Savivaldybės eismo saugumo komisijos nariai susirinkę į posėdį turėjo nemažai darbų: tartasi ir priimti sprendimai dėl greičio mažinimo kalnelio įrengimo Griškabūdyje, naujų ženklų įrengimo prie Šakių ligoninės ir Gelgaudiškyje. Daug diskusijų sukėlė žinia, kad prie Maximos planuojama įrengti pėsčiųjų perėjos saugumo salelę. Diskutuota ir dėl mieste pastatytų ženklų, draudžiančių kai kuriose miesto erdvėse automobilius statyti naktį.
Eismo saugumo komisijos pirmininkas, savivaldybės vicemeras Egidijus Peleckis informavo, kad numatoma atnaujinti savivaldybėje esančias pėsčiųjų perėjas, kadangi jos yra įrengtos krašto kelių ruožuose, tai komisija gali pateikti tik pastabas, pasiūlymus, pastebėjimus AB „Via Lietuva“. Komisijos pirmininkas išsakė pastebėjimą dėl Šakių miesto centre (V. Kudirkos gatvėje, ties Maxima) numatomos atnaujinti pėsčiųjų perėjos, kur numatoma įrengti pėsčiųjų perėjos saugumo salelę.
„Manau, ją įrengus gali toje vietoje susidaryti automobilių spūstis. Nebent būtų galimybė salelę patraukti į kitą vietą“, – svarstė E. Peleckis.
Komisijos nario Valdo Stankūno pastebėjimu, jau ir dabar šioje vietoje kemšasi eismas.
„Dabartiniai šalies valdžios vadovai traktuoja, kad miestuose būtų kuo didesnis eismo pralaidumas, einama prie žaliojo kurso, kad būtų kuo mažesnis dujų išmetimas. O čia priešingai – įsirengsime greičio slopinimo kalnelių, automobilių eismas tik lėtės, susidarys didžiulės eismo kamšatys. Todėl aš nepritariu“, – nuomonę išsakė V. Stankūnas.
Į komisiją dėl naujo kelio ženklo įrengimo prie Šakių ligoninės kreipėsi įstaigos vadovas Ignas Sadauskas. Prašoma įrengti kelio ženklą Nr. 303 (Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas), draudžiantį įvažiuoti į ligoninės į teritoriją iš S. Nėries gatvės, nes šis įvažiavimas naudojamas išskirtinai patekimui į ligoninės techninį aukštą ir vaistų pristatymui-iškrovimui, tačiau dažniausiai aikštelė būna užstatyta ligoninės pacientų automobiliais. Prašymui komisija pritarė.
Komisijos posėdyje apsvarstytas ir greta ligoninės įsikūrusio Pirminės asmens sveikatos priežiūros centro laikinojo vadovo Viktoro Lebedžinsko kreipimasis nuimti prie įvažiavimo iš V. Kudirkos g. ženklą, draudžiantį motorinių transporto priemonių eismą. Įstaigos vadovo teigimu, į polikliniką atvyksta pacientai, turintys judėjimo sutrikimų, jiems reikalingas privažiavimas prie pat įstaigos, o ženklas patekimą apsunkina. Nutarta ženklą perkelti toliau, kad automobiliu būtų galima privažiuoti prie pat poliklinikos, išlaipinti žmogų, bet ne stovėti.
Kad prie ligoninės trūksta automobilių stovėjimo vietų, problema žinoma. Tad, pasak E. Peleckio, kartu su Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja jis apžiūrėjo prie ligoninės esančią teritoriją, rado apie 200 kv. m. plotą, kur būtų galimybė ateityje įrengti papildomas automobilių stovėjimo aikšteles.
Jau ne kartą į komisiją yra kreipęsis Lekėčių seniūnas Ričardas Krikštolaitis dėl Medžiotojų ir Jaunystės gatvių, kuriose yra vienpusis eismas, kad būtų įrengti nauji ženklai, mat iki šiol gyventojai, o juo labiau miestelio svečiai, dėl, seniūno nuomone, netinkamose vietose įrengtų ženklų vis dar važiuoja prieš eismą. Jis prašo papildomai įrengti ženklus Nr. 301 (Įvažiuoti draudžiama), Nr. 611 (Aklakelis). Tačiau ir šio posėdžio metu sprendimas dėl seniūno prašymo įrengti naujus ženklas nebuvo priimtas. Naujai komisijoje pradėjęs dirbti Rolandas Gylys (Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus vadovas) žadėjo pats nuvažiuoti į Lekėčius ir įvertinti situaciją, o kitam posėdžiui pateikti pasiūlymus, kur ir kokius kelio ženklus reikėtų pastatyti.
Griškabūdžio miestelio Rasos g. gyventojai į komisiją kreipėsi ir prašo įrengti greičio mažinimo kalnelį. Kaip paaiškino miestelio seniūnas Saulius Naumavičius, kalnelis reikalingas, nes gatve vyksta didelis sunkiasvorio transporto eismas, keliantis pavojų gyventojų saugumui. Gelgaudiškyje prašoma Kalno g. įrengti kelio ženklą Nr. 611 (Aklakelis).
Po diskusijų prašymams įrengti šias eismo reguliavimo priemones komisija pritarė. Tačiau komisijos narys Darius Aštrauskas kvietė pagalvoti ir apie per greitį mažinantį kalnelį važiuojančių sunkvežimių keliamą triukšmą. V. Stankūnas dar kartą išsakė nuomonę, kad yra prieš kalnelių įrengimą, kvietė pažvelgti į Lenkijos pavyzdį, kur „gulinčių policininkų“ jau atsikratoma, o ieškoma kitų eismo saugumo priemonių. Policijos atstovas priminė, kad turi atsirasti ir ženklai, įspėjantys apie kelyje įrengtą greičio mažinimo priemonę.
Komisijos pirmininkas E. Peleckis turėjo pastebėjimų dėl kai kurių mieste, jo nuomone, be jokios logikos įrengtų kelio ženklų.
„Vienas toks ženklas stovi prie bažnyčios aikštelės. Ką tos nurodytos valandos 6–22 val. reiškia? Neradau niekur reikšmės. Siūlau tokius draudžiančius stovėti ženklus, kurių mieste yra ir daugiau, suinventorizuoti ir ateityje svarstyti dėl jų reikalingumo“, – kalbėjo E. Peleckis išsakydamas ir tokią nuomonę, kad apskritai reiktų „miestą vakare atverti, o ne apsistatyti ženklais, draudžiančiais stovėti tam tikrose miesto erdvėse. Galbūt organizuoti ir gyventojų apklausą šiuo klausimu“. Kaip pavyzdį jis pateikė ir pastatytą ženklą prie miesto kariliono, draudžiantį nuo 22 val. iki 6 val. ryto automobiliams sustoti ir stovėti.
Kaip patikslino komisijos narė Aušra Slidziauskienė, toks ženklas, leidžiantis stovėti tik nurodytomis valandomis, prie bažnyčios aikštelės buvo pastatytas ankstesnių komisijų sprendimų pagrindu, gavus gyventojų nusiskundimus, kad vakarais ir naktimis aikštelėje renkasi jaunimas su automobiliais ir kelia triukšmą.
Tačiau policijos pareigūnas R. Gylys siūlė neskubėti priimti sprendimo nuimti minėtus draudžiamuosius ženklus.
„Prieš kelis metus pastatėm tuos ženklus, o dabar nuiminėsim, gyventojai vėl kreipsis, kad pastatytume“, – kalbėjo R. Gylys.
Pageidavimų turėjo ir komisijos narys, Šakių rajono neįgaliųjų draugijos pirmininkas Saulius Rakauskas, jis prašė įrengti bent vieną parkavimo vietą neįgaliųjų automobiliams ir prie jau minėto miesto skvero – E. Steponaičio ar Birutės gatvėse.