Šakietė moteris pakliuvo į telefoninių sukčių pinkles – iš moters sąskaitos dingo beveik 2 tūkst. eurų, o aferistams, prisistačiusiems banko darbuotojais, banko duomenis atskleidė pati moteris.
Šakių rajono policijos komisariato pareigūnai trečiadienį gavo pranešimą iš Šakių Žalgirio g. gyventojos (gim. 1985 m.), jog sukčiai iš jos išviliojo 1 tūkst. 975 eurus. Kaip teigė pati nukentėjusioji, jai paskambino moteris ir prisistatė banko darbuotoja, tada, prisijungusi prie savo elektroninės bankininkystės duomenų, įvykdė visus pageidavimus, ko prašė „banko darbuotoja“. Policija pradėjo tyrimą pagal Baudžiamojo kodekso 182 straipsnį.
Pasak Šakių rajono policijos komisariato viršininko Aušrio Kvederevičiaus, jau seniai pasitaikė toks atvejis, kada žmonės apgaunami tokiu įprastu sukčiavimo būdu. Neįprastas šis atvejis dar ir dėl to, kad „banko darbuotoja“ prisistačiusi moteris kalbėjo su stipriu rusišku akcentu.
Nepaisant to, kad toks sukčiavimo modelis yra gerai žinomas visuomenėje, kada skambinama telefonu ir prašoma bankininkystės prisijungimų, žmonės, pasirodo, vis tiek dar nėra pakankamai budrūs.
„Pareigūnai nuolat kalba, kad jokių duomenų negalima atskleisti kitiems asmenims telefonu, elektroniniu paštu ar kitaip, ir nesvarbu, ar jie prisistato iš banko, ar iš policijos, ar iš kitų įstaigų, tačiau gaila, kad vis tiek atsiranda tokių atvejų kaip šis“, – kalbėjo komisariato viršininkas.
„Swedbank“ saugumo specialistai pastaruoju metu fiksuoja naują telefoninių sukčių ataką. Pastarosiomis dienomis šalies gyventojai sulaukia sukčių skambučių, kai skambinantys asmenys prisistato „Swedbank“ darbuotojais ir teiraujasi, ar jų vardu buvo pildyta paskolos paraiška, taip pat praneša apie bandymą atlikti pavedimą iš kliento sąskaitos ir taip išvilioja prisijungimo duomenis.
„Swedbank“ saugumo specialistai primena, kad banko darbuotojai niekuomet neskambina gyventojams ir neprašo atskleisti prisijungimo duomenų, slaptažodžių, PIN kodų ar kitos slaptos informacijos.
„Draugo“ inf.