Gegužės 7 – oji – spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena. Lietuvos statistikos departamentas informavo, kad nuo 1991 iki 2014 metų Lietuvoje išleista 85,7 tūkst. pavadinimų knygų ir brošiūrų, kurių metinis tiražas sudarė 265,9 mln. egzempliorių. t. y. vienam šalies gyventojui vidutiniškai tektų 90 išleistų knygų ir brošiūrų.
Praėjusiais metais šalyje išleista 3 356 pavadinimų knygų, iš jų 1 398 grožinės literatūros knygos. Daugiausiai buvo išleista Lietuvos autorių knygų – 669, Jungtinių Valstijų – 231, Jungtinės Karalystės – 131, Rusijos – 65, Vokietijos – 50 autorių knygų. Be to, išleista po vieną Argentinos, Indijos, Islandijos, Turkijos autorių grožinės literatūros knygą, 121 žodynas, žinynas, enciklopedija.
Padidėjus besinaudojančių internetu skaičiui, keitėsi gyventojų skaitymo įpročiai, atitinkamai – spaudos leidybos apimtys. 1994–1996 metai – laikraščių klestėjimo laikas. 1995 metais buvo leidžiama iki 477 skirtingų laikraščių, vienkartinis laikraščių tiražas buvo 3,4 mln.– kiekvienam gyventojui po laikraštį.
Nuo 1996 metų tiek skirtingų laikraščių, tiek jų tiražas mažėja. 2013 metais iš viso leista 252 pavadinimų laikraščiai, kurių vienkartinis tiražas – 1,5 mln. Net 92 proc. laikraščių buvo leidžiami lietuvių kalba, 7 proc. – rusų, 1 proc. – lenkų kalbomis.
Skirtingai nuo laikraščių, žurnalų ir kitų periodinių leidinių skaičius auga. Jei 1995 metais leista 212, tai 2013 metais – net 529 skirtingų pavadinimų žurnalų ir kitų periodinių leidinių. Nuo 1999 metų žurnalų ir kitų periodinių leidinių vienkartinis tiražas pralenkė laikraščių tiražus ir palaipsniui didėjo. Didžiausias žurnalų tiražas – 5,5 mln. egzempliorių – buvo išleistas 2008 metais. 2013 metais vienkartinis žurnalų tiražas dvigubai lenkė laikraščių tiražus ir siekė 3,8 mln. 88 proc. žurnalų buvo leidžiami lietuvių kalba, 9 proc. – anglų, 3 proc.– kitomis kalbomis.
Gyventojų skaitymo įpročių pokyčiai susiję su interneto plėtra. Vis dažniau naujienas gyventojai sužino naudodamiesi internetu. 2013 metais internete naujienas skaitė 62 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų, t.y. 91 proc. asmenų, kurie naudojasi internetu. Tuo tarpu 2003 metais tokių buvo atitinkamai 15 proc. ir 61 proc.
„Draugo“ inf.