Asta GVILDIENĖ
Lapkričio 8 – 10 dienomis Vilniuje, „Litexpo“ parodų rūmuose vykusioje visuomeniniam sektoriui – restoranams, kavinėms, viešbučiams skirtų baldų parodoje dalyvavo jau beveik du dešimtmečius Šakiuose dirbanti baldų įmonė „Lauksva“. Pačio pardavimų darbymečio įkarštyje ji sugebėjo ne tik pasiruošti parodai, bet ir pristatyti keturis visiškai naujus baldus.
Nuotr. Į parodą užsukusius klientus UAB „Lauksva“ pardavimų direktorė L.Valaitienė ir projektų vadybininkas Gražvydas Kutkus (centre) supažindino su naujų baldų privalumais, spalviniais sprendimais ir komplektacija.
Įgyvendina naują strategiją
Lapkričio 8 – 10 dienomis Vilniuje, „Litexpo“ parodų rūmuose vykusioje visuomeniniam sektoriui – restoranams, kavinėms, viešbučiams skirtų baldų parodoje dalyvavo jau beveik du dešimtmečius Šakiuose dirbanti baldų įmonė „Lauksva“. Pačio pardavimų darbymečio įkarštyje ji sugebėjo ne tik pasiruošti parodai, bet ir pristatyti keturis visiškai naujus baldus.
Nuotr. Į parodą užsukusius klientus UAB „Lauksva“ pardavimų direktorė L.Valaitienė ir projektų vadybininkas Gražvydas Kutkus (centre) supažindino su naujų baldų privalumais, spalviniais sprendimais ir komplektacija.
Įgyvendina naują strategiją
Pasak UAB „Lauksva“ pardavimų direktorės Loretos Valaitienės, dalyvavimas visuomeniniam sektoriui skirtų baldų parodoje – tai vienas iš būdų įgyvendinti naująją įmonės strategiją – turėti pigesnį, labai lengvai komplektuojamą, paprastą, bet tikrai ne prastą nestandartinę baldų kolekciją. Net sunkiausiomis akimirkomis rankų nenuleidžianti ir išeitį iš bet kokios situacijos randanti vadovė tokį sprendimą suformavo subrandinusi visas iš užsienio baldų parodų parsivežtas mintis ir naujas idėjas. Taip „gimė“ kavinėms ir picerijoms skirti minkštasuoliai „Arena“ ir „Uno“, restoranams pritaikyti klasikinio dizaino minkštasuoliai „Venecija“, ekonominės klasės viešbučiams tinkamos korpusinių baldų kolekcijos „Magnus“ ir „Vingis“. Taip šiais metais parodoje puikavosi nauji baldai: „Slim“, „Mersi“, „Orbit 1“ ir „Orbit 2“. „Pamatuoti parodos sėkmę ar nesėkmę - labai sudėtinga, - sako pardavimų direktorė. - Tai ilgalaikio darbo rezultatas. Tik po kurio laiko gali ateiti parodoje eksponuotų baldų užsakymas, kokio architekto ar dizainerio susidomėjimas vienu ar kitu variantu.“
Šie metai ramūs
„Šie metai, palyginus su ankstesniais, tikrai geri. Jie tokie ramūs, - džiaugėsi pašnekovė. – Darbo turim tiek, kad nevaliojam apžioti. Šiuo metu jau uždarom šių metų sezoną, kad galėtume iki Naujųjų atlikti visus užsakymus ir klientas galėtų dar šiemet džiaugtis naujais baldais.“ Paaiškėjo, kad sąlyginai pirkimų padaugėjo visoje Lietuvoje. Tendencija tokia, kad žmonės baldus pradėjo pirkti su brangesniais audiniais, tuo tarpu krizės metais rinkosi patį pigiausią produktą. Tad teko nelengva užduotis – išsirinkti ne tik naują gobelenų kolekciją, bet ir protingai koordinuoti užsakymus. „Anksčiau būdavo, užsakei konteinerį gobelenų iš Kinijos ir visą mėnesį ramu, o dabar brangius audinius tenka pirkti po ruloną“, - tvirtino L.Valaitienė.
Renkasi ryškias spalvas
Sužinojome, kad baldų spalvos labai priklauso nuo sezoniškumo. Devyniolika metų gobelenus baldams renkanti direktorė patikino, kad žmonės baldų spalvas renkasi priklausomai nuo metų laiko. Ji pastebėjo, kad rudenį ir žiemą perkami baldai su tamsesnių, o pavasarį ir vasarą - šviesesnių spalvų audiniais. Todėl labai svarbu laiku nutraukti sandėlio baldų gamybą, nes pavėlavus, kaip išsireiškė L.Valaitienė, gali „apsiženyti“ su tuo baldu (t.y. ilgai neparduoti). Buvo kalbama, kad krizės metu buvo tendencija rinktis skirtingų, tačiau tik tamsių spalvų audinius. „Nieko panašaus. Jokių spalvų tuomet nebuvo, išskyrus tamsiai rudą gobeleną. Daugiau nieko žmonėms nereikėjo, - tvirtino įmonės vadovė. – Mane nervino tas rudas gobelenas. Vis laukiau, kada baigsis tokie užsakymai...“ Tačiau dabar niekam neįsiūlysi baldų su rudų spalvų audiniais. Žmonės tampa drąsesni. Jei anksčiau niekas nepirko baldų su ryškiai raudonų, žalių arba geltonų spalvų gobelenais, tai dabar šios spalvos ypač populiarios. Ekspozicija net šviečia nuo šių sprendimų, iš tolo traukia akį sodri salotinė ar ryški geltona.
Šakiečiai domisi naujienomis
„Mūsų rajono gyventojai yra išprusę ir domisi baldų naujovėmis, - patikino L.Valaitienė. – Dažnas, vos įžengęs pro duris, ne į baldus žvalgosi, o klausia: „Ką naujo turite?“. Matyt, beveik per du dešimtmečius vietinis klientas susipažino su dizainu, jam įdomios naujos technologijos, nauji audiniai. To, ką parduodame čia, niekas neperka, pavyzdžiui, Rokiškyje ar Zarasuose. Ten žmonės neieško modernių baldų – jiems reikalingos paprastos, seno dizaino sofos.“ Šakiečiai, pasirodo, atvirkščiai, nori naujovių. Aišku, yra tokių baldų, kurių neina atsisakyti ir išimti iš katalogo. Direktorė prasitarė, kad vyresnio amžiaus žmonės jau daugybę metų pirmenybę atiduoda ir perka svetainės baldus „Levas“. „Per laiką atsisijoja tokie unikalūs topai, kurie perkami ir šiandien, - sako ji. - Girdėjau, kad latviai bandė nusikopijuoti šį baldą, bet jiems nepavyko.“ Yra ir tokių idėjine prasme unikalių baldų, kurių vizija „gimė“ prieš penkerius ar septynerius metus. Tačiau nesugebėjome tuo metu technologiškai kokybiškai išspręsti mechanizmo funkcijų, o šiandien su naujomis technologijomis galime įgyvendinti visas idėjas.“