baneris leidinys

suvalkijos laivaiSima KAZARIAN
 
Nors nuolat kalbama apie liūdną šiųmetį biudžetą, o mokytojai jaudinasi dėl mažinamų atlyginimų, pasirodo, įmanoma surasti kuklią 20 tūkst. litų sumelę kauniečių firmai, duris užtrenkiant saviems verslininkams.
 
Nuotr. Susisiekimo ministerija akcentuoja, kad reikia vystyti judėjimą vidaus vandenimis. Tačiau Šakiuose strategiškai svarbią Nemuno kaimynystę išnaudoja tik vienas verslininkas.
 
„Verčiamės iš tiesų sunkiai“,- prisipažįsta UAB „Suvalkijos laivai“ direktorius Algimantas Lužas, kurio gyvenimo tikslas – puoselėti meilę laivininkystei ne tik Šakių rajone, bet ir visoje Lietuvoje.

Verslo šaka, kuria užsiima A. Lužas, yra gana jautri dėl brangstančio kuro ir trumpo, tik kelis mėnesius trunkančio sezono. Vis tik kidulietis verslininkas nenuleidžia rankų, – jis planuoja ateinančią vasarą turistams pasiūlyti ne tik naują maršrutą Nemunu, pakeliui sustojant panemunės miesteliuose – tarp jų Plokščiuose bei Gelgaudiškyje, tačiau ir naujo laivo statybas. Jei ankstesnio laivo statybos kainavo apie 220 tūkst. litų, tai šis bus brangesnis – atsieis 400 tūkst. litų. „Trečdalis šios sumos nukeliaus algoms, trečdalis mokesčiams“,- neslepia A. Lužas.  

Paklaustas, ar paramos galimybių ieškojo Šakių savivaldybėje, verslininkas atsakė, jog tokių bandymų būta. „Verslui išgyvenant ne pačius geriausius laikus, kreipiausi į Regioninės plėtros skyrių, klausiau, ar nebūtų kokių galimybių gauti paramą, galbūt įsisavinti europines lėšas, tačiau man buvo atsakyta neigiamai“,- teigė A. Lužas.

Vis tik teko girdėti, jog savivaldybė iki gruodžio pabaigos planavo pasirašyti 20 tūkst. litų rėmimo sutartį su kauniečių firma, UAB „Nemuno linija“, pinigai juos pasiekti turėtų rudenį. Pasak V. Girdausko, kol kas dėl paramos, kuri iš tiesų turėtų siekti iki 20 tūkst. litų, yra neaišku, ji turėtų būti patvirtinta šio mėnesio taryboje tvirtinant biudžetą. Lozungai apie verslo skatinimą baigiasi susidūrus su realybe. V. Girdauskas teigė, kad remti A. Lužo firmos savivaldybė negali, nes tai privati firma, o UAB „Nemuno linija“ priklauso kelių direkcijai.

A. Lužui dėl naujo laivo statybų pasisiūlė padėti Susisiekimo ministerija. „Europos Sąjungos parama ateitų per Nacionalinę mokėjimo agentūrą, tačiau ministerija pažadėjo konsultuoti visais klausimais“,- teigė A. Lužas. Šiuo metu viena prioritetinių sričių yra judėjimo vidaus vandenyse vystymas, todėl ministerija siekia, kad Lietuva išnaudotų savo vidaus vandenis tiek pramonės, tiek turizmo skatinimui.

Yra žinoma, kad UAB „Nemuno linija“ norėjo tokias sutartis sudaryti su Jurbarku ir kitais panemunių rajonais, pro kuriuos plukdo gyventojus iš Kauno. Tačiau kai kurie Šakių savivaldybės poelgiai stebina, mat vargu, ar ši parama turės jai tiesioginės naudos. „Nemuno linija“ neveš nei Jurbarko, nei Šakių keleivių, juk norinčių plaukti keleivių prisipildo jau pačiame Kaune.

UAB „Suvalkijos laivai“ per sezoną nuplukdo apie 500 Jurbarko ir Šakių rajonų gyventojų, čia atvyksta klientai ir iš Vilniaus, Kauno, Druskininkų, Šiaulių. Iš viso apie 1300 žmonių.

Ši pramonės šaka reikalauja sąlyginai nedidelių investicijų ir įrengimų, todėl ministerija skatina jos plėtojimą Lietuvoje, pasakojo A. Lužas, pas kurį konsultuotis atvyksta laivininkystės srityje dirbantys žmonės iš visos Lietuvos. Dabar verslininkas vykdo bendrą projektą su Lietuvos dailės akademija, susijusį su laivų dizainu.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos