
Kovo 30 dieną Šakių rajono savivaldybės posėdžių salėje vyko rajoninis rinkimų į Lietuvos moksleivių parlamentą turas, kuriame dalyvavo šešių rajono mokyklų kandidatai. Daugumos balsų persvara rinkimus laimėjo Šakių „Varpo“ vidurinės mokyklos dešimtokė Modesta Domeikaitė.
Nuotr. M. Domeikaitė mano, kad trūksta bendradarbiavimo tarp rajono mokyklų.
Kovo 25 dieną pirmajame rinkimų ture dalyvavo šešios rajono mokyklos: Šakių “Žiburio” gimnazija, Šakių “Varpo” vidurinė mokykla, Šakių “Aukuro” pagrindinė mokykla, Gelgaudiškio, Griškabūdžio bei Plokščių vidurinės mokyklos. Teisę balsuoti turėjo 5-12 klasių 2154 mokiniai, tačiau balsavo tik 1135 mokiniai - 52,7%.
Praėjusį trečiadienį savivaldybėje vyko rajoninis rinkimų į LMP turas, kuriame dalyvavo minėtųjų mokyklų atstovai: „Žiburio“ gimnazijos antrokė Ugnė Balčiūnaitė, varpietė dešimtokė Modesta Domeikaitė, aukurietis aštuntokas Marius Pavalkis, Griškabūdžio vidurinės mokyklos vienuoliktokė Milda Kuraitė, Plokščių vidurinės mokyklos aštuntokė Andželika Valaitytė ir Gelgaudiškio vidurinės mokyklos dešimtokė Gabrielė Navikauskaitė. Rajoniniame rinkimų ture kiekvienas kandidatas turėjo prisistatyti, išdėstyti savo planus, kodėl siekia tapti LMP nariais. Kandidatai išties drąsiai ir tvirtai reiškė savo nuomones bei pozicijas apie mokinių problemas ir lūkesčius. Jie kėlė tokias problemas kaip patyčios, mokinių pagarbos stoka mokytojams, socialiniai skirtumai tarp pačių moksleivių, jų užimtumas po pamokų. Mokyklų atstovai iškėlė egzistuojančią vagysčių problemą. Tačiau bene labiausiai vidurinių mokyklų atstovus gąsdina šalyje numatytas mokyklų reorganizavimas.
Po visų dalyvių pasisakymų ir diskusijų kiekvienas rinkimų dalyvis turėjo rinkimų teisę ir balsavo už labiausiai patikusį kandidatą. Po dviejų rinkimų etapų keturais iš šešių balsų atstove į LMP buvo išrinkta Šakių „Varpo“ vidurinės mokyklos dešimtokė M. Domeikaitė. Tai ketvirtoji LMP narė iš Šakių. Modesta pakeis kadenciją baigiančią savo seserį Bernadetą. „Aktyviai gyvendama suprantu, kaip įdomu yra užsiimti kažkuo daugiau, o ne tik „graužti“ vadovėlius. Aš manau, jog lygiagrečiai su pamokomis turi eiti ir neformalusis ugdymas. Jaunas žmogus neturėtų likti už borto ir prisijungti prie pilkos masės, jam turi būti užtikrinta galimybė išreikšti save“,- savo kalboje pabrėžė M. Domeikaitė. Ji pastebi, kad šiuo metu didžiausia problema yra ne įvairių būrelių ar užsiėmimų trūkumas, tačiau mokinys yra per mažai apie juos informuojamas, neparodomos visos jo pasirinkimų galimybės, o kartais tiesiog trūksta ryžto, paskatinimo, rankos, kuri pastūmėtų didiems darbams. Ji mano, jog įvairiapusiškai ugdomas jaunimas moka labiau planuoti savo laiką, yra sąmoningesnis, ryžtingesnis, įgauna įgūdžių, o svarbiausia - tampa aktyvesniu. „Ugdaisi ne dėl to, kad esi aktyvus, o tokiu tampi todėl, kad ugdaisi“,- akcentavo M. Domeikaitė.
Merginos pastebėjimu, mokyklose taip pat svarbi problema - mokymosi priemonių bei vadovėlių trūkumas. „Pačiai tenka mokytis iš 2000 metų leidimo lietuvių kalbos vadovėlio, todėl žinau, jog tokios mokymosi priemonės neatitinka mokymo programų, informacija jose yra pasenusi. Tačiau LMP tokių pavienių klausimų bei problemų nesprendžia, tad labai svarbu rasti bendraminčių kituose rajonuose ir galbūt iškelti visoms mažųjų miestelių mokykloms rūpimus klausimus“,- kalbėjo naujoji LMP narė.
Ji pabrėžė, kad bendradarbiavimo trūksta ir tarp rajono mokyklų, ragino vienytis mokyklas ir aktyviau bendradarbiauti. „Tik susivieniję galime būti išgirsti, juk mus sieja tos pačios problemos. Visi kartu galime ne tik spręsti iškilusius sunkumus, tačiau ir vykdyti bendrus projektus, skatinti mokinius bendradarbiauti, dalyvauti kitų mokyklų šventėse bei festivaliuose. Būdami vieningi, mokėdami išgirsti kitus, galėsime daug nuveikti rajono bei savo mokyklų labui“,- sakė M. Domeikaitė. Ji LMP planuoja patekti į Kultūros komitetą, kuris tikslingai dirba gerindamas neformalaus ugdymo kokybę.