Darkart apie dviračių takų įrengimo galimybes

vejas savivaldybeje
Nuotr. Prieš vizitą Kelių direkcijoje valdžios atstovai išklausė dviratininkų lūkesčius dėl galimų dviračių takų rajone.

Gintarė MARTINAITIENĖ

Į dviračių takų problemą Šakiuose dėmesį bandoma atkreipti jau keletą metų iš eilės, šiuo klausimu rengtos peticijos, specialios akcijos, tik situacija faktiškai nejuda iš mirties taško. Šįkart susitikimą inicijavo ne dviratininkai, bet juos pokalbiui pasikvietė rajono meras Edgaras Pilypaitis. Kaip pats sakė, prieš vykdamas į Lietuvos automobilių ir kelių direkciją norėjo pasiderinti galimų dviračių trasų techninius aspektus.

Pasak E. Pilypaičio, su direkcija kalbantis, kad mums reikia dviračių tako Šakiai–Zypliai, jiems sunku suprasti, kodėl tai yra prie Kauno kelio, nes tikrieji Zypliai yra Griškabūdžio seniūnijoje. Be to, ne paslaptis, kad direkcijoje dirbantys žmonės nei buvę mūsų krašte, nei regėję realios situacijos, tad svarbiausia bent vietiniams susiderinti norus ir teisingai juos iškomunikuoti. Tad ir su dviratininkais, tiksliau, sporto ir laisvalaikio klubo „Vėjas“ atstovais, sėstasi prie bendro stalo aptarti dviračių tako įrengimo galimybes, „kad gerai tą reikalą suprastume ir gerai ištransliuotume, neprasilenktų darbai ir planai realybėje“.

Ūkio, architektūros ir investicijų skyriaus vedėjas Arvydas Šlėderis laikosi pozicijos, kad norint, jog kalbos taptų kūnu, pirmiausiai reikia pasidaryti techninį projektą, o jau paskui ieškoti finansinių galimybių, nes dabar net ir atsiradus lėšų pirmiausiai turėtų būti atlikti projektavimo darbai.

„Tad kokių mes jų norėtume, kuria vieta jis turėtų praeiti? Keliu, pakele, pasiesarčiu? Kaip praeisime pro miestą? Kaip pro Lukšių miestelį? Norime tai aptarti, kad turėtume išeities tašką derantis su Kelių direkcija“, – aiškino A. Šlėderis, pridūręs, kad kol kas kalbama apie projektavimą, bet ne apie konkrečius darbus.

„Vėjo“ atstovė Eglė Plančiūnienė pasidžiaugė „pasikeitusia plokštele“, mat anksčiau iš savivaldybės esą apskritai buvo akcentuojama, kad Kelių direkcija į jokias kalbas nesileidžia. Be to, pasak jos, bene nuo 2010-ųjų kalbama apie koncepcijas, pasiesarčiais pribraižyta dviračių takų, o kiek jų realybėje?

Pasak „Vėjo“ vadovo M. Balčiūno, dviratininkai laikosi vieningos nuomonės, kad dviračių takas nuo Šakių Zyplių link būtų įrenginėjamas palei važiuojamąją dalį, o nuo žiedinės sankryžos jie norėtų sukti dešiniau ir „važiuojamąja dalimi atsidurti prie tunelio“, kurį siūlytų rekonstruoti ir įrengti požeminę pervažą.

Dviratininkai įsitikinę, kad takas Zyplių link reikalingas ir kaip susisiekimo priemonė, kuri užtikrintų saugų keliavimą net su vaikais, ir priemonė, prisidėsianti prie sveikatinimo propagavimo.

Aptartos ir konkrečios Lukšių gatvės, kuriomis galėtų driektis dviračių takas.

„Šakiai nėra tas miestas, kuris geografiškai būtų labai patogus dviratininkams“, – apgailestavo M. Balčiūnas.

Apsistota prie minties, kad dviračių tako reikėtų ir nuo skvero per Birutės ir Siesarties gatves. Čia būtų bandoma platinti gatvę ir dviračių taką pažymėti specialia linija. Keletas projektų, kuriuose numatyta dviračių takų įrengimas, jau įgyvendinama, tad siekis – kad visi takai jungtųsi į bendrą dviračių tinklą.

„Turėtume galvoti ne tik apie dviračių taką Šakiai–Zyplių dvaras, bet apskritai ir į kitas puses, galbūt apjungti nuo Kauno žiedo su Plokščių žiedu dabar projektuojamu dviračių taku iki naujųjų kapinių ir galbūt tęstųsi toliau Gelgaudiškio link“, – ateities planus dėstė meras E. Pilypaitis.

Dviratininkai atvirauja, kad vykstant Gelgaudiškio link, ypač ties vadinamąja draustine, sąlygos apgailėtinos.

„Ten žiaurios sąlygos, mes kaip kokie mirtininkai, išvažiavę į kelią“, – kalbėjo viena iš dviratininkių.

Žinoma, sakė dviratininkai, reikia kalbėti ir apie normalų taką palei Nemuną...

Visgi meras akcentavo, kad nors kalbų pradžia su Kelių direkcija yra, greito rezultato tikėtis neverta, bet M. Balčiūnas šmaikštavo, kad politikai, norėdami po ketverių metų rinkėjų balsų, turėtų būti suinteresuoti padirbėti iš peties.

Po vizito direkcijoje A. Šlėderis informavo, kad laukia derinimo darbai. Vieni pirmųjų – bus žiūrima, ar užteks reikiamo atstumo tarp kelio ir privačios žemės, nes direkcijos reikalavimas, kad dviračių takas turėtų būti ne siauresnis kaip 2,5 metro.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kodėl gegužės 1-ąją, Darbininkų dieną, žmonės nedirba?

klausimelis 04 30Ivanas iš Kriūkų:

Dievas sukūrė žmonėms pakankamai dienų darbui. Nepritarčiau siūlymui išbraukti Darbo dieną iš nedarbo dienų sąrašo. Manau, ši diena turi būt laisva, kad žmonės galėtų pasidžiaugti pavasariu, išeiti į gamtą ir pamąstyti, dėl ko aš gyvenu, ką aš duodu kitiems. Jei žmogus bus apkrautas darbais, mažiau aplink save matys. Tad laisva diena niekam nepamaišys. 

klausimelis 04 30 2

Kristina iš Keturnaujienos:

Nes priskirta prie nedarbo dienų. Kiekviena papildoma laisva diena gerai, ypač žmonėms, turintiems šeimas, be to, kiekvienas namuose turi savo darbų. Nepritarčiau, kad ją reikėtų naikinti, nebent būtų priimtas sprendimas pridėti prie atostogų dienų.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.