Meras gavęs peticiją dviratininkus apdalijo pažadais

dviraciai akcijaGintarė MARTINAITIENĖ

Praėjusį šeštadienį jau antrą kartą surengta akcija „Saugus ant dviračio“, kuria dviratininkai nori atkreipti dėmesį į dviračių takų problemą Šakių mieste ir rajone. Kadangi situacija šiuo klausimu nesikeičia, šiais metais rajono merui Juozui Bertašiui įteikta ir peticija su daugiau nei 2 tūkst. parašų.

Nuotr. Šiais metais akcijoje dalyvavo apie pusantro šimto dviratininkų, kurie nori atkreipti valdžios dėmesį, kad jie saugūs tik dviračių takuose.

Daugėja dviratininkų, bet ne takų

Į šeštadienį surengtą akciją susirinko apie pusantro šimto dviračių mėgėjų. Sporto ir laisvalaikio klubo „Vėjas“ prezidentas Mindaugas Balčiūnas dėkojo susirinkusiems, kurie parodė, kad ir jiems svarbi dviračių takų problema. Nors kasmet dviratininkų skaičius auga, jiems pritaikytų dviračių takų skaičius nekinta. Be to, lyginant su kaimyniniais regionais Šakiai stipriai atsilieka. Pavyzdžiui, Šakių mieste įrengta 6 km dviračių takų, o Jurbarke jų yra 38 km, Marijampolėje 24 km. Sporto ir laisvalaikio klubas prašo skirti lėšų ir įrengti dviračių taką maršrutu Šakiai–Zypliai. Dviratininkai įsitikinę, kad sujungus miestą su vienu didžiausių miestelių kelionė dviračiu taptų daug saugesnė, žmonės būtų skatinami gyventi sveikiau, kelionei rinktis dviratį kaip alternatyvą. Be to, tai padidintų turizmo srautus į Šakių miestą, Zyplių dvarą, Zanavykų muziejų.
Pakalbėti apie dviračių takus ir ateities planus meras dviratininkų atstovus pakvietė ir į susitikimą savo kabinete pirmadienį.

Įteikė peticiją su parašais

Čia jam klubo sekretorė Eglė Plančiūnienė ir M. Balčiūnas įteikė surinktus daugiau nei 2 tūkst. parašų – 1822 surinkti po peticija, be to, prie jų pridėti ir dar 615 parašų, kurie buvo rinkti anksčiau Lukšių bendruomenės. Meras tikino, kad dabar su jais „eis per Lietuvos pasaulį“ ir bandys pasiekti rezultatą.

J. Bertašius susirinkusiems išdalijo numatomų dviračių takų schemas Šakių mieste bei vardijo, kur ir kiek takų planuojama nutiesti – vienur 230 m, kitur 500 m. Bene ilgiausia atkarpa (apie 1,7 km) pagal 2017–2018 m. planą numatoma nutiesti iki naujųjų kapinių. Be to, tvarkant pasiesartį, nuo sporto klubo „Audra“ iki Jaunimo kūrybos ir sporto centro taip pat planuojamas apie 1 km takas. Tačiau dviratininkas Antanas Burkšaitis atkreipė dėmesį, kad Šakių miestas nėra palanki erdvė dviračių takams, nes atstumai per maži, daug nepatogumų, kai yra įvažiavimai ar išvažiavimai į kiemus ir pan. Todėl jis ragino galvoti ir investicijas numatyti užmiestiniams takams. Praktika rodo, kad vienas mėgstamiausių takų – einantis nuo „Varpo“ mokyklos Prūselių link, tačiau ir jis gana trumpas. Pasak dviratininko Audriaus Ažuko, jei dviračiu negali numinti bent 10 km, tai tokio tako negali laikyti pilnaverčiu. Tad mero kabinete susirinkę dviratininkai rajono vadovą vis ragino grįžti prie esmės ir kalbėti ne apie laisvalaikio aikšteles, planuojamus projektus, kitas aktualijas, o apie dviračių takus.

Ragino daugiau nepramiegoti

Dviratininkas, klubo „Vėjas“ narys Marius Pavalkis retoriškai J. Bertašiaus teiravosi, ar nebuvo pramiegota savivaldybės, kad mūsų rajonas šiuo klausimu tiesiog merdi. Jis ragino pažvelgti į situaciją Jurbarke, kai dėsningai metai iš metų buvo dirbama ir pasiektas rezultatas kalba už save. Meras kritiką priėmė.

„Priimu, kad nebuvo išreikalauta iš ko reikėjo. Tikrai reikia pasivyti. Tai mūsų, tiksliau Regioninės plėtros skyriaus neveiksnumo rezultatas“, – sakė J. Bertašius.

Kad nebūtų pramiegama ir toliau, M. Pavalkis siūlė sekti naujienas ir citavo Susisiekimo ministerijos balandžio pradžioje išplatintą pranešimą, kuriame aiškinama apie dviračių takų plėtrą Lietuvoje ir ministerijos inicijuotą plėtros plano rengimą. Meras žadėjo šiuo klausimu pasidomėti ir ne kartą akcentavo, kad dabar klausimą dėl dviračių takų jis perima į savo rankas ir tai jau tampa garbės reikalu.

„Skaičiuokit laiką nuo dabar“, – tikino rajono vadovas.

„Pernai buvo tas pats. Girdėjome, kad bus pagal 2016 m. programas, dabar girdime, kad pagal 2017 m., o paskui bus 2018 m. Tai gal savivaldybės viduje yra kažkokių kliūčių?“ – nusivylimo pažadais neslėpė A. Ažukas.

Be to, savivaldybės 2011–2017 m. plėtros strateginiame plane buvo numatyta plėtoti pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūrą bei suprojektuoti ir įrengti pėsčiųjų ir dviračių takų sistemą rajone (Zypliai– Šakiai, Išadagai–Šakiai ir kt.). Plane įrašyta, kad turėjo būti įrengta 50 km dviračių takų, tačiau nei kur jie, nei kodėl jų nėra, – neaišku.

Nėra avarijų – nėra tako

Grįždami prie prašymo dviračių taką nutiesti Šakiai–Zypliai, pokalbio metu dviratininkai siūlė ir alternatyvą, kad jį galima tiesti ne pagal važiuojamąją dalį, o palei pasiesartį. Jei ne, galbūt galima tik sutvarkyti šalikelę ir nubrėžti skiriamą liniją. Kalbėta ir apie dviračių tako tiesimą Plokščiuose. Meras tikino ne kartą šiuo klausimu kreipęsis į įvairias institucijas, nes kelias valstybinės reikšmės. Jis citavo ir neseniai iš Susisiekimo ministerijos gautą atsakymą, kad ministerija orientuojasi į avaringus ir pavojingus kelio ruožus, o „per paskutinius 4 m. tame ruože neįvyko nė vieno įskaitinio eismo įvykio, todėl tako įrengimas kelyje nepatenka į prioritetinių objektų sąrašą“. Tad, suprask, jokio finansavimo savivaldybė gali nesitikėti.

M. Balčiūnas ragino nepamiršti ne tik Zyplių, bet ir turistams patrauklaus objekto – Gelgaudiškio.

Ką daryti vaikams?

Tad kol nerandama finansavimo, kol kažkas pramiega, pražiūri ar nesusižiūri, dviračių takų nedaugėja, situacija lieka nepakitusi. O ką daryti vaikams?

„Kelių eismo važiuojamąja kelio dalimi leidžiama važiuoti ne jaunesniems nei 14 m. asmenims arba išklausiusiems specialius kursus ir turintiems pažymėjimą ne jaunesniems nei 12 m.“, – kalbėjo Mindaugas Balčiūnas.

Jis atkreipė dėmesį, kad dviračių takai būtų skirti ne tik dviratininkams. Juose vaikai galėtų mokytis važinėti riedučiais, riedlentėmis, o mažieji dviratininkai, sukaupę daugiau patirties dviračių takuose, į važiuojamąjį dalį išvažiuos užtikrinčiau valdydami dviratį ir nesukels avaringų situacijų.

Nori dalyvauti

Sporto ir laisvalaikio klubas „Vėjas“ prašo takams naudoti tik asfalto dangą, kuri ir saugesnė, ir komfortiškesnė. Trinkelės ypač po lietaus tampa slidžios, po žiemos atsiranda netolygumų ir pan. Vienintelis dviratininkų interesus atstovaujantis klubas norėtų, kad savivaldybėje į su dviračių infrastruktūros gerinimu bei plėtojimu susijusių klausimų svarstymą būtų įtraukti ir „Vėjo“ atstovai.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar sutiktumėte prisidėti prie kelių infrastruktūros gerinimo?

klausimelis 05 17Ona iš Patamošupių:

Asfaltuotas kelias pas mus. Jau seniai paklotas. Ir remontuotas jau truputį. Tai man ir neaktualus šitas klausimas. Kita problema yra – pro mus autobusas neina. Tai turim pėsčiomis eiti du kilometrus iki Patašinės, kad iš čia nuvažiuotume į Griškabūdį, Šakius. 

klausimelis 05 17 2

Gediminas iš Žeimio k.:

Turime savo kaime ir žvyrkelio atkarpą. Tik koks šimtas metrų asfalto, per patį kaimą. Gyvenu čia nuo 1973m. Tai ir kenčiam nuolat dulkes. Žadėjo ir ūkininkai prisidėti. Manau, visi gyventojai prisidėtų kažkiek, kad tą asfaltą paklotų. Asmeniškai aš taip pat, kiek galėčiau, tiek prisidėčiau.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px