Konkurso „Sukurta Šakių krašte“ pagrindinį „Sruzdės“ apdovanojimą pelnė UAB „Kuchmistrai“ išmanus Zyplių dvaro viešbutis „Oficina“. Verslininkas Arūnas Tarnauskas dėkojo už įvertinimą, pripažino, kad ne viskas ėjosi taip sparčiai, kaip norėta. D. Pavalkio nuotr.
„Nebuvo jokių problemų su įsigijimu, labai džiaugiamės parama“, – kalbėjo V. Pantelaitis.
Tiesa, renginyje tikėtasi sulaukti ir daugiau jauno verslo subjektų, tačiau, pasirodo, kitų galimybes pasidalinti patirtimi sutrukdė galimybių pasų neturėjimas.
Komunikacijos dirbtuvės
Vėliau vyko komunikacijos dirbtuvės, kurias vedė asmeninio ugdymo trenerė, konsultantė Kristina Mickienė. Ji daug kalbėjo apie emocinį intelektą ir jo svarbą bei tai, kad emocinė pusė yra ne mažiau svarbi nei racionalioji.
„Kaip, o ne ką kalbame, yra daug svarbiau“, – sakė ji ir pridūrė, kad nedirbantiems su savo emocijomis, jų nevaldantiems žmonėms stresinėse situacijose daug sudėtingiau priimti logiškus, racionalius sprendimus nei tiems, kurie su savo emocijomis tvarkytis moka.
K. Mickienė pabrėžė neverbalinės kalbos svarbą: įvairiuose pokalbiuose, susitikimuose tekstas paveikus tik 7 proc., o neverbalinės kalbos paveikumas net 93 proc.
Patirtimi bei mintimis dalijosi svečiai ir kaimynai
Antroje dalyje apie verslą kalbėjo restoranų tinklą valdanti Odeta Bložienė. Ji pabrėžė, kad idėjų yra daug ir įvairių, tačiau svarbiausia – jų įgyvendinimas, drąsa rizikuoti. Mažais žingsneliais jos sesers Beatos Nicholson vyro pradėtas verslas ir didžiulis noras lietuvaičiams kepti neapolietiškas picas šiuo metu yra išsivystęs iki devynių restoranų, dar spartesnę verslo plėtrą stabdo žmogiškųjų resursų stoka. Moteris pripažino, kad kartais reikia priimti ir sunkius sprendimus, pavyzdžiui, vieną restoraną teko uždaryti ir jiems, tačiau tai neišvengiama. Viešnia įsitikinusi: jeigu matai, kad nepasiteisina, reikia kirsti šaką, ant kurios sėdi, ir visai nesvarbu, kiek tai brangu, kiek į tai įdėta darbo, pinigų.
Vilkaviškio turizmo informacijos centro direktorius Vitas Girdauskas pristatė projektą bei prekinį ženklą „Pagaminta Vilkaviškyje“, kuris apjungia vietinius gamintojus, maršrutus kelionėms. Marijampolės atstovė pristatė projektą „Šilti linkėjimai iš Marijampolės“, kuriuo siūlo įvairiausias dovanas ne tik verslui, bet ir pavieniams žmonėms. Pasak Šakių verslo informacijos centro vadovės D. Palukaitienės, smagu pasidžiaugti kaimynais, iš jų pasimokyti, o šiais pavyzdžiais sekti nusiteikę ir Šakiai. Tuo labiau, kad būtent verslo centrui patikėta ir turizmo funkcija, tad nuo šiol teks dirbti apjungiant ne tik verslą, bet ir turizmo sektorių. Todėl penktadienį vykusio renginio metu simboliškai atsisveikinta su senuoju įstaigos logotipu ir minint veiklos dvidešimtmetį su viltimi, su naujais planais žvelgiama į ateitį.
Veiklos dvidešimtmetis
D. Palukaitienė sako sunkiai besuskaičiuojanti, kiek per du veiklos dešimtmečius suteikta įvairių konsultacijų, vesta mokymų. Kad tai svarbus partneris, nuolatinis strateginių planų konsultantas ar net kritikuotojas, sutiko ir sveikinimus skyręs meras Edgaras Pilypaitis.
„Sunkumai lai užgrūdina, o krizės išgrynina“, – linkėjo jis.
Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPA) viceprezidentas Mindaugas Misiūnas D. Palukaitienei įteikė rūmų padėkos ženklą už aktyvią veiklą telkiant verslo bendruomenę, nuoseklų darbą verslo interesų atstovavime ir savivaldos bei verslo bendradarbiavimo puoselėjimą. Svečias prisiminė, kaip taryba svarstė Šakių krašto bendruomenės įsiliejimą į gausią KPPA rūmų bendruomenę, kurioje šiuo metu 600 įvairių verslo vienetų, ir džiaugėsi, kad tai aktyvi bei stipri bendruomenė.
Sveikinimus skyrė ir rajono verslo bendruomenė, kurios vardu kalbėjęs Arūnas Tarnauskas patikino, kad prieš dvidešimtmetį priimtas sprendimas kurti šį centrą pasiteisino, sėkmės linkėjo ir ateityje. Tiesa, prieš D. Palukaitienę centrui vadovavo Aurelija Baužaitė, o prieš ją vadovės pareigas ėjo Audronė Miesčionaitienė. Dabartinė direktorė dėkojo savo kolektyvui, nes įstaiga, jos sėkmė pirmiausiai priklauso ir nuo joje dirbančių žmonių.
Beje, verslininkas Tadas Bybartas D. Palukaitienei padovanojo siuvinėtą „Poniškų privilegijų“ ženklą, kuriame perteikiamos regiono paslaugos bei pagrindiniai akcentai, siūlė galbūt ir logotipą sieti su jau esamu ženklu. Merui verslininkas įteikė siuvinėtą Šakių herbą, kuriam sukurti panaudota 220 tūkst. dygsnių.
„Skruzdė“ viena, nominantai šeši
Dar vienas lauktas ir svarbus renginio akcentas – šeštą kartą rengiamo konkurso „Sukurta Šakių krašte“ apdovanojimai ir nominacijos „Skruzdė“ (skulptoriaus Kęstučio Dovydaičio darbas) įteikimas. Iš viso buvo šeši nominantai: Augusto Masevičiaus ūkyje gaminamas, visiškai naujai atsiradęs produktas – kanapių sėklų aliejus „Masa“, Palieko dvare įkurtas, antras pagal dydį Lietuvoje plaukiojantis dinaminis fontanas su vaizdo ir garso projekcijų sistema, Ernestos Ūsienės „Saldūs ūsai“ medus su liofilizuotomis uogomis ir žolelėmis, UAB „Lauksva“ minkštas miegamas kampas „Square“ (beje, pretenduosiantis į „Metų gaminio“ apdovanojimus), kaimo turizmo sodybos „Kukarskė“ tradicinė suvalkietiška virtuvė bei UAB „Kuchmistrai“ išmanus Zyplių dvaro viešbutis „Oficina“, kuriame veikia išmani valdymo sistema. Tai pirmasis kultūros paveldo objektas, pritaikytas viešbučiui. Būtent šiam verslo subjektui ir buvo skirtas pagrindinis konkurso apdovanojimas, kurį atsiimdamas Arūnas Tarnauskas pripažino: produktas realizavosi ir gimė ne taip greitai, kaip galbūt norėjosi, tačiau jis visiems linkėjo būti drąsiems ir stipriems.
Kauno PPA padėka už drąsą kurti naujus produktus, edukacinę veiklą buvo skirta E. Ūsienei. Savivaldybės padėka už kuriamo šeimos ūkio tradicijas įteikta A. Masevičiui, linkint, kad aliejus „Masa“ taptų rajono ir lietuviškos produkcijos veidu.