
Nuotr. MAATC direktoriaus Algirdo Bagušinsko ir vyr. finansininkės Ievos Andriūnienės atsakymai į klausimus daugelio posėdžio dalyvių netenkino.
MAATC direktorius Algirdas Bagušinskas posėdyje kalbėjo apie infrastruktūros plėtrą, sąlygų tinkamai rūšiuoti atliekas sudarymą, didžiules, komunalinių atliekų mechaninio biologinio atliekų apdorojimo (MBA) įrenginiams reikalingas lėšas. Pasak direktoriaus, nors mišrių atliekų kiekiai apskrityje mažėja, bet bendras šiukšlių kiekis didėja. Jį nutraukęs Marijampolės regiono plėtros tarybos pirmininkas Metas Ražinskas priminė, kad ši informacija girdėta, jau pristatyta atskirose savivaldybėse ir ragino paaiškinti, dėl ko atsiranda papildomos išlaidos, kiek konkrečiai atliekų tvarkymas brangs žmonėms, savivaldybėms. Svarbiausia, kaip akcentavo M. Ražinskas, kad būtų susitarta dėl vienodos kainos visose apskrities savivaldybėse, nes to reikalauja įstatymas.
MAATC vyr. finansininkė Ieva Andriūnienė kalbėjo, kad konkrečiai pasakyti negali, nes kaina kiekvienam bus skirtinga, priklausomai nuo to, kokį mokėjimo būdą bus pasirinkę gyventojai.
„Vienareikšmiškai pasakyti neina. Atsisakome vietinės rinkliavos, palikome tik sutartinį atsiskaitymo būdą – pagal gyventojų skaičių. Paskaičiuota tik tiek, kad išgyventume. Mes nebuvome įskaičiavę tarife, kad reikės su operatoriumi atsiskaityti už MBA įrenginius. Be to, turime daug skolų ir iš to tarifo net nepadengsime jų, tad apyvartinėms lėšoms planuojame imti paskolą“, – aiškino I. Andriūnienė, akcentavusi, kad metus MAATC bet kuriuo atveju baigs nuostolingai.
Tačiau jai išsiplėsti šia tema nebuvo leista, nes finansininkė buvo apipilta klausimais, ar skaičiuota, kokia našta teks savivaldybėms, nes nuo šiol už atliekas kapinėse mokėti turės būtent jos. Klausimą po klausimo žėrė Šakių rajono savivaldybės meras Juozas Bertašius bei Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valdas Tumelis. Pastarasis apskritai MAATC palygino su kolūkiu ir net nenorėjo girdėti, kad iš anksto nebuvo planuotos išlaidos, kas, jo manymu, tiesiog būtina.
„Gerbiamieji, dirbkime ir nekaltinkime vieni kitų. Vis trūksta pinigų. Mes nesame finansiškai pajėgūs nuo krūties neatjunkyti vaiko iki septynerių metų. Galvokit, nes jums mokamas atlyginimas. Siūlykit, o neverkit“, – rėžė V. Tumelis, raginęs stiprinti kontrolę.
Tačiau MAATC atstovai taip pat netylėjo ir teiravosi, kuri savivaldybė ir kada pasiūlė konkrečius problemų sprendimo būdus, aiškino apie atliekų surinkimą ir pan.
„Jūs vis kalbat apie auditą. Prašom – atvažiuokit, žiūrėkit, klauskit ir siūlykit. Kiek buvo daryta auditų, mes net išvadų negaunam“, – kalbėjo I. Andriūnienė.
Kalboms nerimstant, Marijampolės savivaldybės mero pavaduotojas Povilas Isoda atkreipė dėmesį, kad iš principo kitos išeities nėra – reikia patvirtinti 2,11 eurų kainą (kaina su PVM vienam gyventojui), nes jei tai nebus padaryta artimiausiu metu, savivaldybės gali būti paduotos į teismą dėl neveikimo. Priminsime, kad komunalinių atliekų surinkimo ir sutvarkymo kainų dydžiai turėjo būti patvirtinti iki liepos 1 d. Vyriausybės atstovas Marijampolės apskrityje Karolis Podolskis į savivaldybes kreipėsi pakartotinai su reikalavimu nustatyti rinkliavos dydį. Jei tai nebus padaryta, gali tekti varstyti teismų duris.
Tad buvo nuspręsta, kad visose savivaldybėse bus bandoma patvirtinti vienodą kainą, o MAATC situaciją vertinti vėliau, kai bus aiškios atliekamo audito išvados.
Posėdžio metu, kaip minėta, buvo apsvarstyta 11 klausimų, iš kurių didžioji dalis susiję su 2014–2020 m. laikotarpio Europos Sąjungos fondų regioninių projektų planavimu ir įgyvendinimu.
Į Trišalę komisiją prie Marijampolės teritorinės darbo biržos deleguoti P. Isoda ir Kalvarijos savivaldybės mero pavaduotojas Kęstutis Bagdanavičius. Atsakingais už bendradarbiavimą su institucijomis auditų metu išrinkti tarybos pirmininkas M. Ražinskas ir Šakių rajono savivaldybės meras J. Bertašius.