Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos pirmininkas Egidijus Milešinas bei jo pavaduotoja Renata Anužienė kalbėjo, kad profesinė sąjunga dirba ne tik dėl savo narių, bet dėl visų švietimiečių, ir vylėsi, kad profsąjungos stiprės ir Šakiuose. D. Pavalkio nuotr.
Šakiuose viešėjo bei trijose rajono mokyklose lankėsi Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos atstovai, pabrėžę, kad vienas iš pagrindinių tikslų – socialinio dialogo skatinimas. Po vizitų mokyklose diskusijai prie bendro stalo jie sėdo su mokyklų atstovais, rajono meru Edgaru Pilypaičiu bei Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėju Dariumi Aštrausku.
Šakių „Varpo“ mokykloje, „Žiburio“ gimnazijoje bei Šakių darželyje apsilankė minėtos profsąjungos pirmininkas Egidijus Milešinas, jo pavaduotoja Renata Anužienė, Jurbarko bei Kazlų Rūdos atstovai. Susitikime savivaldybėje dalyvavo ir Šakių profsąjungos atstovas, „Varpo“ mokyklos vienos iš profesinių sąjungų pirmininkas Darius Šlėderis, keleto ugdymo įstaigų atstovai.
Pasak E. Milešino, kuriantis profsąjungai jų tikslas buvo „ne stot ant bačkos ir rėkaut, kas populiaru ir smagu girdėti mokytojams ar kitiems darbuotojams“, ar eiti į gatves, bet kartu ieškoti kompromisų, skatinti dialogą. Keliskart pabrėžė ir tai, kad profesinė sąjunga dirba ne tik dėl savo narių, bet dėl visų švietimiečių, ir vylėsi, kad profsąjungos stiprės ir Šakiuose. Anot jo, jo vadovaujama profesinė sąjunga turi 11 tūkst. 613 narių 56-iose savivaldybėse, 30-yje savivaldybių veikia susivienijimai.
Kalbėdamas apie siekius, Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos pirmininkas minėjo, kad vienas iš užmojų, jog ikimokyklinio ugdymo švietimo pagalbos finansavimas būtų kaip tikslinė dotacija, nors tam esą priešinasi savivaldybių asociacija.
Susitikimo metu svečiai domėjosi, kokia situacija rajone su švietimo pagalbos specialistais, nes, pirmininko žodžiais, Lietuvoje yra nežmoniškas šių specialistų trūkumas.
„Mokyklose, kur reikalingi mokytojo padėjėjai, jie yra. Psichologų, aišku, nėra per daug, o logopedų buvo kai kur trūkumas, bet verčiamės. Taip, kad vaikai negautų pagalbos, nėra, tik eiliškumas gal susideda“, – kalbėjo Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas D. Aštrauskas, pridurdamas ir tai, kad šioje srityje nemažą darbą atlieka ir Švietimo pagalbos tarnyba.
Visgi konkrečiai į klausimą, ar absoliučiai visi vaikai, kuriems ŠPT nustato, kad reikia mokytojo padėjėjo, jį ir gauna, nebuvo atsakyta. D. Aštrauskas svarstė, kad reikia žiūrėti ir į tai, ar vaiko specialieji poreikiai yra maži, ar vidutiniai, ar labai dideli. Tačiau tiek vedėjas, tiek meras pabrėžė, kad pagal išgales savivaldybė visada ieško būdų padėti ir prisidėti.
„Draugo“ inf.