Duobiškietė Raminta Butenė visų gatvės gyventojų vardu dar pernai yra prašiusi įrengti sunkiasvorių automobilių eismą ribojančius ženklus, tačiau iki šiol ženklų gyventojai nesulaukia ir sako, kad dėl nuolat dideliu greičiu pravažiuojančios technikos nesaugu vaikams, gyventojai kenčia ir nuo dulkių. D. Pavalkio nuotr.
Susitikus su Duobiškių k. Siesarties g. gyventoja Raminta Butene ši pasakojo, kad dar pernai rugpjūtį kreipėsi į savivaldybės Eismo saugumo komisiją dėl draudžiamųjų kelio ženklų „Ribota masė“ su įrašu „8 t“ įrengimo, gyventojų prašymas šių metų sausio mėnesį vykusio komisijos posėdžio metu buvo patenkintas.
„Nes dabar važinėja fūros po trisdešimt tonų. Ir važiuoja ir naktį, ir dieną. Ir dideliu greičiu pralekia, ypač fūros. Vaikų tiesiog negali išleisti į gatvę. O kelias siauras, – pasakoja moteris ir priduria, kad daugiausiai gatve važiuoja ūkininko Matijošaičio technika. – Jie turi alternatyvą, gali važiuoti kitu keliu, gavo europinę paramą susitvarkyti šitą kelią. Jie tą ir padarė, bet jie tuo keliu nevažiuoja, nes jiems per gyvenvietę važiuoti iki savo ūkio yra arčiau.“
Atėjęs kitas gatvės gyventojas Nerijus dar pridūrė, kad prasilenkdami vilkikai ar traktoriai griauna kelio šlaitus. Gatvės gyventojai pakelėje net akmenų buvo prikrovę, kad ja važiuojanti technika šlaito negriautų, bet žiemą, stumdant sniegą, akmenys buvo išstumdyti. Anot Nerijaus, buvo įvykis, kuomet prasilenkiant vienas traktorius su grūdais nuvirto net į griovį. Pasak duobiškiečio, kaime gyvena ir du vietos ūkininkai, bet šie retai Siesarties gatve pravažiuoja. R. Butenė dar priduria, kad ne kartą yra susistabdę ir kalbėjęsi su minėtais ūkininkais Matijošaičiais, bet šie „gyventojų negirdi“.
„Kreipiausi į savivaldybės administraciją, gavau iš tuometinio Ūkio, architektūros ir investicijų skyriaus vedėjo pavaduotojo Aurimo Staugaičio atsakymą, kad administracija kartą per metus perka eismo saugumo priemones. Jis man parašė, kad kelio ženklai turėtų būti įrengti prieš rugiapjūtę, maždaug gegužės, birželio mėnesiais“, – tikino Raminta.
Ji taip pat pasakojo, kad, nesulaukus nei gegužę, nei birželį ženklų, pasiteirauti buvo užėjusi ir į Šakių seniūniją, rašiusi Šakių seniūnui ir elektroninius laiškus.
„Neatsakė nei į vieną, seniūno pagauti neina“, – stebėjosi duobiškietė.
Gyventojų teigimu, prieš keletą metų ženklas „8 t“, ribojantis sunkiasvorių transporto priemonių eismą, buvo įrengtas minėtoje Siesarties gatvėje, vėliau ūkininkai kreipėsi į Eismo saugumo komisiją, buvo priimta sprendimas ir ženklas nuimtas. Gyventojai taip pat paminėjo, kad ūkininkas visgi gatvę porą kartų yra palaistęs vandeniu.
„Dulkės, triukšmas... Negi turim imtis drastiškų priemonių ir automobilius kelkraštyje statyti, bet gali automobilius apgadinti pravažiuojanti technika“, – kalbėjo Raminta.
Pirmiausiai dėl eismo saugumo priemonių įrengimo Duobiškių kaimo Siesarties gatvėje teiraujamės savivaldybės Ūkio ir investicijų skyriaus vyriausiosios specialistės, laikinosios vedėjos Aušros Slidziauskienės.
„Ženklai neįrengti, nes šiuo metu vykdomos eismo reguliavimo priemonių pirkimo procedūros. Iki tol bendradarbiaujant su seniūnais buvo renkami duomenys apie poreikį. Kai viešasis pirkimas įvyks, laimėjęs tiekėjas įrengs ženklus ir kitas priemones numatytose vietose“, – paaiškino A. Slidziauskienė.
Ūkininkas Juozas Matijošaitis neneigia, kad jo ūkio technika važiuoja ir per Duobiškių Siesarties gatvę, tačiau tikina, kad intensyvus eismas užtrunka vos mėnesį per javapjūtę. Ūkininkas tvirtina, jog savo lėšomis remontuoja žvyrkelius, yra įsitikinęs, kad draudžiamųjų kelio ženklų „8 t“ rajone pristatyta daug ir ne vietoje. D. Pavalkio nuotr.
Paklaustas Šakių seniūnas Dalius Jasevičius, kodėl visgi nesureagavo į gyventojų pasiteiravimus dėl ženklų įrengimo, šis pripažino, kad neatrado laiko pasidomėti savivaldybėje, kada bus nupirkti tie ženklai, ir todėl nedavė atsakymo gyventojams.
Susitinkam ir kalbinam minimą ūkininką Juozą Matijošaitį. Praėjusį penktadienį ryte Siesarties gatvė, vedanti per Duobiškius, buvo ūkininko palaistyta. J. Matijošaitis pirmiausiai rodo kelio dalį nuo Siesarties gatvės pabaigos iki savo ūkio gamybinių patalpų, kurią, kaip tvirtino, patys savo lėšomis iš pagrindų įrengė, išpylė žvyru.
„Tikrai važiuojam per gyvenvietę. O važiuojant aplinkiniu keliu pirmiausiai didelis lankas gaunasi. Šį kelią taip pat savo lėšomis tvarkėm, be jokių paramų. Gyvenime čia nėra pasirodęs seniūnijos nei greideris, nei žvyro mašina. Bet daugiau tikrai netvarkysim, mes negalim visų kelių sutvarkyti, – kalbėjo ūkininkas. – Sutinku, kad tiems žmonėms dulkės yra. Rimtesnis eismas pas mus vyksta maksimum mėnesį, per javapjūtę. Pusę metų išvis ta Siesarties gatve technika nevažiuoja. Ta gatve nėra kur transportui įsibėgėti. O technikai sunku prasikeisti, nes gyventojai užstato automobilius kelkraštyje.“
J. Matijošaičio nuomone, „uždėtas ženklas „8 t“ žmonių saugumo neišsprendžia, gatve važinėja ir lengvieji automobiliai“.
„Kaip lengvai priimami sprendimai. Niekas ūkininkų neklausė, nederino. Lengviausia uždėti ženklą „8 t“, bet galbūt yra kažkoks kitas sprendimas. Dėti greičio ribojimo ženklus. Tų „8 t“ ženklų rajone daug pridėliota, kai kur visai netikslingai ir absurdiškai“, – kalbėjo ūkininkas.
Pašnekovas neslėpė, kad žmonės tapo labai nepakantūs tai kvapams, tai ūžiančioms džiovykloms.
„O kaip kitaip mums dirbti?“ – retoriniu klausimu pokalbį užbaigė ūkininkas.