Karjeros koordinatoriai - sėkmingam mokinių gyvenimo kelio pasirinkimui

karjeros kordinatoriaiAsta GVILDIENĖ
 
Spalio 17 dieną Šakių „Žiburio“ gimnazijoje vyko mūsų rajono ir Kazlų Rūdos mokyklų karjeros koordinatorių, kurių tikslas – sėkmingam karjeros keliui mokinį pradėti ruošti dar mokykloje, pasitarimas. Koordinatorių padedamas, mokinys turi išmokti konstruktyviai žvelgti į ateitį: išmokti sistemingai kaupti žinias, lavinti gebėjimus, ugdytis kompetencijas, padėsiančias rinktis studijų kryptį, profesinę veiklą, bei planuoti savo vietą darbo rinkoje.
 
Nuotr. Pirmą kartą rajono karjeros koordinatorius aplankė vyriausioji karjeros konsultantė R. Bendoraitytė - Sinižbajeva (pirma iš kairės) ir Šakių rajono koordinatorių kuratorė A.Tūgaudienė (antra iš kairės).
 
Šiandien karjera suvokiama kaip visą gyvenimą trunkantis žmogaus mokymosi, saviraiškos ir darbo kelias, o sėkminga karjera – tai dar ir gebėjimas derinti darbą, laisvalaikį, gyvenimą šeimoje ir jausti pasitenkinimą savo gyvenimo kelio pasirinkimu. Kadangi šiuo metu bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose dar vis trūksta vieningos ugdymo karjerai sistemos, kuri padėtų mokiniams išsiugdyti karjeros valdymo kompetencijas, stokojama karjeros veiklų koordinatorių, įvaldžiusių modernius ugdymo karjerai metodus ir priemones, šiam tikslui pasiekti ketvirtus metus iš eilės vykdomas „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme (I etapas)“  projektas. Jo įgyvendinimui skirta daugiau nei 55 mln. litų, iš kurių beveik 47 mln. litų skyrė Europos Sąjungos struktūriniai fondai.

Šiame projekte aktyviai dalyvauja ir dešimt mūsų rajono karjeros koordinatorių iš Šakių „Žiburio“, Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos, Lukšių Vinco Grybo ir Griškabūdžio gimnazijų, Šakių „Varpo“, Gelgaudiškio, Kidulių, Kriūkų ir Lekėčių pagrindinių mokyklų bei Plokščių mokyklos – daugiafunkcinio centro bei rajono karjeros konsultantas – Švietimo ir sporto skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Demenius. Viena pagrindinių projekto veiklų – bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokinių ugdymo karjerai modelio sukūrimas ir jo įdiegimas bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo įstaigose. Mat sėkmingam karjeros keliui mokinys turėtų pradėti ruoštis dar mokykloje. Padedamas tėvų, mokytojų ir karjeros koordinatorių, jis turi išmokti konstruktyviai žvelgti į ateitį: išmokti sistemingai kaupti žinias, lavinti gebėjimus, ugdytis kompetencijas, padėsiančias rinktis studijų kryptį, profesinę veiklą, bei planuoti savo vietą darbo rinkoje.

Pasitarime pirmą kartą dalyvavo vyriausioji karjeros konsultantė Reda Bendoraitytė - Sinižbajeva, kuruojanti dalį Kauno regiono, prie kurio priskiriamas ir mūsų rajonas, bei du iš 130 karjeros konsultantų - Asta Tūgaudienė ir Rolandas Juraitis. Pasak R. Bendoraitytės - Sinižbajevos, pagrindinis karjeros konsultantų ir koordinatorių tikslas – teisingas vaiko specialybės ir gyvenimo kelio pasirinkimas, savo karjeros kelio plano sudarymas. „Pagrindinis darbas šiuo metu vyksta su 9 – 12 klasių mokiniais, - kalbėjo  vyriausioji karjeros konsultantė. – Projekte dirba 130 konsultantų, kuruojančių maždaug apie 80 šalies mokyklų karjeros koordinatorių, tiesiogiai dirbančių su vaikais. Planuojama, kad parengti specialistai teiks ugdymo karjerai paslaugas 88 tūkst. mokinių Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose ir savivaldybių teritorijose įsteigtuose ugdymo karjerai centruose.“

R. Bendoraitytė - Sinižbajeva sutiko su faktu, jog mokiniai, nuvykę į skirtingų specialybių darbovietes, nemato tikrojo jų darbo proceso. Juk, jei nori matyti, kaip dirba, tarkim, ugniagesys gelbėtojas - reikia kartu su juo pabūti gaisre. Todėl žvelgiant ir į užsienio šalių karjeros konsultavimo procesą, tikslinga organizuoti vaikams atskirų profesijų praktikas. Pasak pašnekovės, Kaune, Vilniuje, Panevėžyje ir Šiauliuose buvo įgyvendinamas projektas, kuriame dalyvavo 22 įmonės, priėmusios 40 atrinktų vaikų į savaitės trukmės praktikas – jie iš arčiau galėjo susipažinti su juos dominančiomis specialybėmis. „Šie metai – projekto veiklinimo metai, todėl labai tikiuosi, kad Šakių rajono mokyklos taip pat bus pakviestos dalyvauti praktikos savaitėse, - teigė pašnekovė. – Aišku, viskas priklausys nuo vaikų, kiek jie to norės, kiek parašys motyvacinių laiškų, kaip praeis atrankas. Kol kas nėra galimybių visus vaikus pakviesti į praktikos savaitę.“

Pasitarimo metu karjeros koordinatoriai buvo supažindinti su tuo, kas jau yra padaryta projekte, aptarė šių metų perspektyvas, planavo, ką būtų galima padaryti konkrečiose mokyklose šiais mokslo metais.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Miškasodis: kiek tai prasminga ir reikalinga?

klausimelis 04 23Rimas iš Gelgaudiškio:

Nemažai esu medžių per gyvenimą pasodinęs, nors ne miškininkystėje dirbu. Esu gelgaudiškietis, todėl rūpi Gelgaudiškio miško likimas. Mačiau, kaip žūsta miškas. Bet toks gyvenimas. Mums gal ir atrodė, kad reikėjo anksčiau sergančius medžius pjauti. Faktas, kad yra išnykę didžiuliai miško plotai, bet tam yra specialistai. Nuomonės gelgaudiškiečių išsiskyrė: vieni šaukia, kodėl mišką išpjovė, bet jau miškas buvo miręs. 

klausimelis 04 23 2

Danutė iš Gelgaudiškio:

Džiaugiuosi, kad vyko miškasodžio akcija. Nesu anksčiau dalyvavusi ir medžių ne itin daug pasodinusi. Dėl miškų kirtimo išties daug nuomonių, yra prieštaraujančių plyniems miško kirtimams. Manau, jeigu jau medžius kokios kirvarpos graužia, būtina šalinti, bet po to reikia ir atsodinti. Dalyvavau, nes man rūpi, kad vaikai ir proanūkiai turėtų kur žemuogių ar grybų pasirinkti, augtų kuo sveikesnėje aplinkoje.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.