sezoną, irgi patikina, kad jis banguotas, nelengvas, neišvengta klaidų, tačiau džiaugiasi, kad komandos susitelkimas leido pelnyti aukščiausius įvertinimus.
„Tikslas laimėti, aišku, buvo, bet savy, tai smagu, kad tai ir pavyko. Tikiuosi atnaujinus automobilį važiuoti ir kitais metais“, – kalbėjo sportininkas.