Autokroso sezonas startavo Pavilkijo trasoje

autokrosas bagiai
T. Markelevičiaus nuotr. Varžybos buvo išties karštos, aštrių momentų netrūko beveik visose klasėse, o tai ypač džiugina žiūrovo akį.

Sekmadienį Pavilkijo autokroso trasoje įvyko pirmasis šių metų Lietuvos automobilių kroso čempionato etapas. Kartu čia surengtos ir Baltijos šalių automobilių kroso B1600 taurės, Lietuvos vaikų automobilių kroso čempionato bei Lietuvos regionų automobilių kroso taurės Romualdui Barkauskui atminti varžybos. Į pirmąsias šio sezono lenktynes susirinko itin gausus dalyvių būrys – prie starto stojo net 54 sportininkai, atvykę iš trijų Baltijos šalių.
 
Praėjusiais metais įkurtoje „Junior 1000“ klasėje, kurioje jaunieji lenktynininkai varžosi beveik standartiniais, vieno litro variklį turinčiais automobiliais, šiais metais varžėsi ne trys, bet penki dalyviai. Netrūko aštrių momentų ir net kontaktų bei smūgių į atitvarus. Dėl pirmosios vietos aistros verda iki šiol. Prieš pat finišą lyderiavęs Normantas Lepšys pavijo ratu lėtesnę, beje, Šakiams atstovaujančią jurbarkiškę Ramintą Jankauskaitę ir už jos užstrigo. Tuo pasinaudoti pabandė Valdas Mikužis, kuris atliko lenkimą kita trajektorija ir buvo tituluotas nugalėtoju. Tačiau N. Lepšio komanda su tokiu teisėjų sprendimu nesutiko, jų teigimu, lenkimas įvyko jau po finišo. Kadangi situacija užfiksuota vaizdo įraše, atstatyti status quo neturėtų būti sudėtinga.

„D-2000 Super“ klasėje šiemet vėl tempą diktuoti pasiryžęs Tomas Skrodenis su „Honda Civic“. Nors šįkart jis sulaukė itin nemažos konkurencijos, tačiau patyrusiam autokroso vilkui spaudimą atlaikyti pavyko.

„OPEN 4500“ įskaitoje buvo karšta tiesiogine to žodžio prasme. Čia prireikė net gesintuvų ir ugniagesių pagalbos. Finaliniame važiavime įspūdingą užsispyrimą pademonstravo latvis Janis Vegeris su „Audi Coupe“. Visą dieną gedimų kamuojamas automobilis finale užsiliepsnojo. Kai pasirodė dūmai ir ugnis iš po latvio automobilio variklio gaubto, iki finišo buvo likę trys ratai. Tačiau patyręs sportininkas nusprendė – viskas arba nieko. Užsiliepsnojus turbinai ir automobiliui pradėjus degti, latvis nepasidavė ir kirto finišo liniją ir laimėjo trečiąją vietą. Sportininkas sustojo iškart po finišo. Čia prie jo pribėgo teisėjai, kurie greitai išlaipino J. Vegerį iš degančio automobilio ir ėmė gesinti ugnį. Per kelias akimirkas prie „Audi“ privažiavo ir trasoje budėję ugniagesiai, tad didesnių nuostolių išvengti pavyko, o J. Vegeris tokiu būdu iškovotą taurę prisimins dar ilgai.

Visos dienos varžybų kulminacija tapo „Buggy 1600“ klasės finalas. Šįkart bagių įskaita buvo kaip niekada gausi – prie starto stojo net 13 dalyvių. Kvalifikaciniuose važiavimuose buvo visko – nulūžusių ratų, smūgių į atitvarus, tarpusavio kontaktų. Žiūrovus žavėjo spiegiantys varikliai bei iš po bagių ratų kylančios akmenų ir žvyro audros.

Komandinėje Lietuvos čempionato įskaitoje triumfavo tiek patyrusius, tiek jaunus ir perspektyvius sportininkus vienijanti „Smart Motorsport“, treti su 39,8 taško – „Motorsport LT“ komandos nariai.

Gana gausiai į Pavilkijo trasą susirinko ir patys mažiausi dalyviai, lenktyniaujantys „Mini Buggy“ klasėje. Mažieji sportininkai taip pat turėjo važiuoti ta pačia trasa. Jaunieji lenktynininkai varžėsi itin atkakliai, nevengdami ir tarpusavio kontaktų bei rizikingų lenkimų.

„Super 1600“ klasėje startavo tik trys dalyviai, tačiau finalinis važiavimas buvo išties intriguojantis ir nugalėtojas, kuriuo tapo Erikas Narbutas, čia paaiškėjo tik paskutiniame posūkyje.

Regionų taurės 2000 klasės važiavimai buvo išties sunkiai prognozuojami, mat čia taip pat susirinko gausus sportininkų būrys. Žiūrovai trasoje išvydo ir virtimų. Kliudęs atitvarą pirmame kvalifikaciniame važiavime apsivertė šios disciplinos naujokas Simas Gudavičius. Vos sportininkas išlipo iš automobilio, dvigubos geltonos vėliavos galiojimo zonoje ant šono gulintį jo „Volkswagen Golf“ kliudė kitas dalyvis – Valdemaras Vitkus. Šio „Honda“ taip pat virto ant stogo. Per avariją buvo smarkiai apgadinta Simo Gudavičiaus „Volkswagen Golf“ prekinė išvaizda – kliudytas bagažinės dangtis atplyšo su visu stogu.

Tačiau dėl tokių „gedimų“ lenktynes gali baigti tik žiedinių lenktynių dalyviai, bet ne autokroso sportininkai. Mechanikai tuoj rado sprendimą, kaip atkurti nuplėštas kėbulo dalis ir Simas Gudavičius tęsė pasirodymą. Šioje klasėje nugalėtoju tituluotas Mindaugas Skiezgilas, antrąją vietą iškovojo Antanas Mažonas, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė šakietis Saulius Guoga. Beje, jis vienintelis iš Šakių komandos pelnė apdovanojimą, nors iš viso Šakiams atstovavo važiavo šeši sportininkai.

„Draugo“ inf.
Parengta pagal organizatorių pateiktą informaciją

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kodėl gegužės 1-ąją, Darbininkų dieną, žmonės nedirba?

klausimelis 04 30Ivanas iš Kriūkų:

Dievas sukūrė žmonėms pakankamai dienų darbui. Nepritarčiau siūlymui išbraukti Darbo dieną iš nedarbo dienų sąrašo. Manau, ši diena turi būt laisva, kad žmonės galėtų pasidžiaugti pavasariu, išeiti į gamtą ir pamąstyti, dėl ko aš gyvenu, ką aš duodu kitiems. Jei žmogus bus apkrautas darbais, mažiau aplink save matys. Tad laisva diena niekam nepamaišys. 

klausimelis 04 30 2

Kristina iš Keturnaujienos:

Nes priskirta prie nedarbo dienų. Kiekviena papildoma laisva diena gerai, ypač žmonėms, turintiems šeimas, be to, kiekvienas namuose turi savo darbų. Nepritarčiau, kad ją reikėtų naikinti, nebent būtų priimtas sprendimas pridėti prie atostogų dienų.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.