baneris leidinys

venckunas m
Dar tik dvi savaites Šakių „Varpo“ mokyklai vadovaujantis Mindaugas Venckūnas sako sieksiąs, kad mokykloje būtų gera visai bendruomenei, o progimnazijos statusas jo visiškai nebaugina, priešingai, mano, kad tai bus viena iš labiausiai matomų mokyklų. D. Pavalkio nuotr.


Gintarė MARTINAITIENĖ

Nuo vasario 15 dienos Šakių „Varpo“ mokykla pagaliau turi nuolatinį vadovą – direktoriaus pareigas eina konkursą laimėjęs buvęs mokyklos pavaduotojas ūkio reikalams Mindaugas Venckūnas. Jis neabejoja, kad iššūkių netrūks, bet nusiteikęs optimistiškai ir turi viziją, kaip „Varpas“ turėtų atrodyti bei kokiu keliu turėtų eiti.

M. Venckūnas neneigia, kad netgi fiziškai atsisėsti į direktoriaus kėdę ir pereiti dirbti į naują kabinetą buvo keistas jausmas, pirmomis dienomis dar dirbo iš savo senosios darbo vietos – įvykusiems pokyčiams reikia laiko. Pašnekovas atvirauja, kad galbūt kolektyvas tikėjosi svetimo, ne vietinio direktoriaus, tad M. Venckūnas pripažįsta jaučiantis kolegų tyrinėjimą, tarsi nebylų klausimą, ko gi iš buvusio kolegos tikėtis.

„Kaip sakoma, savam krašte pranašu nebūsi, bet iš kitos pusės – privalumas, kad visus pažįsti“, – sako direktorius ir viliasi, kad visi mokytojai žiūrėtų į vieną pusę – ugdymo kokybės gerinimą, pasitelkdami  IT į pagalbą.

Žinoma, tikina pašnekovas, kad mokykloje nebus atsisakyta tradicinių Amatų ir Meno dienų, Scenos pavasario, išliks ir puoselėtos teatro, tautinio šokio, sporto tradicijos. Bet greta to naujasis direktorius nori, kad mokykla spėtų keistis su laikmečiu, būtų šiuolaikiška, atitinkanti mokinių poreikius ir pateisinanti tėvų lūkesčius.

„Mokykla, kurioje būtų gera būti ir gyventi visiems. Turiu omeny visus: mokinius, tėvus, mokytojus, steigėją“, – sako pašnekovas ir vardija pagrindines nuostatas bei vertybes, kurias sau, kaip vadovui, išsikėlė: žmoniškumą, profesionalumą, demokratiškumą ir mokymąsi visą gyvenimą.

M. Venckūnas sako, jog jo kabineto durys bus visada atviros, tad tikisi, kad kylantys klausimai ir problemos bus keliamos, analizuojamos ir kartu ieškoma jų sprendimo būdų. Keliskart pokalbio metu direktorius pabrėžia, kad su naujovėmis, šiuolaikinėmis technologijomis turi žengti ir mokytojai, tad pabrėžia tobulėjimo bei mokymosi svarbą, visgi sutinka, kad čia gali kilti iššūkių, galbūt ne visiems pedagogams bus priimtina mokymosi visą gyvenimo nuostata, bet tikisi, jog pavyks susikalbėti ir rasti aukso vidurį. Štai nuo pirmadienio direktorius ketino susitikti individualiai su kiekvienu mokytoju ir pasikalbėti apie tai, kaip jis jaučiasi, galbūt turi pasiūlymų. Žinoma, tai nemenkas darbas, mat mokykloje dirba 75 mokytojai bei yra 34 ūkio dalies darbuotojai, tačiau būtent pastaruosius, kaip buvęs pavaduotojas, jis pažįsta geriausiai, tad kaip vadovui norisi artimiau pažinti mokytojus.

„Man labai svarbu, kad jie atsivertų, pasakytų, ką jie tobulintų, kas yra negerai, gal patys gali kažkuo prisidėti, kad mokykloje būtų geriau“, – dėsto direktorius, nors ir sutinka, kad naivu tikėtis, jog visi bus atviri, tačiau atvirai kalbėtis, jo manymu, būtina.

Teiraujuosi ir apie mikroklimatą, kolektyvo susiskaldymą, apie kurį kalbėta ypač po buvusios „Aukuro“ mokyklos prijungimo. Tačiau susiskaldymas, anot M. Venckūno, praeityje. Daug sumaišties būta ir 2019-ųjų rudenį, kai buvo sprendžiamas mokyklos likimas dėl 9–10 klasių, sako, kad pedagogai nenorėję priimti pertvarkos, bet dabar situacija, pasak direktoriaus, nurimusi. Nuo rugsėjo „Varpas“ bus progimnazija, tačiau M. Venckūnas tame nemato jokių blogybių, priešingai, bus stipri, didžiausia ir matomiausia aštuonmetė mokykla. Svarbiausia orientuotis į ugdymo kokybę ir augti ne į ūgį, o į plotį, nes nors vyresnių klasių nebus, kitų komplektų skaičius mokykloje linkęs didėti.

Mokykloje yra ir dvi profsąjungos, tačiau, direktoriaus manymu, tai tik savotiška druska, su kuria tikisi rasti bendrą kalbą.

Nuo rugsėjo „Varpas“ liks su vieninteliu Slavikų pradinio ugdymo skyriumi bei steigiama priešmokyklinio ugdymo grupe ar, paprasčiau kalbant, pilnos dienos darželio grupe, kurią turėtų lankyti 12 ikimokyklinukų. M. Venckūnas mini, kad to ypač norėjo vietos bendruomenė, tad administracijai tik belieka džiaugtis ir palaikyti.

„Priešmokyklinės grupės mokytoja važinėja iš Jurbarko. Kai buvo labai daug sniego, ji pro Kidulių kelią neišvažiavo, o važiavo aplink, kad nuvežtų išdalinti pratybas. Tai matau, koks yra noras dirbti, turėti, išlaikyti. Tuo labiau, kad ir materialinė bazė labai nebloga“, – apie Slavikus kalba direktorius.

Nors mokyklos vadovas sako, kad geri ir užtikrinti darbai mėgsta tylą, visgi prasitaria, kad ledai pajudėjo su „Varpo“ stadiono projektu, atšilus orams bus imamasi drenažo darbų, nusausinus stadioną ir išsprendus šią problemą, anot mokyklos vadovo, būtina galvoti ir apie tolimesnius darbus – stadiono bei krepšinio aikštelės sutvarkymą. Taip pat norima įrengti papildomų erdvių ugdymui lauke, svarstoma apie poilsio erdvės ar atskiros skaityklos įrengimą bibliotekoje.

„Reikia tik laiko ir pinigų, bet nusiteikęs optimistiškai, labai gerai jaučiuosi“, – sako direktorius.

Pedagoginį darbą M. Venckūnas dirba nuo 1993-iųjų, „Varpe“ aštuonerius metus buvo pradinukų mokytojas, dėstė ir tikybą, pastaruosius septynerius metus buvo direktoriaus pavaduotojas ūkiui.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

Reklama

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos