Žaidžiantys žaidimą „Draugoteka“ atsiimti knygas galės ir prie Šakių viešosios bibliotekos jau stovinčiame knygomate, kuris veikti pradės nuo kovo 1-osios. D. Pavalkio nuotr.
Šakių viešojoje bibliotekoje pirmadienį pristatytas ir oficialiai pradėtas įgyvendinti projektas „Inovatyvūs Lietuvos bibliotekų skaitymo skatinimo sprendimai vaikų ir jaunimo socialinių santykių kūrimui su aplinka“, skirtas 5–8 klasių moksleiviams. Įgyvendinant projektą buvo sukurta skaitymo skatinimo programėlė „Draugoteka“. Pirmieji plačiau apie žaidimą sužinojo į atidarymo renginį atvykę „Varpo“ mokyklos mokiniai.
Projekto pristatęs renginių vedėjas Evaldas Ragelis kalbėjo, kad „Draugoteka“ – nauja, nemokama, inovatyvi mobilioji programėlė, pritaikyta „Android“ ir iOS operacinių sistemų mobiliesiems įrenginiams. Anot jo, žaidimas skatina skaityti knygas, padeda geriau suprasti save bei užmegzti ryšį su žmonėmis.
E. Ragelis paaiškino, kad virtualaus žaidimo metu bibliotekos erdvėse žaidėjas sutinka penkis nepažįstamus skirtingo būdo, skirtingų pomėgių, įpročių, patirčių turinčius paauglius Joną, Klaudiją, Luną, Saulę ir Eliją.
„Jūsų užduotis – susidraugauti su jais, kurie jums užduos įvairių klausimų, užduočių. Jums reikės surinkti kuo daugiau širdelių, kad pereitumėte žaidimą. Esminis šio žaidimo dalykas, kad jis susijęs su specialia knygų kolekcija, kurios knygas bus galima atsiimti ne tik bibliotekoje, bet ir naujame knygomate. Veikėjai pasakos savo istorijas, kaip sprendė sunkias gyvenimo problemas, kaip suprasti svarbius dalykus padėjo knygos, kurias jums rekomenduos perskaityti. Žaisdami šį žaidimą, manau, labiau susipažinsite, kaip elgtis įvairiose skirtingose socialinėse situacijose, ieškosite atsakymų bei patarimų tikslinėje literatūroje“, – aiškino E. Ragelis.
Kaip susirinkusius informavo bibliotekos Vaikų literatūros skyriaus vedėja Inga Matulevičiūtė-Rutkauskienė, knygomatas, jau stovintis prie bibliotekos, pradės veikti nuo kovo 1 d. Anot jos, tai leis jauniesiems skaitytojams pasiimti ar grąžinti knygas nekontaktiniu būdu bet kuriuo jiems patogiu laiku, naudojantis mobiliąja programėle.
„Taip pat vyks penkios skirtingos edukacijos, į kurias kviesime vaikus nuo 5 iki 8 klasės. Kiekviena edukacija yra skirta su skirtingu „Draugotekos“ veikėju“, – informavo Vaikų literatūros skyriaus vedėja pridurdama, kad projekte dalyvauti galės tik turintys skaitytojo pažymėjus, tad ragino jų neturinčius tapti bibliotekos skaitytojais.
Jos kolegė Gedimina Ramanauskienė aprodė ir specialias lentynas, kuriose jau išdėliotos naujai gautos knygos, skirtos „Draugotekos“ žaidimui.
„Temos labai įdomios: nuotykiai, fantastika, istorija, paauglystė, šeima ir kitos. Knygos atrinktos pagal tai, kokios problemos aktualios 10–15 metų amžiaus vaikams, – pridūrė žaidimą pristatęs E. Ragelis. – Kiekvienais metais ta knygų lentyna vis didės ir žaidimas tobulės.“
Jis ragino dalyvauti šiame projekte: žaisti, skaityti, rinkti taškus, nes bus ir prizų.
Projekto vykdytojai tikisi, kad tokia žaidimo forma bus patraukli ir vertinga jaunajai kompiuterių, išmaniųjų telefonų, socialinių tinklų kartai.
„Gyvenkit su knyga. Manau, knyga yra tas raktas į mūsų atsakingą elgesį, socialinį gyvenimą. Dar kartą palinkėsiu – skaitykite knygas“, – linkėjo E. Ragelis.
Susitikimo metu moksleiviai jau galėjo žaidimą atsisiųsti į telefoną bei su smalsumu apžiūrėjo knygomatą.
„Draugo“ inf.