Asta GVILDIENĖ
„Jaučiuosi, kaip sugrįžęs į praeitį“, – tvirtina šakietis Ričardas Sutkus vairuodamas Prancūzijoje restauruotą senovinį 1971 – ųjų metų gamybos automobilį „Mercedes - Benz“, kurio originalus antikvarinis salonas nukelia daugiau nei ketvertą dešimtmečių atgal. Pajusti šį ypatingą žavesį galės visi norintys, mat automobilis bus naudojamas ne tik asmeninėms reikmėms, bet ir nuomojamas įvairiomis išskirtinėmis progomis.
Nuotr. 1971 – ųjų metų gamybos „Mercedes – Benz“ bus naudojamas ne tik asmeninėms reikmėms, bet ir nuomojamas kartu su prabangiais „Linkoln“ limuzinais.
„Apie tokį modelį seniai svajojau, - prasitarė šakietis, neseniai įsigijęs restauruotą antikvarinį automobilį „Mercedes – Benz“. – Dar šiek tiek reikės „įdėti“, paremontuoti atsilapojusius medinius durelių kraštus ir automobilis bus ledinis. Įsivaizduokite, tais laikais jau buvo elektra atidaromi langai, vairo stiprintuvas. Tai pirmasis S klasės mersas, nuo kurio prasidėjo naujа šių automobilių serijа.“
Teisę vadintis senoviniais automobiliais teoriškai turi visi automobiliai, pagaminti prieš daugiau nei tris dešimtmečius. Automobilių mėgėjai, žinantys senovinių automobilių vertę ir šio užsiėmimo prasmę, šį pomėgį prilygina istorinių meno vertybių kolekcionavimui.
Pasak Ričardo, atsisėdus prie senovinio automobilio vairo jautiesi tarsi laiko mašinoje - norisi dėvėti ir to laikmečio drabužius, klausytis tuometinės populiarios muzikos. Be abejo, šiandien tai tik menkos smulkmenėlės, kurias galima lengvai įgyvendinti. Juokų darbas susirasti septintojo dešimtmečio apdarų ar salone sumontuoti muzikos grotuvą. Mat tais laikais automobiliuose dar jų nebuvo.
Šakietis tikino, kad svajonė įsigyti restauruotą senovinį automobilį – ne šiaip sau svajonė. Tai galimybė papildomai užsidirbti. Todėl antikvarinis „Mercedes – Benz“ bus naudojamas ne tik asmeniniams poreikiams, bet ir nuomojamas kartu su UAB „Rausvoji lelija“ priklausančiais prabangiais „Linkoln“ limuzinais, užsakomais pačioms įvairiausioms progoms: vestuvėms, išleistuvėms, krikštynoms, gimtadieniams, įvairioms sukaktuvėms ar net romantiškiems pasivažinėjimams.
„Valandos kainos dar negaliu įvardinti, - atviravo Ričardas. – Reikia paskaičiuoti kuro išeigą ir detalių nusidėvėjimą, tačiau galiu užtikrinti, kad, kaina „Mercedes – Benz“ užsakant kartu su 10 arba 14 vietų limuzinais, bus mažesnė, nei nuomojant vieną.“
Aišku, važiavimo senoviniu automobiliu nepalyginsi su klasikinio stiliaus baltos spalvos limuzinais, turinčiais prabangiai įrengtą ir patogų odinį saloną su audio - DVD - video aparatūra ir kondicionieriumi, išskirtinį jaukumą suteikiančiais žvaigždėto dangaus ir kitų vakarinių spalvų efektais bei klientų poreikiams patenkinti čia pat įrengtu baru su viskio ir šampano taurėmis. Tačiau antikvarinis unikalumas turi savo ypatingą žavesį ir išskirtinumą. Tai gali paliudyti kiekvienas bent kartą tai išbandęs.
Ričardas prasitarė, kad tai pirmas, tačiau ne paskutinis jo įsigytas senovinis automobilis. Išsipildžius vienai svajonei, užgimė kita. „Čia tik laiko klausimas, kada jis atsiras mano gyvenime. Reikia išlaukti tinkamos progos ir pasitaupyti pinigų, nes tokie automobiliai pakankamai brangūs, - kalbėjo šakietis. – Tačiau reikia nepamiršti, kad įprastos mašinos po keleto metų nuvertėja, o senosios antikvarinės, atvirkščiai, brangsta. Jei sugebėsiu šitą „Mercedes – Benz“ išlaikyti, kol užaugs sūnus, tai tuo metu ji galbūt bus verta milijono.“