baneris leidinys

autobusasGintarė MARTINAITIENĖ

Nuo naujųjų metų, sumažinus PVM tarifą viešajam transportui, Šakių autobusų parkas lengviau neatsikvėps – bendrovę spaudžia išaugusios kuro bei elektros kainos, padidintas minimalus atlyginimas. Visgi bendrovės direktorius Tomas Povilaitis patikino, kad nors sąnaudos ir išaugusios, tačiau bilietų kainos nedidės. Priešingai, kai kurie keleiviai gali tikėtis ir jų mažėjimo.

Nuotr. Šakių autobusų parko administracija patikino, kad nors situacija gana sudėtinga, kai kurie keleiviai gali tikėtis netgi mažesnių bilietų kainų. Visgi svarbiausia, kaip teigė parko direktorius, kad jos nedidėtų. Tą jis pažadėjo.

Ką reiškia sumažinimas?

Nuo sausio pirmosios, Seimo sprendimu, įsigaliojo 12 procentų mažesnis pridėtinės vertės mokestis (PVM) keleivių vežimo paslaugoms. Šiuo metu jis siekia devynis procentus. Tačiau UAB „Šakių autobusų parkas“ direktorius Tomas Povilaitis retoriškai klausė, ką reiškia tie 9 proc., kai 12 centų brango kuras, apie 12 proc. pakilo elektros kaina, nuo 1600 litų iki daugiau nei 2000 litų didėjo kelių mokesčiai ir, negana to, buvo padidintas minimumas. „Kai visa tai sudedi, tai nieko ir nelieka“, - teigė direktorius. Pasak jo, vien tam, kad būtų išmokėtas padidintas minimalus darbo užmokestis, per metus bendrovei reikės 150 tūkst. litų. „Tų pinigų niekas neduos, jų nepadaugės, bet iš kažkur juos reikės rasti. Be to, sąnaudos, kaip sakiau, tikrai išaugusios“, - situaciją apibūdino T. Povilaitis.
 
Kainos nedidės, gal mažės

Nors tokiomis sąlygomis išgyventi gana sudėtinga, visgi Šakių autobuso parko paslaugomis besinaudojantys keleiviai tikriausiai pajus kainų pokyčius. Bendrovės direktorius kalbėjo, kad bendra vežėjų nuomonė, kad kainos bent jau nedidėtų. Tai užtikrino ir UAB „Šakių autobusų parko“ vadovas. Jis pabrėžė, kad nors sąnaudos didėjo, kainos tikrai nedidės. Tai, jo nuomone, šiandieninėje situacijoje yra svarbiausia. Be to, T. Povilaitis prasitarė, kad kai kurie keleiviai gali tikėtis ir kainų mažėjimo. „Tikrai dar nieko negaliu pasižadėti ir nenoriu likti melagiu, bet mąstome apie tai. Manome, kad į Vilniaus ir Kauno pusę dėl didelės konkurencijos kainos galėtų mažėti iki 10 proc.“, - teigė bendrovės direktorius.

Vietiniai maršrutai nuostolingi

Nors tokie sprendimai būtų priimami tikrai ne iš gero gyvenimo, ypač vietinio susisiekimo maršrutai yra nuostolingi, didelė dalis keleivių važinėja su lengvatomis. „Nustatyta kaina už vieną kilometrą yra diferencijuota. Kuo toliau važiuoji, tuo kilometro kaina yra mažesnė“, - teigė Šakių autobusų parko direktorius. Šiuo metu vietinio susisiekimo maršrutuose nustatyta nuo 30 iki 36 centų kaina už vieną nuvažiuotą keleivio kilometrą, o tolimojo susisiekimo kilometro kaina vienam keleiviui yra nuo 23 iki 27 centų.

Keitė blogą situaciją

Tad, kiek Seimo lengvatos bus pelningos ar nepelningos vežėjams, sunku spręsti. Pasidomėjus autobusų parkų situacija kituose rajonuose, ji gana skirtinga. Tikriausiai labai daug kas priklauso ir nuo bendrovės administracijos sugebėjimo priimti tinkamus sprendimus bei rasti būdus išgyventi. Kalbant apie Šakius, reikėtų paminėti, kad parkui pradėjus vadovauti T. Povilaičiui gana sudėtinga bendrovės situacija pradėjo iš esmės keistis. Nors metai buvo sunkūs, tačiau bendrovei pavyko nuostolius sumažinti nuo 128 tūkst. 611 litų 2009 metais iki 59 tūkst. 030 litų 2010 metais. 2011 metais Šakių autobusų parkas jau deklaravo šiek tiek didesnį nei 30 tūkst. litų pelną. Kaip bendrovė baigė 2012 metus, kalbėti ankstoka, nes taryba veiklos ataskaitas tvirtina tik vasario mėnesį.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti


Paskutinės naujienos

Reklama


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos