Baltarusijos pelkėse varžovus stebino ir sintautiškis

duoba
Sintautiškis, automobilių sporto profesionalas Juozas Duoba bekelės varžybose Baltarusijoje užėmė antrą vietą, patyrė neišdildomų įspūdžių ir dar kartą įsitikino savo išskirtinio automobilio pranašumu. Facebook nuotr.

Gintarė MARTINAITIENĖ

Rugpjūčio 23–25 d. sunkiausiose bekelės varžybose Baltarusijoje „Paplavy 2019“ antrą vietą galingiausioje TR3 klasėje užėmė šakietis Juozas Duoba su šturmanu iš Vilniaus Artūr Kvetkovskiu. Kraštietis sako, jog per visą jo automobilių sporto karjerą tai vienos įspūdingiausių varžybų.

„Paplavy 2019“ bekelės varžybos yra bene didžiausias tokio pobūdžio renginys ne tik Baltarusijoje, bet ir Baltijos šalyse. Pasak J. Duobos, tris dienas trukusiose varžybose, kuriose dalyvavo apie 100 sportininkų, teko važiuoti šešias valandas, tačiau jau pirmame ruože jam sugedo technika ir betaisydamas automobilį užtruko apie pusantros valandos.

„Tai kai iš šešių valandų pusantros taisai, ko gali tikėtis? Nesitikėjau“, – sako pašnekovas ir atvirauja, kad po nesėkmingos pradžios net svarstė iš viso nevažiuoti naktinio ruožo, bet kaip tik jis pasisekė labai gerai – įveikė per pusantros valandos.

„Sudėtinga, startavom apie pusę vienuoliktos, jau tamsu, o ir tempą palaikyti reikia, žiūrėk, turi pasukti 90 laipsnių kampu, tai šast koks medis. Išvis visur laukinė gamta, miškai, durpynai, išversti medžiai, karinis poligonas. Važiuoji važiuoji – bebrynai, pelkės, važiuoji važiuoji – duobės, švendrynų aukštis gal pusantro metro, tai kai nersi žemyn, nežinia kada išsikapstysi. Įspūdinga“, – emocijų neslėpė sportininkas ir sakė, kad per trisdešimties metų karjerą tai vienos geriausių ir smagiausių varžybų.

Pasak pašnekovo, viename ruože šturmanas išlipo tik pasižiūrėti, ar saugu judėti toliau, o J. Duoba žiūri, kad ties automobilio slenksčiu tik bendražygio galva kyšo.

„Buvo ką veikti, nes šiais metais trasos išilgintos. Kiekvienas ruožas tose pelkėse ir miške po 50–70 km. Pirmam ruože į reikiamą laiką iš visų tilpo tik vienas žmogus“, – pasakoja pašnekovas ir giria varžybų organizavimo kokybę, griežtą tvarką ir taisykles.

Nors iš viso kiekviename ruože, išskyrus naktinį, reikėjo surinkti apie 100 taškų, jie fiksuojami virtualiai – svarbu nurodytu atstumu pro jį pravažiuoti, nereikia fotografuoti, kaip įprastai vyksta mūsų šalyje tokio tipo varžybose. Buvo atkarpų, kai taškus teko rankioti murkdantis iš vieno upelio kraštą į kitą, bet tokios ir yra varžybos, o taškai būtinai turi būti surinkti eilės tvarka.

Tiesa, pokalbio metu J. Duoba prasitaria, kad apskritai jau mažai dalyvauja varžybose, ir juokauja, kad būnant 65-erių metų jau reiktų susitupėti, o ir sveikata ne ta, tad planuoja parduoti ir savo garsųjį visureigių-monstrų konstruktoriaus iš Latvijos sukurtą automobilį Z3, tačiau nesigaili pasidavęs draugų ir pažįstamų įkalbinėjimams save išbandyti ir Baltarusijoje. Kita vertus, kaip sako jis, gal patikima mašina ir lėmė gerą važiavimą.

„Kai atsirado šita mašina, gavau ramybę, tai gal, kai pasitiki ir gali ramiai važiuoti, irgi savo duoda“, – svarsto sintautiškis ir pasakoja, kad automobilis ne tik patikimai važiuoja, bet ir plaukti apie pusę valandos gali.

„Tai žiūrėjo tie baltarusiai kaip į kokį stebuklą, nes mašina lengva, apie toną du šimtus sveria, tai tokiomis samanomis kaip ant vandens važiavom, nors gylio vietomis gal kokie keturi metrai“, – nesiliauja savo pasakojimu stebinti pašnekovas, pridurdamas, kad apskritai tokio tipo automobiliai visoje Lietuvoje tik keturi.

Įdomumo dėlei galima paminėti, kad J. Duobos draugas panašų automobilį pardavė už 80 tūkst. eurų, jo kaina prasideda maždaug nuo 30 tūkst., tad nors norinčių ir besižavinčių unikalia transporto priemone daug, bet J. Duoba supranta, kad ne bet kas tokią prabangą sau gali leisti.

Tiesa, jam ypač pasisekė ir su šturmanu, kurį surado patys organizatoriai. Apskritai, pasak pašnekovo, rasti gerą šturmaną sudėtinga, nes jų paprasčiausiai nelabai ir yra.

„Nerealus vaikinas. Kosmosas kažkoks. Ir navigacijoj kaip gaudosi, nė karto nestrigom, kad kažką pasižiūrėti“, – gerų žodžių A. Kvetkovskiui, kuris patirties turi ir Ladagos varžybose, negaili J. Duoba.

Tad nors pašnekovas nesitikėjo pergalių ir važiavo išbandyti save, gerai praleisti laiką, parodyti automobilį, bet kokie išankstiniai nusiteikimai pranoko lūkesčius – savo klasėje J. Duobos ekipažas užėmė antrą vietą. Šioje klasėje rungėsi tik apie 10 dalyvių, nes čia visureigiai brenda ten, kur bedugnės. Tiesa, per kiek laiko įveikė trasą sako net nežinantis, o oficialūs rezultatai iki laikraštį išleidžiant į spaustuvę dar nebuvo nepaskelbti.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip atsikratote žaliosiomis atliekomis?

klausimelis 04 16Dalė iš Griškabūdžio:

Lapus, daržovių atliekas kompostuojame. Po to kompostą naudojam ant daržo. Nugenėtas medžių šakas patys susismulkinam ir naudojam kaip kurą. Žinau, kad žaliąsias atliekas galima vežti į tam skirtas aikšteles. Bet kai kaime gyveni, tai nereikia niekur vežti. Be to, tokių atliekų nedaug ir susidaro. Nupjauta žolę dedu apie medelius, krūmus. 

klausimelis 04 16 2

Ilma iš Šakių:

Šiuo metu gyvenu bute. Tad dėl žaliųjų atliekų tvarkymo ir rūpesčių neturiu. Jeigu tvarkomės, pasigrėbiam apie daugiabutį, tai sukraunam į krūvas, kurias po to išveža seniūnija. Be abejo, žinom, kad reikia atsakingai ir gamtoje elgtis poilsiaujant, todėl ir laužą tik tam skirtose vietose kūrenam, dar ir šiukšles, kitų paliktas, surenkam.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.