Žiedinės sankryžos rajone – beprecedentis atvejis Lietuvoje?

sankryza2Gintarė MARTINAITIENĖ

Tam, kad sankryžų įrenginėjimo darbai Šakiuose ir Griškabūdyje būtų baigti laiku, iki spalio 1 dienos „Klaipėdos keliai“ turėjo pasivyti darbų grafikus. Nors buvo didinami darbų tempai, faktiškai niekas netiki, kad darbus apskritai baigs juos pradėjusi įmonė. Ne kartą kalbėta ir apie sutarties nutraukimą bei naujo konkurso skelbimą. Deja, kol kas to daryti dar negalima, bet daugelis situaciją apibūdina kaip labai blogą ir beprecedentę.

Nuotr. Darbų grafikų, kaip buvo planuota, „Klaipėdos keliai“ laiku nepasivijo. Nespėja jie ir dabar. Vis garsiau kalbama, kad gali tekti skelbti naują konkursą ir darbus turės baigti kitas rangovas.

Sutarties terminas, kai rangovas UAB „Klaipėdos keliai“ turėtų baigti visus darbus, numatyta lapkričio 14 dieną, tačiau kol kas darbų pabaigos dar nematyti. Jų sparta nepatenkintas ir užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija. „Marijampolės regiono keliai“, paprašyti pakomentuoti situaciją, tik dūsauja ir su siaubu laukia artėjančios žiemos.

Stengsis, kiek galės

Kai darbus atliekančios UAB „Klaipėdos keliai“ gamybos direktorių Marių Žalnieraitį kalbinome rugsėjo pradžioje, jis situacijos nedramatizavo ir teigė, jog tai, kas numatyta, bus baigta laiku. Atrodo, kad pažadai ir liko pažadais, nors ir buvo didinami darbų tempai. Tiesa, ir dabar bendrovės gamybos direktorius sako, kad įmonė stengsis, kiek galės. „Sakyti, kad užbaigsime laiku, galbūt negalėčiau. Bandysime pratęsti terminą, nes tokia galimybė yra. Manau, rinksimės į pasitarimą ir derinsime, nors ir dabar su Kelių direkcija yra aptarinėjami įvairiausi variantai, kurių taip pat plačiau komentuoti nenorėčiau“, - teigė M. Žalnieraitis.
 
Būtų beprecedentis atvejis

Ne kartą buvo užsiminta, kad su „Klaipėdos keliais“ tiesiog bus nutraukta sutartis ir skelbiamas naujas konkursas. Kaip aiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos Projektų įgyvendinimo skyriaus vedėjas Saulius Rulys, kol kas taip elgtis, nors ir galvojama, bet negalima įstatymiškai, nes sutarties terminas dar nesibaigęs. Visgi jis pripažino, kad jeigu teks skelbti naują konkursą, tai bus beprecedentis atvejis Lietuvoje. Jo darbo praktikoje nepasitaikė tokių atvejų, kad darbus turėtų baigti kitas rangovas. Be to, naujas rangovas tikrai šiais metais darbų jau nepradėtų. S. Rulys įvardijo, kad situacija, įrenginėjant sankryžas tiek prie Šakių, tiek prie Griškabūdžio, yra gana prasta, tačiau kol kas reikia laukti ir žiūrėti, kiek „Klaipėdos keliai“ sugebės padaryti iki lapkričio vidurio. „Turėsime, ką turėsime, nors tikrai nekaip sekasi“, - atsidusdamas pripažino S. Rulys.

Prasčiau nebūna

„Marijampolės regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas - vyriausiasis inžinierius Placidas Šleinota, išgirdęs, kokiu klausimu skambiname, iškart retoriškai pasiteiravo, ar negalime paklausti ko nors lengviau. Žinoma, jie neatsakingi nei už vykdymą, nei už kitus niuansus, tačiau nuogąstauja, kad kol kas nėra ir produkto, kurį reikėtų ir galėtų prižiūrėti. „Prasčiau ir nebūna“, – teigė P. Šleinota. Be to, įmonė su nerimu laukia artėjančios žiemos. Darbai, kaip galima spėti, laiku atlikti nebus, o ir taip avaringose sankryžose šaltuoju metų laiku turės būti užtikrinamas saugumas. Būtent tai ypač neramina kelininkus. Nuogąstavimus šiuo klausimu yra išsakęs ir Šakių kelių tarnybos viršininkas Antanas Pauliukevičius.

Išėjo kaip išėjo

Tad kas turėjo didžiausios įtakos, jog darbai nevyko tokiu spartumu, kokiu turėjo? „Klaipėdos kelių“ gamybos direktorius M. Žalnieraitis tikino, kad atvejis, kai įmonė darbų nespėja atlikti laiku, yra pirmasis. Jis teigė, jog įrenginėjant žiedinę sankryžą prie Griškabūdžio, iškilo nenumatytų darbų, buvo negeras gruntas, dar prisidėjo tam tikri vidiniai dalykai ir, viską sudėjus, išėjo kaip išėjo. Visgi, kiek žinoma, sankryžų įrenginėjimas rajone nėra vieninteliai bendrovės įgyvendinami projektai ir tikrai dabartinis atvejis, kai bendrovė nespėja laiku, nėra vienintelis. Be to, „Klaipėdos keliai“ yra skolingi Griškabūdžio žemės ūkio bendrovei už kurą, bendrovės teritorijoje nemokamai laikė savo techniką. Tačiau vėlgi, ir tai nėra vienintelis ir didžiausias bendrovės įsiskolinimas... Yra kaip yra ir belieka laukti lapkričio vidurio. Kaip teigė P. Šleinota, stebuklų būna, tačiau jis, ypač šiuo atveju, nelinkęs jais tikėti. Kyla vienintelis retorinis klausimas, kaip tokios bendrovės laimi viešuosius pirkimus? Juk ne pirmą kartą pasitvirtina, kad reikėtų žiūrėti ne tik į popierius, bet ir į darbo rezultatus, patirtį...

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar sutiktumėte prisidėti prie kelių infrastruktūros gerinimo?

klausimelis 05 17Ona iš Patamošupių:

Asfaltuotas kelias pas mus. Jau seniai paklotas. Ir remontuotas jau truputį. Tai man ir neaktualus šitas klausimas. Kita problema yra – pro mus autobusas neina. Tai turim pėsčiomis eiti du kilometrus iki Patašinės, kad iš čia nuvažiuotume į Griškabūdį, Šakius. 

klausimelis 05 17 2

Gediminas iš Žeimio k.:

Turime savo kaime ir žvyrkelio atkarpą. Tik koks šimtas metrų asfalto, per patį kaimą. Gyvenu čia nuo 1973m. Tai ir kenčiam nuolat dulkes. Žadėjo ir ūkininkai prisidėti. Manau, visi gyventojai prisidėtų kažkiek, kad tą asfaltą paklotų. Asmeniškai aš taip pat, kiek galėčiau, tiek prisidėčiau.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.