
Apie su dviračių takais susijusias problemas esame rašę nekart, nes Šakiuose bei rajone tai išties opi problema. Atkreipti į tai dėmesį ragina ir dviračių entuziastas Marius Kučinskas, visoms šalies savivaldybėms, ne tik Šakių, išsiuntinėjęs raštus su įvairiais raginimais ir siūlymais.
Kreipdamasis į visas šalies savivaldybes M. Kučinskas prašė apžiūrėti dviračių takus, konkrečiau, dviračių takų ženklinimą, nes įsitikinęs, kad savivaldybėse šiuo klausimu yra jovalas. Pavyzdžiui, ženklai įrengti netinkamai, painiojami terminai, kas yra dviračių takas, o kas yra pėsčiųjų ir dviračių takas, mat galbūt dviratininkas mano, kad važiuoja dviračių taku, nors iš tiesų pedalus mina ir pėstiesiems skirtu taku, o painiavą kelia ženklinimas, ypač didžiuosiuose miestuose.
„Sutvarkyti dviračių takų kelio ženklus beveik jokių pinigų nekainuoja – visas tvarkymas vieną kelio ženklą nuimti, kitą kelio ženklą uždėti. Ir ženklus susižiūrėti, kur reikia, kur nereikia. Dabar paliktas jovalas“, – rašo dviračių entuziastas.
Jį piktina ir tai, kad savivaldybės į paklausimus nereaguoja arba reaguoja biurokratiškai, o ir Šakiai minimi tarp tų, kurie nuo spalio mėnesio buvo nepateikę jokio atsakymo, tad kreipėsi darkart. Paklausimas trumpai aptartas ir neseniai vykusiame Kontrolės komitete bei nuspręsta klausimų nagrinėjimą pavesti Ūkio ir investicijų skyriui bei Eismo saugumo komisijai.
Taip pat M. Kučinkas siūlo sutvarkyti ir pėsčiųjų perėjų ženklinimą, įrengti pervažas, kad važiuojant per perėją dviratininkui nereikėtų nulipti nuo transporto priemonės. Be to, atkreipia dėmesį ir į dviračių stovus, mat stovas pagal Statybos techninį reglamentavimą negali būti ratlaužis, o turi būti rėmas, kad dviratį būtų galima rakinti. Jis prašo savivaldybių patvirtinti ir keleivių ir bagažo taisykles, kad dviratį būtų galima vežtis viešajame transporte.
Pasak Ūkio ir investicijų skyriaus vedėjo Martyno Remeikio, kol kas konkrečiai dviračių takų apžiūra mūsų savivaldybėje pagal M. Kučinsko prašymą nebuvo vykdoma, tačiau patikino, kad įgyvendinant naujus projektus viskas daroma vadovaujantis Statybų techniniu reglamentu.
„Tikrai pasižiūrėsim tą klausimą“, – patikino vedėjas ir svarstė, kad jeigu takas yra 2,5 m pločio, jis gali būti ženklinamas ir kaip dviračių, ir kaip pėsčiųjų takas, o jeigu jo plotis yra 1,25 m, turėtų būti arba pėsčiųjų, arba dviračių takas.
Ko gero, svarstė vedėjas, net ne visos perėjos yra apšviestos, ypač kaimiškose vietovėse, tad šis klausimas irgi turėtų būti sprendžiamas, bet jau ateityje, mat šiųmečiame biudžete tam lėšų nebuvo nusimatyta. Be to, apie perėjų ženklinimą ir apšvietimą kalbėdamas M. Remeikis pažymėjo, kad ne visų kelių savininkė yra savivaldybė, tad tuo turėtų rūpintis ir „Via Lietuva“ – buvusi Automobilių kelių direkcija.
„Kas negerai Šakiams, tuose raštuose neminima, tad ir vietiniai gyventojai galėtų savo teritorijose įsivertinti ir mus informuoti“, – teigė Ūkio ir investicijų skyriaus vedėjas, patikinęs, kad į visas savivaldybes besikreipusiam piliečiui atsakymas jau yra pateiktas.