baneris leidinys

pauliukevicius
Pasak Šakių kelių tarnybos vadovo Antano Pauliukevičiaus, rajone realiai patys kelių priežiūros principai nepasikeitė – keliai bus prižiūrimi kaip ir anksčiau, laikantis prioritetų principo. D. Pavalkio nuotr.

Rita PLAUŠINAITYTĖ-ŠERKŠNIENĖ

Nuo šių metų pasikeitė kelių priežiūros tvarka. Tik ar tikrai rajono keliai dėl naujos tvarkos bus prižiūrimi geriau?
 
Anot kelininkų, Šakių rajono kelių tie pakeitimai smarkiai nepalies, nes rajone kelių kiekis vis tiek išlieka tas pats, o kelių priežiūros kokybė daugiau priklauso nuo finansavimo negu nuo jų priežiūros lygių – kai pinigų yra, tai ir keliai geriau prižiūrimi.

Kelių priežiūra yra atliekama vadovaujantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos parengtais „Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvais“. Nuo šių metų sausio reikalavimai pakito. Vienas iš esminių pasikeitimų – perėjimas prie penkių kelių priežiūros lygių, kurie nebėra susiję su kelio reikšme. Anksčiau keliai buvo prižiūrimi pagal tris lygius, kurie priklausė nuo kelio reikšmės, o iš viso buvo taikomi devyni lygiai: trys – magistraliniams, trys – krašto ir trys – rajoniniams keliams. Nuo sausio mėnesio kelių priežiūros lygiai diferencijuojami pagal vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, maksimalų leidžiamą važiavimo greitį, kelio funkcinę paskirtį ir dangos tipą, o tai leidžia geriau tenkinti vairuotojų poreikius. Pavyzdžiui, anksčiau rajoniniams keliams, nepaisant intensyvaus kasdienio eismo, buvo taikomi žemesni reikalavimai nei panašaus eismo intensyvumo krašto ar magistraliniams keliams. Dabar tokie ruožai pasidarė barstomi ir valomi dviem valandomis anksčiau nei buvo numatyta ankstesniuose normatyvuose.

Kitas svarbus pakeitimas – darbai bus atliekami pagal realų poreikį, pavyzdžiui, vasaros sezono metu pirmo ir antro šienavimo zonose žolė pjaunama ne pagal periodiškumą, o atsižvelgiant į augalų aukštį. Analogiškai bus ir su žvyrkelių priežiūra – profiliavimai turės būti vykdomi atsižvelgiant į kelio būklę ir defektų dydį, o ne pagal grafiką.

Kelių prižiūrėtojų manymu, tokia kelių priežiūros diferenciacija užtikrins geresnį resursų paskirstymą: daugiau darbų bus atliekama tuose keliuose, kur yra didesnis eismo intensyvumas ir greičiau gali susiformuoti pažaidos, neeikvojant resursų ten, kur tokiems darbams poreikis yra mažesnis.

Pasak VĮ „Šakių kelių tarnybos“ vadovo Antano Pauliukevičiaus,   rajone ir anksčiau neturėjome pirmo ir antro priežiūros lygio kelių, o krašto keliai, kurie ir anksčiau buvo pirmumo principu tvarkomi, taip pat bus tvarkomi ir dabar, rajono keliai yra pradedami tvarkyti tik tada, kai jau būna sutvarkyti krašto keliai. Anot tarnybos vadovo, šįmet skųstis nėra kuo – žiemos beveik nėra, tad ir gyventojai nepajus kelių priežiūros lygių pasikeitimų. Tačiau pagal naują tvarką kelininkams nuo šiol reikės prižiūrėti visą asfaltuotą dangą, o tai reiškia ir dideles finansines sąnaudas, tad kelininkai džiaugiasi, jog šįmet žiema šilta, nes lėšų įgyvendinti tokius reikalavimus reikėtų surasti „nežinia iš kur“.  

Nauji kelių priežiūros normatyvai daugiau dėmesio skiria eismo saugumui: pavojų keliantys veiksniai (dingęs ženklas, sulaužytos atramos, nuvirtęs medis ar kt.) keliuose turės būti operatyviai likviduojami, nesant galimybei, aptveriami ir pažymimi kaip pavojinga zona. Dingę ar sugadinti įspėjamieji, draudžiamieji ir pirmumo ženklai, jų atramos turės būti atstatomi per 24 val., nepriklausomai nuo to, kokia savaitės diena (darbo, poilsio ar šventinė). Analogiškas reikalavimas nustatytas ir pavojingų išdaužų važiuojamojoje dalyje pašalinimui.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

15

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

gustainiskiu namai

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos