Ilgametis mokytojas atsisveikino su savo mokiniais

budvytisAsta GVILDIENĖ
 
Ilgametis matematikos, o vėliau ir informacinių technologijų mokytojas Juozas Būdvytis, gerai žinomas visiems rajono moksleiviams kaip reiklus ir griežtas pedagogas, išeina į pensiją ir Šakių „Žiburio“ gimnazijoje pamokų jau nebeves. Pliusas tai ar minusas kiekvienas tesprendžia asmeniškai. Tačiau mokytojas su gimnazija dar neketina atsisveikinti ir nuo naujųjų mokslo metų siūlo moksleiviams papildomo ugdymo neformalioje aplinkoje galimybes.
 
Nuotr. Sulaukęs pensinio amžiaus informacinių technologijų mokytojas J.Būdvytis užleido savo vietą jaunesniems mokytojams.
 
Užleis vietą jaunesniems
 
Informacinių technologijų mokytojas J.Būdvytis jau atsisveikino su savo mokiniais. Nuo naujų mokslo metų jis pamokų nebeves. Ši žinia greitai apskriejo Šakių „Žiburio“ gimnazijos moksleivius. Vieni iš netikėtumo apstulbo, kiti apsidžiaugė. Ne visiems patiko griežtas mokytojo požiūris į mokymąsi. „Nori rezultato – turi dirbti“, - nuolat kartojo mokytojas savo mokiniams. Todėl, pasak jo, buvo ir tokių, kurie vis aplinkui sukosi negalėdami tuo patikėti, kiti, kurie nelabai mėgo informacinių technologijų dalyką, džiaugėsi, treti tikino, kad gal trečioje klasėje informacinių technologijų dėl to nesirinks.  J.Būdvytis bandė savo mokinius atkalbėti nuo tokių žingsnių. Vis tik, galima sakyti, ateitis priklauso technologijoms ir kompiuterių mums gyvenime toliau vis labiau reikės.

Mokytojas atvirai įvardijo dvi savo išėjimo priežastis. „Pirma – aš nebenoriu ir negaliu mokyti visų, kurie nenori mokytis. Antra – išėjau į pensiją. Šakiuose yra nemažai jaunų informacinių technologijų mokytojų, kuriems dar reikia ir vaikučius auginti, - atviravo J.Būdvytis. – Tačiau gimnazistams aš pasakiau, jog su visais, kurie norės mokytis,  dar pabendrausim. Tuo susidomėjo po 12 – 13 pirmokų ir antrokų iš kiekvienos grupės. Jei nepersigalvos per vasarą, rugsėjo pradžioje informuosiu juos apie būsimus papildomo ugdymo užsiėmimus.“ Savo reiklumu visame rajone garsėjantis mokytojas atviravo, kad jam ne tas pats, kaip mokysis buvę jo mokiniai. Be to, jis ir pats supranta, kad iš karto negalima atitrūkti nuo mėgiamos veiklos – mokinių mokymo. „Ari, ari, ari ir po to nulis, bijau, kad stogas nepradėtų važiuoti, - juokėsi J.Būdvytis. – Vasarą gali dar sode pasikapstinėti, o rudenį ir žiemą ką veikti?“

Papildomas mokinių ugdymas

Pasak J.Būdvyčio, kaip alternatyvą savo pamokoms, jis gimnazistams gali pasiūlyti papildomą ugdymą. Maždaug prieš mėnesį Šakių „Žiburio“ gimnazijoje apie šį projektą buvo kalbėtasi. Čia įvyko pirmasis Kauno technologijos universiteto Jaunųjų kompiuterininkų mokyklos (KTU JKM) idėjų sklaidos seminaras „Besimokančiųjų informacinių technologijų (IT) ir informatikos bendruomenių kūrimas: pirmieji žingsniai“. Jame buvo aptartos Lietuvos moksleivių papildomo ugdymo tinklo (LieMPUT) neformalioje aplinkoje augimo galimybės, mokymosi turinys ir metodinės priemonės kaip mokyti, organizacinis tinklo plėtros modelis. Sparčiai keičiantis ir modernėjant šiuolaikinei besimokančiųjų bendruomenei ypač aktualu lankstus mokymo proceso organizavimas, atsižvelgiant į nuotolinio mokymo technologijas bei virtualias aplinkas.  Lygiagrečiai mokytojas domėjosi ir „INFOBALT“ bei Lietuvos informatikos mokytojų asociacijos iniciatyva pradedamu projektu „Patrauklios technologijų inovacijos kuria ateitį (PATINKA)“, skirtu mokinių kūrybiniams įgūdžiams IT srityje lavinti. Lukšių Vinco Grybo gimnazijos informacinių technologijų ir fizikos mokytojas Antanas Burkšaitis kalbėjo apie tai, kaip sudominti ir į papildomo ugdymo užsiėmimus pritraukti kuo daugiau moksleivių. Seminare dalyvavo Nacionalinės distancinio mokymo asociacijos prezidentė, KTU JKM įkūrėja ir vadovė Danguolė Rutkauskienė. Ji teigė, kad šios mokyklos geros idėjos bei tradicijos plinta visoje Lietuvoje, o dalis JKM vykdomų veiklų gali būti sėkmingai adaptuotos kuriant Lietuvos moksleivių papildomo ugdymo tinklą.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Miškasodis: kiek tai prasminga ir reikalinga?

klausimelis 04 23Rimas iš Gelgaudiškio:

Nemažai esu medžių per gyvenimą pasodinęs, nors ne miškininkystėje dirbu. Esu gelgaudiškietis, todėl rūpi Gelgaudiškio miško likimas. Mačiau, kaip žūsta miškas. Bet toks gyvenimas. Mums gal ir atrodė, kad reikėjo anksčiau sergančius medžius pjauti. Faktas, kad yra išnykę didžiuliai miško plotai, bet tam yra specialistai. Nuomonės gelgaudiškiečių išsiskyrė: vieni šaukia, kodėl mišką išpjovė, bet jau miškas buvo miręs. 

klausimelis 04 23 2

Danutė iš Gelgaudiškio:

Džiaugiuosi, kad vyko miškasodžio akcija. Nesu anksčiau dalyvavusi ir medžių ne itin daug pasodinusi. Dėl miškų kirtimo išties daug nuomonių, yra prieštaraujančių plyniems miško kirtimams. Manau, jeigu jau medžius kokios kirvarpos graužia, būtina šalinti, bet po to reikia ir atsodinti. Dalyvavau, nes man rūpi, kad vaikai ir proanūkiai turėtų kur žemuogių ar grybų pasirinkti, augtų kuo sveikesnėje aplinkoje.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.