Asta GVILDIENĖ
Praėjusių metų kovo mėnesį savivaldybėje startavo Švietimo ir sporto skyriaus darbuotojų inicijuotas projektas „Lyderių laikas 2“. Sausio 21 dieną savivaldybėje vykusiame kūrybinės komandos susitikime buvo aptarti jau padaryti projekto darbai, diskutuota ir dar kartą tartasi, kokie tolimesni žingsniai būtų svarbiausi, kokios veiklos labiausiai ugdytų ir išlaisvintų švietimo lyderius, laiduotų didžiausią mokyklų įsijungimą ir tvarumą ateičiai.
Nuotr. Tiems, kas šiandien ieško apčiuopiamo projekto rezultato, N.Bitinienė sako, kad jį pamatyti dar sunku - galbūt jis taps akivaizdesnis, kai projekto veiklos bus perkeltos į mokyklas.
Dirba aktyvi kūrybinė komanda
Pasak projekto koordinatorės Nijolės Bitinienės, projektą įgyvendina kūrybinė grupė, kurioje šiuo metu dirba dvidešimt mokykloms, savivaldybės administracijai ir politikams, mokinių tėvams, jaunimo ir kitoms suinteresuotoms grupėms atstovaujančių žmonių. Kūrybinės komandos nuomone, labai svarbus pagrindinis projekto siekis - aktyviai veikti mokantis ir darant realius žingsnius švietimo sistemos tobulinime. Projekte apjungti visi švietimo lygmenys – mokykla, savivaldybė ir ministerija bei kitos valstybinės švietimo institucijos. Tai, pasak N.Bitinienės, leidžia bet kurią daromą veiklą „įžeminti“ visuose lygmenyse, nelieka nesusikalbėjimo ir atotrūkio nuo mokinio ir mokyklos. „Projekto pagrindas – lyderystė vardan mokymosi, - teigė koordinatorė. - Tai lygių sąlygų sukūrimams, kad visi lyderiai - mokiniai, mokytojai, specialistai, tėvai ir kiti visuomenės nariai - galėtų motyvuotai ir viešai koncentruoti savo dėmesį į mokymą ir mokymąsi.“
Tikslas – sėkmingas mokymasis
Mūsų savivaldybės kūrybinė komanda rajono švietimo tobulinimui pasirinko švietimo vadybos atnaujinimo per naujas bendradarbiavimo praktikas kryptį. Naujai modeliuojamose bendradarbiavimo praktikose komanda siekia surasti aplinką visų lygių lyderių veiklai – mokiniams, mokytojams, tėvams, mokyklų ir rajono vadovams, kitiems švietimui įsipareigojusiems ir savo žiniomis bei patirtimi norintiems pasidalyti žmonėms. Pasak N.Bitinienės, projekto tikslas – kurti sėkmingą mokyklą, kurioje kiekvienas mokinys galėtų sėkmingai mokytis ir pasiekti savo aukščiausių asmeninių pasiekimų. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad tai paprastas, kasdieninis mokyklos tikslas. Bet ar tikrai jis toks paprastas? Projekto kūrybinė komanda akcentuoja, jog į mokyklas neįsileidžiant kaitos, negalima kurti mokyklos ateities. Šiandien, siekiant efektyvaus mokymo ir mokymosi mokykloje, projekto koordinatorės teigimu, pirmiausiai turi mokytis mokytojas, o švietimo sistema turi sukurti tinkamą aplinką mokymuisi, efektyviam bendradarbiavimui ir lyderių veiklai.
Projekto idėjos - vienuolikoje mokyklų
Jeigu šiandien kas ieško apčiuopiamo įgyvendinamo projekto rezultato užduodami klausimą: Kas realiai pasikeitė? N.Bitinienė sako, kad rezultatą pamatyti dar sunku. Ji informavo, kad jau parengtas švietimo lyderystės modelio kūrimo planas, susitarta dėl siekiamų rezultatų, „gryninamos“ galimos veiklos ir priemonės rezultatams pasiekti. Netrukus prasidės darbas mokyklose. „Diskusijos, ar siūlomos priemonės mokykloje būtų priimtinos kaip įgalinančios visų lygių efektyvų bendradarbiavimą, - teigė ji. - Ką jis galėtų keisti? Ar tokia kaita reikalinga mokyklai? Ar tai padėtų mokiniui sėkmingiau mokytis?“ Į šiuos klausimus bus bandoma atsakyti pilotinėse projekto mokyklose: Šakių „Žiburio“ ir Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijose, Plokščių ir Kriūkų vidurinėse bei Sintautų pagrindinėje mokyklose. Čia bus ieškoma naujų idėjų, kad projektas apimtų viską, kas skatintų mokyklų įsijungimą, aktyvią veiklą ir bendradarbiavimą.
Kitos mokyklos taip pat gali tapti realiomis projekto dalyvėmis. Tereikia savo atstovus deleguoti dalyvauti lyderystės studijose. Lyderystės magistrantūros studijų programoje šiuo metu dalyvauja keturi mūsų rajono atstovai. Jie jau parveža iš universiteto naujų idėjų, dalijasi jomis mokyklose, kūrybinėse komandose, įvairiuose susitikimuose. Neformaliųjų studijų programoje dalyvaus 15 švietimiečių, jų studijos startavo sausio 25 dieną. Taigi projekto idėjos „nešamos“ net į vienuolika mūsų savivaldybės mokyklų.