Jonavos švietimiečiai domėjosi rajono kaimo mokyklomis

svietimas jonavaGegužės 17 dieną mūsų krašte lankėsi Jonavos savivaldybės švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Vytautas Žebrauskas bei dar 11 šio rajono švietimo įstaigų vadovų. Svečiai domėjosi mūsų rajono mokyklų tinklo pertvarka, norėjo susipažinti su mūsų kaimo mokyklų situacija, pasidalyti tolimesnio bendradarbiavimo idėjomis.
 
Nuotr. Jonavos švietimo įstaigų vadovai domėjosi rajono mokyklų tinklo pertvarka ir, kaip katastrofiškai mažėjant vaikų skaičiui, „išgyvena“ mažosios kaimo mokyklos.
 
Jonavos švietimiečius savo darbo kabinete priėmė rajono savivaldybės meras Juozas Bertašius. Jis  supažindino svečius su rajono mokyklų tinklo pertvarka, kuri įvyko dėl vienintelės priežasties – mokinių skaičiaus mažėjimo. Pasak J.Bertašiaus, švietimas – prioritetinė sritis, todėl labai stengiamasi išsaugoti kaimo mokyklas, net jei tenka daryti klasių komplektavimo išimtis. „Mokyklų ateitis – daugiafunkciniai centrai, po kurių stogu sutelpa ir patys mažiausieji, ir vyriausieji“, - kalbėjo meras, džiaugdamasis pirmuoju tokiu centru, įsikūrusiu Plokščių vidurinėje mokykloje.

Pasak svečius sutikusios Plokščių vidurinės mokyklos direktorės  Nijolės Bitinienės,  pažintis su Jonavos švietimiečiais užsimezgė praėjusių metų rudenį, kai mūsų rajono mokyklų vadovų grupė lankėsi Jonavos savivaldybėje ir Lietavos, Žeimių bei Bukonių mokyklose.  „Nors Šakių ir Jonavos rajonai yra skirtingi savo socialine ir ūkine aplinka, abiejų rajonų mokyklos sprendžia panašias problemas - kokius sprendimus priimti, siekiant išsaugoti kaimo mokyklas“, - teigė N.Bitinienė.

Šio susitikimo metu jonaviškiai norėjo susipažinti su mūsų kaimo mokyklų situacija, domėjosi vaikų skaičiumi, klasių komplektacija.

Svečiai apsilankė Sintautų pagrindinėje mokykloje, kuri viena pirmųjų rajone, dar  2001 metais,  reorganizuota iš vidurinės į pagrindinę ir sėkmingai vykdo pagrindinės mokyklos veiklos kryptis. Jas visapusiškai palaiko ir mokiniai, ir jų tėvai, ir vietos bendruomenė. Jonavos švietimiečiai domėjosi  mokyklos darbo patirtimi, privalumais ir iškylančiais sunkumais.

Jonaviečius labai domino Plokščių vidurinės mokyklos pasirinktas daugiafunkcinio centro modelis, kuris šiuo metu jau baigiamajame etape, projekto įgyvendinimo patirtis, vykdomos veiklos pasikeitimai ir tolimesnė veiklos vizija, būtinų priimti sprendimų teisiniai klausimai. Svečių nuomone, Plokščių bendruomenė kuria naują kaimo švietimo įstaigų veiklos patirtį. Pagalba švietimo aplinkos išsaugojimui kaime  ir turėtų būti vystoma tokia kryptimi.

Plokščiuose svečiai susitiko su Lekėčių, Kriūkų, Kidulių, Paluobių, Žvirgždaičių kaimo mokyklų vadovais, rajono savivaldybės administracijos švietimo skyriaus specialistais. Susitikime buvo kalbama apie kaimo mokyklų „išgyvenimo“ problemas, situacijas, kai mokykloje  per vienerius ar dvejus metus katastrofiškai sumažėja mokinių skaičius, kokius patirties pavyzdžius turi Šakiai, o kokius Jonava. Pasak N.Bitinienės, abiejų rajonų mokyklų problemos labai panašios, tik kiek skirtingi sprendimo būdai. Pavyzdžiui, Jonavoje nėra mokyklų skyrių, labai mažas mokyklas stengiamasi išlaikyti savarankiškas, paliekant jose pradinį ir ikimokyklinį bei priešmokyklinį ugdymą.

Po diskusijų svečiai iš Jonavos aplankė Gelgaudiškio dvarą, gėrėjosi mūsų savivaldybės dėmesiu kultūriniam istoriniam paveldui. „Galbūt šis susitikimas motyvuos abiejų rajonų švietimiečius tolimesniam bendradarbiavimui. Jo metu buvo pasidalinta idėjomis ir dėl atskirų mokyklų mokytojų bei mokinių draugystės“, - teigė Plokščių vidurinės mokyklos direktorė.

„Draugo“ inf.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kas lemia žemą rajono poziciją švietimo srityje?

klausimelis 05 21Edvinas iš Šakių:

Manau, mokiniai yra per mažai motyvuoti mokytis. Aš, pavyzdžiui, baigiau aštuonias klases, buvo kitokie laikai, bet siekiau, stengiausi mokytis. Ir toliau mokiausi, baigiau technikumą. Sūnus baigė universitetą, anūkai dar maži. Kaimo vaikai mokosi ne prasčiau. Netgi labiau pasiekia aukštų pasiekimų. 

klausimelis 05 21 2

Ričardas iš Bliuviškių:

Manau, ir tėvai turėtų labiau rūpintis vaikų mokslais. Bet yra ir pačių mokinių be motyvacijos. Mačiau – stovi prie Darbo biržos du mokiniai, o ne pamokose. Savo laiku siekiau mokytis, nebuvo jokia kančia eiti į mokyklą. Baigiau devynias klases, vėliau įsidarbinau. Girdėjau – Griškabūdyje mokytojų trūksta. Netiesa, kad kaimo vaikai prasčiau mokosi, mūsų kaime vienoje šeimynoje augantys vaikai labai aukštų rezultatų yra pasiekę.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.