Savivaldybės taryba faktiškai vienbalsiai nepritarė siūlymui apmokestinti išorinę reklamą. Ne vienas tarybos narys aiškino, kad numatytoje tvarkoje nemažai neaiškumų, kiti tikino, jog šis siūlymas – visiška nesąmonė, treti piktinosi, kad taip būtų dar labiau smukdomas verslas.
Tiesa, šis klausimas į tarybos darbotvarkę buvo įtrauktas ir ankstesnį mėnesį, tačiau buvo atidėtas, motyvuojant, kad daug neaiškumų. Jų kai kuriems tarybos nariams nesumažėjo ir šį mėnesį. Ūkio komiteto pirmininkas Henrikas Zaremba teiravosi, kas galėjo sugalvoti tokią nesąmonę. Panašiai mąstė ir tarybos narys Kęstutis Gudelevičius samprotavęs, kad gana sunku skirti, kur jau reklama, kur ne. „Tai jeigu yra Šakių vandenų ar Šakių šilumos tinklų iškabos ir jie už jas turėtų susimokėti, tai juk jos mūsų įmonės“, - kalbėjo tarybos narys. Kiti taip pat mąstė, kad jei mokestis už išorinę reklamą ir būtų įvestas, tai už įmonių iškabas mokėti nereikėtų. Tarybos posėdžio metu Kęstutis Smirnovas aiškino, kad sprendimai turėtų skatinti verslą, o ne apkrauti jį dar papildomais mokesčiais. Už tai, kad išorinė reklama nebūtų apmokestinta balsavo 19 tarybos narių, Rima Rauktienė ir Darius Mikelionis susilaikė, vienintelis Antanas Burkšaitis balsavo už apmokestinimą.
Tiesa, šis klausimas į tarybos darbotvarkę buvo įtrauktas ir ankstesnį mėnesį, tačiau buvo atidėtas, motyvuojant, kad daug neaiškumų. Jų kai kuriems tarybos nariams nesumažėjo ir šį mėnesį. Ūkio komiteto pirmininkas Henrikas Zaremba teiravosi, kas galėjo sugalvoti tokią nesąmonę. Panašiai mąstė ir tarybos narys Kęstutis Gudelevičius samprotavęs, kad gana sunku skirti, kur jau reklama, kur ne. „Tai jeigu yra Šakių vandenų ar Šakių šilumos tinklų iškabos ir jie už jas turėtų susimokėti, tai juk jos mūsų įmonės“, - kalbėjo tarybos narys. Kiti taip pat mąstė, kad jei mokestis už išorinę reklamą ir būtų įvestas, tai už įmonių iškabas mokėti nereikėtų. Tarybos posėdžio metu Kęstutis Smirnovas aiškino, kad sprendimai turėtų skatinti verslą, o ne apkrauti jį dar papildomais mokesčiais. Už tai, kad išorinė reklama nebūtų apmokestinta balsavo 19 tarybos narių, Rima Rauktienė ir Darius Mikelionis susilaikė, vienintelis Antanas Burkšaitis balsavo už apmokestinimą.
Pagal parengtą sprendimo projektą neapmokestinti būtų tik reklaminiai plotai iki 0.5 kv.m. Projekto rengėja Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja Vita Valaitienė aiškino, kad išorinė reklama skirstoma į keturis tipus: iškabas, išorinę, prekybinę, trumpalaikę viešąją bei mobiliąją reklamą. Kiekvienam tipui būtų nustatomi atskiri įkainiai, diferencijuojant pagal vietoves ir reklamos pobūdį. Preliminariais skaičiavimais, už reklamas per metus būtų surinkta apie 10 – 15 tūkst. litų.
„Tiesiog įvykdėme reikalavimus, derinome su Ūkio bei Biudžeto ir turto skyriais, rėmėmės kitų savivaldybių patirtimi. Jūsų reikalas, galite ir netvirtinti“, - tarybos nariams aiškino vedėja. Būtent ji būtų įgaliota surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus dėl išorinės reklamos įrengimo reikalavimų ir draudimų pažeidimo. Dabar leidimų išdavimą taip pat kuruoja minėtas skyrius.
„Draugo“ inf.