Sureagavo į paklausimą

Rajono savivaldybės meras Edgaras Pilypaitis rugpjūčio pabaigoje kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją ir Susisiekimo ministeriją dėl informacijos apie du kelius: asfaltuojamą kelio nuo Liepalotų iki Kriūkų atkarpą ir apie kelią Šakiai–Slavikai.

Pasak rajono vadovo, asfaltuojama kelio atkarpa nuo Liepalotų iki Kriūkų veda per Adomiškių kaimą. Iki gyvenvietės asfaltas jau paklotas, tačiau per gyvenvietę numatoma kloti ne asfaltą, o du dervuotos skaldos sluoksnius. Kita problema – labai blogas, pavojingos būklės kelias Šakiai–Slavikai. Siaura ir labai sena asfalto danga, aptrupėję kelio pakraščiai kelia rimtas eismo saugumo problemas.
 
Laikinai einantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus pavaduotojo pareigas Eduardas Grinaveckas informavo, kad valstybinės reikšmės keliai išimtine nuosavybės teise priklauso valstybei. Juos turto patikėjimo teise valdo, naudoja ir jais disponuoja Kelių direkcija.

„Valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Nr. 3821 Liepalotai–Beduonė vidutinis transporto eismo intensyvumas yra nedidelis – 123 automobiliai per parą. Projektuojant darbus buvo svarstoma, kokią standartus atitinkančią dangą įrengti kelio ruože per Adomiškių kaimą, kad, važiuojant transportui per kaimą, nedulkėtų“, – aiškina E. Grinaveckas.

Buvo priimtas sprendimas rengti dviejų sluoksnių paviršiaus dangą. Pateiktame atsakyme minima, kad kelio ruože per Adomiškių kaimą darbai buvo atlikti, prieš tai parinkus atitinkamą skaldos pagrindo sluoksnį ir apskaičiavus kelio dangos projektinę apkrovą. Esą gyventojų prašymu kelyje buvo įrengta papildoma nuovaža. Baigiamuosius atliktus darbus kelyje dar turi priimti (nepriimti) darbų užsakovo sudaryta priėmimo komisija.

„Tada objekte atliktiems darbams bus suteikta 5 metų garantija, todėl rangovas turės kasmet stebėti kelio dangos būklę ir, atsiradus būtinumui, taisyti. Be kita ko, derva, kaip medžiaga, tiesti ir rekonstruoti kelius seniai nebenaudojama“, – rašoma Kelių direkcijos atsakyme.

Atsakydamas į paklausimą apie valstybinės reikšmės rajoninį kelią Nr. 3806 Šakiai–Slavikai, E. Grinaveckas rašo, kad čia eismo intensyvumas yra didesnis, dangos plotis daugelyje vietų tik 4,0–4,5 m, todėl šio kelio atskirų ruožų priežiūra yra sudėtinga, brangi, o rezultatai trumpalaikiai.

„Kelių direkcija pavedė valstybės įmonei „Marijampolės regiono keliai“ skirti daugiau dėmesio šio kelio nuolatinei ir (ar) periodinei priežiūrai. Šiuo metu Kelių direkcija atlieka tyrimus, analizuoja visų valstybinės reikšmės kelių (magistralinių, krašto, rajoninių) būklę ir rengia dokumentus visų galimų rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti kelių 2018–2020 m. plano sąrašą. Kokie valstybinės reikšmės keliai (taip pat ir valstybinės reikšmės rajoninis kelias Nr. 3806 Šakiai–Slavikai) bus įrašyti į minėtą sąrašą, bus žinoma šių metų pabaigoje“, – rašo Kelių direkcijos laikinasis pavaduotojas.

„Draugo“ inf.