
Nuotr. Savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus specialistai (iš kairės) Laima Savukaitienė, Antanas Grigaitis svarstymui pateikė preliminarų planą, kuriame numatė prie daugiabučių namų papildomai įrengti vietų automobilių statymui, tik ne visi tokiu pasiūlymu liko patenkinti.
Susikirto kaimynų interesai
Po paskutinio susitikimo, kuriame dalyvavo administracijos direktoriaus Dainiaus Grincevičiaus sudaryta komisija, dviejų V. Kudirkos gatvėje esančių daugiabučių namų bendrijų atstovai nuvykę į vietą lyg ir išdiskutavo klausimą dėl galimybių įrengti tam tikrose vietose bendrojo naudojimo automobilių aikšteles. Rugpjūčio 29 d. susirinkusiems buvo pateikta ir preliminari aikštelių schema.
„Trejus metus aš visiems sakau savo nuomonę. Trejus metus mindau savivaldybės slenksčius. Bet viskas baigdavosi tik kalbomis. Mano kaimynas tik dabar atsibudo iš letargo miego, kiek metų jūs čia gyvenate? Ar bent pirštą pajudinote dėl automobilių aikštelių?“ – replikavo vieno V. Kudirkos gatvės daugiabučio namo atstovas Algimantas Špucis gretimo namo bendrijos pirmininkui Vytui Bilskiui.
A. Špucis dar patikslino, kad jų bendrija siekia išsipirkti daugiabučiam namui priskirtą žemės sklypą, kadangi už jį moka žemės nuomos mokestį, ir pridūrė, kad, privatizavę žemės sklypą prie namo, buto savininkai kieme turėtų konkrečias vietas savo automobiliams.
„Per metus laiptinėje numiršta po vieną žmogų. Atsikelia nauji gyventojai, kurie turi po dvi mašinas, todėl aikštelė lūžta. O kiemai yra taip suprojektuoti, kad vienam butui yra skirta viena vieta automobiliui. Jeigu mes nieko nespręsim, jūs savo mašinas ant stogo laikysit“, – neslėpė emocijų A. Špucis.
Gretimo namo bendrijos pirmininkas Vytas Bilskis bandė išsakyti ir savo poziciją. Pasak jo, jei aikštelė bus sunumeruota, joje vietų nepadaugės, o erdvesnių aikštelių reikia visiems.
„Šiuo metu mes susirinkome miesto reikalų tvarkyti, o ne jūsų kiemo“, – pasipiktinimo neslėpė V. Bilskis.
Tačiau A. Špucis jam patarė rūpintis savo reikalais.
Preliminarus planas
Savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus specialistas Antanas Grigaitis parengė preliminarų planą, kuriame prie V. Kudirkos gatvėje esančių 82, 92 ir 102 numeriais pažymėtų namų numatyta papildomai įrengti po maždaug 12 vietų automobilių statymui. Susitikime dalyvavęs vicemeras Bernardinas Petras Vainius klausė abiejų daugiabučių namų atstovų, ar juos tenkina toks planas.
„Įvažiavimas yra vienas, todėl siūlau alternatyvą, kad abiejų namų gyventojai būtų patenkinti, kad nereikėtų nei žemės pirkti, nei tvorų statyti. Paisant visuomenės intereso, savivaldybės lėšomis suprojektuoti ir atlikti automobilių stovėjimo aikštelių plėtrą prie renovuojamų namų“, – kalbėjo vicemeras.
V. Bilskis sutiko palaukti savivaldybės sprendimų dėl lėšų skyrimo aikštelių plėtrai ir ragino kaimynus luktelėti su privatizavimu. Betgi A. Špucis rajono vadovus išvadino tik daug žadančiais politikais. Jis taip pat pareiškė, kad jiems reikia didesnių aikštelių, nes dar numatyti pastatyti nauji konteineriai, jo žodžiais, tuomet aikštelė dar sumažės.
„Mes neišgyvensim iki tol, kol jūs aikšteles įrengsit. Ateis jauni žmonės ir sakys, kad seniai gyveno ir nieko nedarė, sakys, kad mes durnių šaika. Mes nenorim durniais būt. Ir jūs mus tokiais nelaikykit ir vieni nuo kitų nesiuntinėkit. O konkrečiai pasakykit – leisit žemę privatizuoti, arba išnuomokit 99 metams“, – reikalavo A. Špucis.
Vizija visam kvartalui
Pasirodo, privatizacijai trukdo bendro naudojimo teritorija, turinti servituto statusą. Teritorija, kurią nori išsipirkti A. Špucio atstovaujami gyventojai, naudojasi ir gretimo namo gyventojai, taip pat individualių namų gyventojai. A. Špucis komisijos teiravosi, kada servitutas uždėtas ir kiek jis galioja.
„Kaip galima uždėti servitutą, jei Registrų centre nėra įregistruota nuomojama žemė?“ – klausė A. Špucis.
Savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus specialistė Laima Savukaitienė paaiškino, kad žemės sklypų, esančių prie daugiabučių namų, patikėtinis ir valdytojas yra Nacionalinė žemės tarnyba. Detaliojo plano sprendiniuose yra numatytas servitutas, tačiau jį įregistruoti galima tik atlikus sklypo kadastrinius matavimus ir nuosavybę įregistravus Registrų centre. Tik turėdami nuosavybę gyventojai galės tuose sklypuose tvarkytis kaip išmano. A. Špucis patikino, kad kadastrinių matavimų niekas nedaro, nes yra servitutas.
Susitikime dalyvavęs savivaldybės tarybos narys Valdas Stankūnas siūlė pagalvoti ir apie kitų daugiabučių namų automobilių aikštelių plėtrą. Pasak jo, reikėtų sukurti aiškią viziją, kiek ir kokių aikštelių įrengti nuo mieste esančio turgaus iki „Maximos“ prekybos centro, parengti projektą bei ieškoti finansavimo. Vicemeras pritarė tokiam pasiūlymui ir pridūrė, kad reikėtų suorganizuoti viešą svarstymą, o jis dės visas pastangas, kad savivaldybė rastų lėšų aikštelių plėtrai.
Išsakyta ir tokia nuomonė: jei gyventojai žemės sklypą prie namo privatizuos, tai privačioms aikštelėms savivaldybė lėšų neskirs. Vicemeras dar pridūrė, kad kol vienų gyventojų norai kirsis su gretimai esančių bendrijų interesais, tol nieko daryti nebus galima.