baneris leidinys

autobusu stotis
Rita PLAUŠINAITYTĖ-ŠERKŠNIENĖ


UAB „Šakių autobusų parkas“ – viena iš savivaldybės akcinių bendrovių, kuri ir iki karantino dirbo sudėtingomis rinkos sąlygomis, tačiau po pernai kovo 16 d. šalyje paskelbto karantino bendrovės veikla iki šiol negali atsigauti. Kaip išgyvena sunkmetį ir kokios ateities perspektyvos, teikdamas 2020 m. veiklos ataskaitą tarybos nariams, dalijosi pats įmonės direktorius Tomas Povilaitis.

Šiuo laikotarpiu, anot direktoriaus, teko įdėti daug darbo ir kiekvieną kartą prisitaikyti prie vis kintančios situacijos.

„Pirmiausia praradome moksleivių vežimą, kuris, net atšaukus karantiną, nebuvo atnaujintas. Nebuvo vykdomi užsakomieji reisai, visiškai buvo sustabdyti tolimojo susisiekimo maršrutai. Tuo pačiu įmonė neteko pajamų už įvažiuojančius autobusus į Šakių autobusų stotį. Iki minimumo buvo sumažinta ir vietinio susisiekimo maršrutų reisų, o likusiuose pagal tam tikrą nutarimą nuo kovo 17 d. keleiviai buvo vežami nemokamai“, – apie situaciją įmonėje Ūkio ir verslo komiteto metu pasakojo T. Povilaitis.

Tą patį tarybos nariams direktorius teigia ir aiškinamajame rašte prie tvirtinamos ataskaitos. Dėl karantino vežėjams nutraukus tolimojo susisiekimo maršrutus, nebuvo galimybės vežti smulkias siuntas, todėl nutrūko ir ši veikla, uždaryti siuntų terminalai. Neliko net tokių pajamų, kurias gaudavo už tualeto paslaugas – bendrovei net buvo kilusi grėsmė, kad pritrūks apyvartinių lėšų. Sušvelninus karantino sąlygas ir galiausiai jį atšaukus, bendrovė po truputį grįžo prie įprastinio darbo režimo. Tačiau nuo lapkričio 7 d. vėl buvo įvestas karantinas, kurio metu įsigaliojo dar griežtesni ribojimai, įmonei smogę dar skaudžiau. Gruodžio 24 d. vėl sustabdyti beveik visi tolimojo susisiekimo maršrutų reisai. Dėl tokios situacijos pernai ataskaitinius metus bendrovė baigė su 54 tūkst. eurų nuostoliu. 2020 m. bendrovės pajamos buvo 807 tūkst. eurų, o sąnaudos pajamų uždirbimui siekė 862 tūkst. eurų. 2020 m. pajamos iš keleivių pavežimo (su kompensacija) sudarė 714 tūkst. eurų, o ši suma, lyginant su užpernai, 330 tūkst. eurų mažesnė. Tai, anot direktoriaus, liūdina, nes nuo 2011 m. iki 2019 m. bendrovė dirbo pelningai.

Situaciją apie finansinę bendrovės būklę pakomentavo ir savivaldybės Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriaus vedėja Egidija Grigaitienė sakydama, jog už dalį keleivių (turinčių lengvatas arba moksleivius) savivaldybė įmonei yra išmokėjusi lengvatas, o klientų, kurie mokėjo pilną kainą už bilietą, yra vos 28 proc., tačiau šitie skaičiai yra panašūs kaip ir ne pandeminiais metais. Pernai vien savivaldybė bendrovei išmokėjo 285 tūkst. eurų.

„Per pirmą karantino laikotarpį savivaldybė buvo įpareigota vietinio susisiekimo maršrutais vežti visus keleivius nemokamai tam, kad nebūtų sąlyčio su grynaisiais pinigais. Tas lėšas, kurias patyrėme dėl šios priemonės įgyvendinimo (apie 45 tūkst. eurų) savivaldybei buvo žadėta padengti,  tačiau kai ši priemonė buvo perkelta iš Sveikatos į Finansų ministeriją, buvo pasakyta, kad tai savivaldybės reikalas ir mums nekompensavo“, – taip, kalbėdama apie šią įmonę, E. Grigaitienė aiškino apie dar vieną savivaldybės nuostolių duobę.    

Kalbėdamas apie įmonės situaciją, direktorius T. Povilaitis paminėjo ir daugiau niuansų, ne tik karantiną, pavyzdžiui, pernai sumažėjo ir pervežamų mokinių skaičius vietinio bei tolimojo susisiekimo maršrutuose. Nežiūrint to, keleivių pervežimo paslauga išlieka paklausi. Per praėjusius metus UAB „Šakių autobusų parkas“ paslaugomis pasinaudojo 222 tūkst. keleivių.

Ūkio ir verslo komiteto narys Mindaugas Tarnauskas pasiteiravo direktoriaus, ar bendrovė pasinaudotų, jeigu turėtų galimybę, paskolomis (lengvatinėmis) ir kam tai naudotų.

„Galbūt tokius pinigus galėtume panaudoti transporto priemonių atnaujinimui ar kitiems dalykams, nes parko veikla nesustojo, čia tik pandemija viską sugriovė. Mums dabar padėtų bet kokios priemonės, kokios jos bebūtų. Bandom dirbti toliau, naudojamės parama, kokia tik galim, kad nebūtume per didelė našta ir tai savivaldybei“, – sako T. Povilaitis.

Optimistiškesnį vaizdą direktorius piešia kalbėdamas apie rugsėjo mėnesį, kada tikisi, jog „atlaisvės visi karantinai ir viskas grįš į savo vėžes“ bei bus galima vėl dirbti, nors kažin, ar keleivių srautai vėl bus tokie, kokie buvo iki karantino pradžios. Dar priklausys ir nuo to, kaip išgyvens karantiną konkurentai.

„Tikiuosi, kad nuo rugsėjo vėl pradėsime dirbti normaliai. Dar priklausys ir tai, kiek į šitą rinką grįš privačių vežėjų, nes, kiek mums žinoma, dalis jau yra pasitraukę. Nežinia, kiek rajone pasitrauks dėl karantino ir privačių vežėjų, nes kai kurie jau nevykdė veiklos ir tarp karantinų atlaisvinimų. Vietinio reiso maršrutus mes vieninteliai rajone aptarnaujame, todėl tiek keleiviai, tiek mokiniai liktų mums“, – deda visas viltis į rugsėjo pradžią T. Povilaitis.

2020 m. „Šakių autobusų parke“ dirbo 46 darbuotojai, o užpernai 52 darbuotojai.

Per 2020 m. buvo nurašytas vienas nusidėvėjęs 1996 m. gamybos „Hyundai Aero Town“ autobusas, kuris buvo eksploatuotas 24-erius metus. Naujiems autobusams įsigyti bendrovė finansinių galimybių neturi, todėl didelį dėmesį skiria eksploatuojamų autobusų priežiūrai ir remontui.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

Reklama

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos