Pristatydama informacinę kampaniją ministrė Agnė Bilotaitė pripažino, kad pasirengimas ekstremaliosioms situacijoms išlieka nepakankamas, žmonėms trūksta išlikimui būtinų įgūdžių. VRM nuotr.
Antradienį Vidaus reikalų ministerija (VRM) pristatė informacinę kampaniją, skirtą gyventojų ir valstybės pasirengimui galimai branduolinei avarijai, karinėms grėsmėms bei kitoms nelaimėms. Iniciatyva „Esame komanda. Turime planą“ norima pasiekti maždaug 1 mln. įvairių amžiaus šalies gyventojų ir stiprinti jų žinias apie pasiruošimą ekstremaliosioms situacijoms.
Pristatydama informacinę kampaniją, ministrė Agnė Bilotaitė pabrėžė, kad gyvenant ypatingos įtampos sąlygomis skirti išskirtinį dėmesį civilinės saugos klausimams yra itin svarbu.
Pasak ministrės, Lietuvos gyventojų pasirengimas ekstremaliosioms situacijoms išlieka nepakankamas, žmonėms trūksta išlikimui būtinų įgūdžių. Naujausias VRM inicijuotas gyventojų nuomonės tyrimas rodo, kad tik 9 proc. gyventojų tikrai žinotų, kaip elgtis stichinių ar žmogaus sukeltų nelaimių atveju. Dar 41 proc. žmonių mano, kad žinotų, kaip tokiais atvejais elgtis. Tik penktadalis (18 proc.) Lietuvos gyventojų turi susiruošę išvykimo krepšį, o šeimos planą, kaip elgtis nelaimės metu, su artimaisiais yra aptarę 15 proc. gyventojų. Būtiniausių atsargų 72 val. (maisto, vandens, vaistų, higienos priemonių) pasiruošę turi 50 proc. šalies gyventojų.
A. Bilotaitės teigimu, jei dar prieš keletą metų civilinės saugos paskaitos kėlė nuobodulį, tai šiandien civilinės saugos specialistai laukiami visur – nuo mokyklų iki darboviečių. Gyventojai, kurie dalyvavo mokymuose, daug dažniau ėmėsi konkrečių veiksmų, kad apsisaugotų patys ir apsaugotų savo šeimos turtą. Vis dėlto tik penktadalis gyventojų kada nors dalyvavo mokymuose, kaip elgtis ekstremaliosios situacijos metu.
„Nereikia gąsdintis, bet turime būti pasirengę įvairiems scenarijams ir prireikus žinoti aiškų veiksmų planą“, – sako vidaus reikalų ministrė A. Bilotaitė.
Skelbiama, kad naujoji informacinė kampanija pareikalaus beveik pusės milijonų eurų. Viešinimo akcija truks maždaug du mėnesius – kampanijos vaizdo klipas bus rodomas televizijos ekranuose, straipsniai publikuojami regioninėje ir nacionalinėje žiniasklaidoje. Akcija atsispindės ir lauko reklamose, radijo laidose. Ketinama pasitelkti ir nuomonės formuotojus.
Aktuali, naudinga informacija gyventojams kampanijos laikotarpiu taip pat bus skelbiama kitais kanalais: internete, regioniniuose laikraščiuose, per radiją ir kt. VRM primena, kad visą informaciją, kaip pasiruošti nelaimėms ir kaip elgtis jų metu, galima rasti internete adresu LT72.lt.
„Draugo“ inf.