Kelio ženklai dygsta lyg grybai po lietaus

papartynai zenklai
Nuotr. Papartynų kaimo prieigose išlieka ir greitį, ir svorį ribojantys kelio ženklai, nors gyventojai supranta, kad juose nurodyto greičio nebus paisoma ir gyventojai toliau skęs dulkėse.


Lina POŠKEVIČIŪTĖ

Rajono gyventojai dėl nepravažiuojamų kelių, sunkiasvore technika užstatytų mažų gatvelių ir dėl kitokių su eismo saugumu susijusių problemų dažniausiai skundžiasi seniūnams, pastaruoju metu prašymais užvertė ir savivaldybės Eismo saugumo komisiją. Tik ar pristatę kelio ženklų išspręsime problemas?

Fūrų dvokas

Į savivaldybės Eismo saugumo komisiją kreipėsi septyni Gelgaudiškio miesto Smėlio gatvės gyventojai su prašymu apriboti čia sunkiasvorio transporto eismą. Balandžio 16 d. vykusiame posėdyje dalyvavęs Gelgaudiškio seniūnas Vincas Dabravolskis paaiškino, kad toje gatvėje gyvena verslininkas, o gyventojai labai nepatenkinti, kad jo vilkikai gadina gatvę, išmuša duobes. Seniūnas patikino, kad posėdyje negalėjo dalyvauti minėtų sunkiasvorių mašinų savininkas, nes yra išvykęs. Pasak seniūno, gatvė išties yra prastos būklės.

„Jau dešimt metų tas pats. Kalbam, rašom raštus, o iš vietos niekas nejuda. Jau kiti gyventojai net nevažiavo į posėdį, atvykome tik dviese. Žmonės sakė – į šitą Šaraškino kontorą nevažiuos, nes nusibodo nervus gadinti“, – kalbėjo į posėdį atvykusios dvi gelgaudiškietės.

Jos guodėsi, kad nuo vilkikų gatvėje išvažinėtos pralaidos, kelias sulaužytas, o po lietaus situacija gatvėje tampa tiesiog baisi.

Eismo saugumo komisijos pirmininkas Valdas Stankūnas iškėlė klausimą, kaip minėti sunkvežimiai trukdo eismo saugumui. Gelgaudiškietės neslėpė emocijų ir klausė – tai kur dar gyventojams kreiptis? Pasak moterų, geriausia išeitis – gatvę išasfaltuoti ir problemos išsispręstų.

„Ar gali mažoje gatvelėje stovėti fūros, dar ant žalios vejos? Jau mano mama dūsta nuo saliarkos kvapo, langų negalime atidaryti aštuoniolika metų“, – skundėsi gelgaudiškietės ir pridūrė, kad vilkikų savininkas nesileidžia su gyventojais į jokias kalbas, o tik šmeižia juos.

V. Stankūnas prisipažino, kad pirmą kartą tenka svarstyti tokį klausimą, todėl buvo priimtas sprendimas atidėti klausimo svarstymą ir galbūt surengti išvažiuojamąjį posėdį į Gelgaudiškio miesto Smėlio gatvę, išklausyti visų suinteresuotų pusių, taigi ir verslininko, poziciją.

Dūsta Papartynų kaimas

Papartynų kaimo gyventoja Renata Kazlauskienė palydėjo „Draugo“ žurnalistus į Papartynų kaimą (Šakių sen.) tuo pačiu keliu, kuriuo ji kasdien važiuoja į darbą, ir teigė, kad jau daug metų yra laužomi gyventojų automobiliai. Ji Eismo saugumo komisijos posėdyje teigė esanti kategoriškai prieš, kad Papartynų kaimo Sodybų gatve būtų paleistas sunkiasvoris transportas, reikalavo, kad pirmiausiai būtų suremontuotas kelias į Papartynus. Gyventojai buvo paaiškinta, kad kelias bus remontuojamas prioriteto tvarka.

„Dvidešimt metų mes langų negalime vasarą atidaryti. Sodybų gatvėje kelio pagrindo visai nelikę, o jei dar sunkiasvorė technika pradės važiuoti, visai kelią sulaužys“, – sakė šio kaimo Sodybų gatvėje gyvenanti R. Kazlauskienė ir pridūrė, kad norėtų, jog bent per gyvenvietę kelią išasfaltuotų. Ūkininkas Arvydas Vaičiūnas svarstė, kad per Papartynų gyvenvietę vietiniai ūkininkai važiuoja lėtai, bet atsiranda tokių, kurie gazą spaudžia iki dugno, nors gyvenvietėje greitis yra ribojamas iki 30 km/val. A. Vaičiūnas siūlė ūkininkams perspėti savo ūkių darbininkus, kad važiuotų protingai ir gyventojai neskęstų dulkėse. Nors ne visi ūkininkai kerta Papartynų gyvenvietę, tačiau atvažiuojantys nuo Valių ir Valakbūdžio važiuoja per šį kaimą. Todėl Eismo saugumo komisijos posėdyje buvo priimtas sprendimas kelyje Kiaulupiai–Valiai įrengti iki 20 tonų svorį ribojantį kelio ženklą bei perkelti ženklą, leidžiantį iki 8 tonų svorio techniką, į sankirtą su vietinės reikšmės keliu Kiaulupiai–Valiai bei į sankirtą su vietinės reikšmės Vilkeliškių kaimo keliu.

Tenka nusižengti

Rajono žemdirbiai, grūdus superkančių bendrovių atstovai kreipėsi į Eismo saugumo komisiją, kad vietinės reikšmės kelyje Papartynai–Giedručiai ir Agrochemija–Papartynai, pastačius kelio ženklus, leidžiančius važiuoti tik 8 tonų svorio transportui, jie negali nuvažiuoti į laukus, o grūdus superkančių bendrovių atstovai praranda dalį grūdų tiekėjų. Eismo saugumo komisijos pirmininkas V. Stankūnas priminė, kad šis klausimas jau buvo kartą svarstytas, bet buvo atidėtas, nes nebuvo žinoma, kokius svorius gali atlaikyti šiame kelyje esantis ir šiuo metu remontuojamas tiltas per Siesartį. Paaiškėjus, kokia yra leistina tilto apkrova, buvo siūloma šiuo keliu leisti važiuoti sunkiasvorei technikai iki 30 t. V. Stankūno nuomone, tuomet atsirastų galimybė ir ūkininkams įvažiuoti į dirbamas žemes, ir į grūdų elevatorius pristatyti derlių.

Šakių seniūno pavaduotojo Algirdo Stankevičiaus nuomone, pervažiavus tiltą, kelias duobėtas ir sunkesnės technikos neatlaikys. Ūkininkas Arūnas Vaičiūnas teiravosi, tai kaip tuomet įvažiuoti į savo žemes.

„Rudenį šis kelias tampa tarsi magistralė, o jis nėra tam pritaikytas. Apie važiavimą 30 tonų svorio transportui šiuo keliu negali būti nė kalbos, bet turime spręsti, kaip ūkininkams pasiekti savo laukus“, – svarstė seniūnas.

V. Stankūnas klausė, kaip ūkininkams pristatyti derlių į artimiausią elevatorių, jeigu gali važiuoti tik iki aštuonių tonų svorio technika. Šakių seniūnas atrėžė, kad kažkas veža produkciją ir jiems yra gerai, o seniūnija turi eiti iš paskos ir taisyti kelius. V. Stankūnas priminė, kad savivaldybės administracijos pareiga yra remontuoti ir prižiūrėti kelius. Elevatorių atstovai priminė pareigą atlyginti žalą asmenims, kai kelio savininkas neatlieka savo pareigų. Diskutuota ir apie bendrą ūkininkų, verslininkų prisidėjimą prie minėto kelio remonto, tačiau diskusija plačiau neišsirutuliojo. Ūkininkas Arvydas Vaičiūnas priekaištavo seniūnijai, kad šie neūkiškai tvarko kelius, jo žodžiais, atvežamas smėlis ir papilamas į duobę, o reikėtų dar skaldos užpilti ir duobės neliktų.

Po ilgų diskusijų buvo priimtas sprendimas pabandyti bent jau vasarą vietinės reikšmės kelių Papartynai–Giedručiai ir Agrochemija–Papartynų atkarpose pastatyti ženklus, suteikiančius teisę važiuoti technikai iki 30 tonų.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip kovoti prieš žiaurų elgesį su gyvūnais?

klausimelis 04 26Mindaugas iš Zapyškio:

Nepriklausomai, kur laikomas šuo, ant grandinės ar voljere, reikia jam sudaryti sąlygas. Nelaikyčiau žiauriu elgesiu su gyvūnu, jei jis ant grandinės gali lakstyti po visą kiemą. Kartais grandinė gali suteikt šuniui daugiau laisvės nei gyvenimas voljere. Manau, ir dabar yra numatytos pakankamai griežtos bausmės kovai prieš žiaurų elgesį su gyvūnais, nes, kiek žinau, yra ir baudžiamoji atsakomybė – laisvės atėmimo bausmė.

klausimelis 04 26 2

Lina iš Šakių:

Manau, kad pririšti šunį prie grandinės nėra blogai, bet tokie įvykiai, kai norima jais atsikratyti itin žiauriais būdais, yra netoleruotini. Jei jau nėra galimybės ar noro laikyti šuns ar katės, galima kreiptis į gyvūnų globos įstaigas, bet ne kažkur išvežt ir atsikratyt. Manau, kad už žiaurų elgesį su gyvūnu bauda nuo 200 iki 1 tūkst. eurų jau būtų žmogui bausmė.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.