Plenero organizatorius Mindaugas Pauliukas žiūrovams pristato savo nutapytus eskizus. D. Pavalkio nuotr.
Nors plenere turėjo dalyvauti septyni dailininkai, tačiau prisijungė penki: be M. Pauliuko, senbuviai Romanas Averincevas, Mantas Maziliauskas, Irena Mikuličiūtė (MIKA) bei pirmą kartą į kolegų gretas įsiliejęs Vytautas Kaunas. Dailininkai savaitę išsijuosę tapė stengdamiesi perteikti savo pasaulio bei aplinkos vizijas. Apie kasmet plenere susirenkančius dailininkus organizatorius sako: „Man iki šiol paslaptis, kaip mes, tokie skirtingi, neišsibėgiojome.“
Šiais metais M. Pauliuko paveikslus įkvėpė Prano Mašioto pasakos bei mitų, gamtos motyvai. Vienas iš įdomiausių šio plenero M. Pauliuko darbų – „Sizifo malda“, kuriame jis sako vaizdavęs sūnų kaip jauną Sizifą, ridenantį akmenį – nuotolinį mokymą. Plenere apsilankę žiūrovai diskutavo, ar paveiksle vaizduojamas Sizifas jau užrideno akmenį, ar vis dar ridena, tačiau dailininkas atvirai pripažino, kad mitinį paveikslą jis nutapė todėl, kad karantino laikotarpis jam buvo labai sunkus.
Kasmet pleneruose dalyvaujantis dailininkas R. Averincevas teigia, kad jau ketverius metus įkvėpimo semiasi kapinėse. Šiais metais jo dinamiškų, ryškių spalvų paveiksluose – ženklai ir portretai. R. Averincevas sako visas dienas praleidęs tapydamas: „Aš kasdien po vieną paveikslą padariau. Septyni paveikslai, septynios dienos.“
Dar vienas, nuo pirmojo plenero dalyvaujantis dailininkas M. Maziliauskas dalinasi savo filosofiškomis idėjomis bei kūriniu „Oru ant drobės“.
„Kokia sudėtis tapybos? Dažniausiai sako – drobė, aliejus, pigmentas, bet visą laiką dalyvauja oras. (...) Oras gali būt netgi kaukė. Tirštas, retas, varginantis, įkvepiantis. Švento oro magija“, – paveikslą komentuoja dailininkas.
Anot M. Maziliausko, jei nebūtų šventųjų, žmogus išgyventų, bet jei nebūtų švento oro – ne.
Dailininkai teigia „neturintys nuosavybės į pamatymo teisingumą“, tad kviečia visus, kurie negalėjo atvykti į Kudirkos Naumiestį, apsilankyti būsimoje Šakių kultūros centro parodoje, pamatyti plenero darbus ir pabandyti suvokti paveikslo esmę bei pajausti gylį.