Asta GVILDIENĖ
Praėjusių metų rugsėjo 26 dieną Šakiuose duris atvėrusią Kęstučio ir Jūratės Jakščių parduotuvę „Madeina“ šiandien žino kiekvienas nors kiek sportuojantis ar aktyvesnį laisvalaikio praleidimo būdą propaguojantis rajono gyventojas, iki tol lietuviškų drabužių ieškojęs didžiuosiuose šalies miestuose. Tad čia apsilanko nemažai nuolatinių pirkėjų, išmanančių, kuo paprastas drabužis skiriasi nuo specialaus sportinio.
Nuotr. Perkamiausios prekės – tiek pūkinės, tiek ir su specialiu užpildu striukės, pasižyminčios termoizoliacinėmis savybėmis, labai tinka mūsų lietingoms ir vėjuotoms žiemoms.
Abejonių nebuvo
Mintys apie nuosavą verslą Šakiuose verslininkų, gyvenančių Kudirkos Naumiestyje, galvose sukosi nuo praėjusių metų pavasario, tačiau, kuo užsiimti, jiems nereikėjo ilgai galvoti. Patogią, judesių nevaržančią ir funkcionalią aprangą mėgstanti šeima nedvejodama pasirinko prekybą Lietuvos gamintojo sportiniais ir laisvalaikio drabužiais. Jūratė prisiminė, kad su šios firmos produkcija ji susipažino maždaug prieš penkiolika metų, kai sūnus nusipirko treningus. „Aišku, gavo bartis, nes labai brangūs buvo, - prisiminė parduotuvės savininkė. – Tačiau paskui ir vienas, ir kitas nešiojo, ir aš pradėjau gauti dovanų. Pamatėme tikrąją šių drabužių vertę. Todėl, kai atsilaisvino mums priklausančios patalpos Kęstučio gatvėje, kuo prekiausime, abejonių nebuvo. Galvojome, kas patinka mums, gali patikti ir kitiems. Juo labiau, kad šioje srityje nebuvome naujokai – mezgėm, siuvom, prekiavome mėsa, užsiėmėme didmenine dėvėtų rūbų prekyba.“
Pradžia buvo sunkoka
Pasak Jūratės, pati pradžia buvo sunkoka – reikėjo susiremontuoti patalpas, nusipirkti įrangą, išsirinkti ir įsigyti sportinių ir laisvalaikio rūbų kolekciją. Darbštūs verlininkai viską darė patys. Prireikė nemažai investicijų, tačiau ieškoti specialių paramų verslui ar banko paskolų nereikėjo. „Stengiamės pasiūlyti įvarių modelių, naujausių kolekcijų prekių, skirtingų dydžių, kad pirkėjas viską rastų pas mus, kitur ieškoti nereikėtų. Esame lankstūs. Jei pirkėjas pas mus neranda norimo modelio ar dydžio, galime užsakyti ir parvežti, - tvirtino parduotuvės savininkė.
Ilgai ieškojo pavadinimo
Verslininkė prisipažino, kad sunkiau buvo sugalvoti parduotuvės pavadinimą. „Norėjosi kažko pritraukiančio, tačiau malonaus ausiai ir susijusio su sportu, tačiau kokį besirinksi, toks jau užimtas. Tada kreipiausi patarimo į Anglijoje gyvenančius artimuosius. Po kurio laiko marti atsiuntė pavadinimą „Madeina“, - prisiminė Jūratė. – Skambėjo kiek neįprastai. Svarstėme, ką šis žodis galėtų reikšti. Gal jį būtų galima šifruoti kaip „mada eina“? Tai savotiškai atitiktų tiesą. Kadangi tokio pavadinimo registre nebuvo, tai ir pavadinome „Madeina“. Ir nesigailime.“
Perkamiausios prekės
Prakalbus apie populiariausias prekes ir dydžius, pasirodo, sunku būtų ką nors išskirti. „Perka striukes, pasižyminčias termoizoliacinėmis savybėmis, labai tinkančia mūsų lietingoms ir vėjuotoms žiemoms. Tiek pūkines, tiek ir su specialiu užpildu. Populiarūs orui pralaidūs, tačiau neperšlampami rūbai iš specialių medžiagų. Parduodame daug sportinių kelnių, bridžų, bliuzonų, merino vilnos marškinėlių, iš pažiūros primenančių šilkinius drabužius, - vardijo verslininkė. - Visi gaminiai lengvi, šilti, kvėpuojantys. Su jais net šalčiausią žiemą nesušalsi, o karčiausią vasaros dieną neperkaisi. Be to, jie turi savybę sugerti kvapus ir nevaržyti judesių. Populiariausi moteriški dydžiai – XS ir XL, o vyrai dažniausiai ieško L arba M dydžio. Mažiausiai paklausus S dydis.“
Sportas populiarėja
Šiandien sportas, kaip ir vegetarizmas ar žaliavalgystė, po truputį vieniems tampa gyvenimo būdu, kitiems tik mada. Tačiau džiugu, kad vis daugiau žmonių supranta judėjimo svarbą. Nesvarbu, ar sportuotų treniruoklių salėje, ar išeitų pabėgioti, pasivaikščioti parke, pavedžioti šunį. Mėgstantys aktyvų poilsį, vis dažniau renkasi slidinėjimą, mina dviračio pedalus. Parduotuvėje sutikti šakiečiai džiaugėsi „Madeinoje“ prekiaujamos lietuviškos produkcijos kokybe. Vienas vyras neatsispyrė pagundai nusipirkti dar vieną - jau trečią striukę. Pasak jo, kad ir brangesnė, tačiau jau išbandyta prekė - kartą nusipirkęs, supranti jos tikrąją vertę.
„Kas perka – nesigaili, o po kurio laiko ir vėl ateina, - džiaugėsi sėkme Jūratė. - Smagu prekiauti tokiomis geromis prekėmis ir matyti patenkintus pirkėjų veidus.“