baneris leidinys

kautra
Nuotr. Šakių rajono savivaldybėje lankėsi UAB „Kautra“ valdybos pirmininkas Mindaugas Platūkis (dešinėje) ir generalinis direktorius Linas Skardžiukas, kuris įsitikinęs, kad keleivių vežimo paslaugos turi optimaliai atitikti kokybės ir kainos santykį.


Lina POŠKEVIČIŪTĖ

Balandžio 3 d. savivaldybėje lankėsi UAB „Kautra“ atstovai. Pasak bendrovės „Kautra“ generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, susitikimo su rajono vadovais metu buvo aptartos bendradarbiavimo galimybės.

„Šakiams norime pasiūlyti įvairiausias bilietų pardavimo technologijas, informacinių sistemų ir, aišku, transporto atnaujinimą“, – apsilankymo tikslą trumpai apibūdino UAB „Kautra“ vadovas L. Skardžiukas.

Rajone pavėžėjimo paslaugų rinkoje dalyvauja keletas vežėjų. Šiuo metu savivaldybė dėl paslaugų teikimo yra sudariusi sutartį su vienintele jai pavaldžia įmone – „Šakių autobusų parku“. Balandžio 2 d. sutartis baigėsi ir bus pratęsta dar dvejiems metams – iki 2020 m.

Kaip patikslino susitikime dalyvavęs rajono meras Edgaras Pilypaitis, savivaldybė viešojo transporto maršrutams organizuoti turi skelbti konkursus. Vadovaujantis paslaugų teikimo tvarką reglamentuojančiais ES dokumentais, konkursai gali būti skelbiami ne anksčiau kaip po metų nuo informacinio skelbimo pateikimo.

„Konkurse dalyvauti gali visi be išimties vežėjai. „Kautra“, kaip ir kiti vežėjai, yra to paties žaidimo žaidėjai“, – kalbėjo meras ir pridūrė, kad savivaldybė iki konkurso paskelbimo turi parengti sąlygas. Meras svarstė, kad, be naujų investicijų į keleivių pervežimo rinką, savivaldybė tiesiog iš jos iškris.

„Gyvenimas eina, mes norime kokybiškesnių paslaugų. Svečiai pristatė, kad, pavyzdžiui, įdiegus elektroninio bilieto sistemą, 10 proc. išaugo pajamos. Mes kol kas moksleiviams išduodam popierinius talonėlius. Bet yra problema. Man tėvai skambina ir sako, kad vaikui reikia važiuoti į treniruotes, o niekas neišdavė bilietėlio, nes susirgo socialinė darbuotoja. Norint pereiti prie elektroninės sistemos, jau reikalingi tam tikri informacinių technologijų įdiegimai pačiuose autobusuose, o tam reikalingos lėšos“, – kalbėjo meras.

UAB „Kautra“ vadovų paklausus, ar šie, planuodami dalyvauti pervežimo paslaugų konkurse, kreipia dėmesį į sudėtingą mūsų rajono kelių būklę. Šie patikino, kad Šakiai niekuo nesiskiria savo keliais nuo kitų savivaldybių.

„Regionuose mūsų darbas yra ir žvyrkeliais. Jų yra Vilkaviškyje, Prienuose. Žvyrkelis šiek tiek tik remonto išlaidas padidina. Jeigu važiuojant tokiais keliais pradeda byrėti transporto priemonės detalės, tai kreipiamės į kelininkus, šie sureaguoja ir patvarko tas duobėtas vietas. Bet tikrai dėl to keleiviai nenukenčia. Autobusai nevažiuoja vienu atveju, jeigu yra pavojus eismo saugumui – kelias užpustytas, slidus“, – teigė L. Skardžiukas.

Jis patikino dar vieną dalyką: bendrovei laimėjus konkursą, jie stengsis darbo vietas suteikti rajono žmonėms.

„Turime filialus Vilkaviškyje, Druskininkuose, Prienuose, Alytuje ir kitur, ir visur dirba vietiniai žmonės. Mes tik dalinamės gerąja patirtimi, nereikės iš naujo kurti, pavyzdžiui, bilietavimo sistemos ar infrastruktūrinių reikalų“, – kalbėjo bendrovės vadovas.
Įmonės „Kautra“ valdybos pirmininkas Mindaugas Platūkis dar pridūrė, kad filialuose darbuotojų atlyginimai išaugo, palyginus su kitomis įmonėmis, nes tokia jų įmonės politika.

Meras E. Pilypaitis patikino, kad savivaldybė kartu su UAB „Šakių autobusų parkas“ieškos būdų, kokiu principu ateityje teks mūsų įmonei dirbti. Numatoma galimybė eiti privatizavimo keliu.

„Mūsų nuomone, savivalda neturėtų dirbtinai konkuruoti su privačiu verslu. Ateityje bus sunku mums konkuruoti. Pavyzdžiui, iš savo lėšų įdiegti autobuose ar stotyje kažkokias informacines technologijas. Mes ir taip jau didžiulį biudžeto pyrago kąsnį nuriekiame dengdami nuostolingus maršrutus ir užtikrindami moksleivių pavėžėjimą“, – teigė E. Pilypaitis.

Meras patikino, kad visus sprendimus, susijusius su ateityje planuojamomis permainomis keleivių pavėžėjimo klausimu, priims taryba. Mero žodžiais, permainos reikalingos, nes dažnai apsilankydami kituose miestuose jau pastebime modernesnę stotį ar geresnę paslaugų kokybę.

„Nutylėti, kad Europoje geriausią stotį pastatėme Kaune, tikrai negalime. Todėl šiandien aptarėme ir Šakių autobusų stoties rekonstravimo galimybes – kokias būtų galima taikyti informacines sistemas, kaip pastatas atrodytų architektūriškai“, – teigė L. Skardžiukas ir pridūrė, kad džiaugiasi, jog rajono vadovas kalbasi su verslininkais, jis tikisi, kad toks bendravimas duos naujų idėjų.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti


Paskutinės naujienos

Reklama


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos